Στο Λονδίνο και πιο συγκεκριμένα στην έδρα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού-ΙΜΟ βρέθηκε ο δρ Νίκος Τσάκος μαζί με τον γιο του Παναγιώτη, στο πλαίσιο εκδήλωσης που διοργανώνει κάθε δύο χρόνια το Citi St George London Business School από όπου αποφοίτησαν πατέρας και γιός.
Για την προσφορά τους στο Πανεπιστήμιο βραβεύτηκαν τρεις γενιές Τσάκων αφού τιμητική διάκριση απονεμήθηκε και στον πατριάρχη της οικογένειας καπετάν Παναγιώτη. Στην εκδήλωση έδωσε το παρών, μεταξύ άλλων, ο Αντώνης Παπαδημητρίου πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση, ο λόρδος Στέρλινγκ και ο αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου Citi Κώστας Γραμμένος.
Ο Παναγιώτης Τσάκος ο νεότερος πήρε τον λόγο στην έδρα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), τονίζοντας τη σημασία της εκπαίδευσης και της επένδυσης στο ανθρώπινο δυναμικό της ναυτιλίας.

Ως εκπρόσωπος της Tsakos Group of Companies υπογράμμισε ότι η εκπαίδευση αποτελεί θεμέλιο λίθο της κουλτούρας του Ομίλου από γενιά σε γενιά. την εκπαίδευση και την κατάρτιση των νέων ναυτικών. «Από γενιά σε γενιά πιστεύουμε βαθιά ότι μόνο επενδύοντας στην εκπαίδευση και την κατάρτιση μπορούμε να δημιουργήσουμε τη νέα γενιά ναυτικών», σημείωσε.
Ο κ. Τσάκος επισήμανε ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται σε μια περίοδο ταχείας και πολυδιάστατης αλλαγής, η οποία καθορίζεται από την τεχνολογική πρόοδο, τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας, την ψυχική υγεία και ευημερία των ναυτικών, καθώς και την αυξανόμενη σημασία της βιωσιμότητας, της διαφορετικότητας και της ένταξης.

«Πρόκειται για μια άμεση και επιτακτική ανάγκη», τόνισε, εξηγώντας ότι η βιομηχανία εξελίσσεται ραγδαία και απαιτεί ναυτικούς με νέες δεξιότητες και νέα νοοτροπία.
Στη συνέχεια, προειδοποίησε για το σοβαρό έλλειμμα αξιωματικών που αντιμετωπίζει παγκοσμίως η ναυτιλία. Σύμφωνα με διεθνείς οργανισμούς, ο κλάδος χρειάζεται περίπου 20.000 νέους αξιωματικούς κάθε χρόνο για να καλύψει τις ανάγκες του στόλου. Παρά το γεγονός ότι σήμερα υπηρετούν σχεδόν δύο εκατομμύρια ναυτικοί σε πλοία διεθνών πλόων, ο αριθμός αυτός δεν επαρκεί.
«Την ίδια στιγμή, ο παγκόσμιος στόλος συνεχίζει να επεκτείνεται. Υπάρχουν ήδη περισσότερα από 50.000 εμπορικά πλοία σε λειτουργία, ενώ οι παραγγελίες νέων πλοίων αγγίζουν τα 386 εκατομμύρια τόνους deadweight – το υψηλότερο επίπεδο από το 2013. Η ζήτηση για ναυτικούς θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο», εξήγησε.
Παρά την πρόοδο της αυτοματοποίησης, ο Παναγιώτης Τσάκος ο νεότερος υπογράμμισε ότι ο ανθρώπινος παράγοντας παραμένει καθοριστικός για την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα των πλοίων. «Το ανθρώπινο λάθος εξακολουθεί να είναι ο μεγαλύτερος παράγοντας κινδύνου. Τα σύγχρονα πλοία απαιτούν κριτική σκέψη, προσαρμοστικότητα και ισχυρές δεξιότητες επικοινωνίας μεταξύ διαφορετικών πολιτισμών», ανέφερε.
Μιλώντας ως εκπρόσωπος της ίδιας γενιάς με τους σημερινούς δόκιμους, ο Παναγιώτης Τσάκος ανέλυσε με ειλικρίνεια τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι νέοι ναυτικοί. Ανάμεσά τους: η ψυχική υγεία και ο κίνδυνος απομόνωσης, η ανάγκη για κίνητρο και σαφή επαγγελματική πορεία, η ψηφιακή επάρκεια σε ένα τεχνολογικά απαιτητικό περιβάλλον και η ευθύνη λειτουργίας με σεβασμό στη βιωσιμότητα και τους κανονισμούς.

Οι εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες του Ομίλου Τσάκου
Ο Παναγιώτης Τσάκος αναφέρθηκε εκτενώς στις δράσεις του Ομίλου που έχουν ως στόχο να ενισχύσουν την εκπαίδευση και την κατάρτιση των νέων.
Το 2010 ιδρύθηκε στη Χίο το «Maria’s Home» για παιδιά από ευάλωτα κοινωνικά περιβάλλοντα.
Το 2018 δημιουργήθηκε το TEENS, το πρώτο μη κερδοσκοπικό ιδιωτικό ναυτικό επαγγελματικό λύκειο στην Ελλάδα.
Και το 2024 ιδρύθηκε η Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού TEENS, που σήμερα εκπαιδεύει περισσότερους από 100 δόκιμους, εκ των οποίων πάνω από το 20% είναι γυναίκες.
«Με σύγχρονα εργαστήρια, προγράμματα καθοδήγησης και ένα ανανεωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, προετοιμάζουμε τους νέους ναυτικούς όχι μόνο με τεχνικές δεξιότητες, αλλά και με ανθεκτικότητα, ηγετικές ικανότητες και συναισθηματική νοημοσύνη», τόνισε.
Σε μία συγκινητική αποστροφή της ομιλίας του, ο Παναγιώτης τζούνιορ θυμήθηκε τα λόγια του παππού του:
«Από μικρός τον θυμάμαι να μου λέει ότι είναι πολύ πιο εύκολο να κατασκευάσεις ένα νέο πλοίο παρά να βρεις ή να εκπαιδεύσεις έναν πραγματικά ικανό καπετάνιο ή μηχανικό. Ένα πλοίο χρειάζεται δύο χρόνια για να κατασκευαστεί, αλλά ένας δόκιμος χρειάζεται τουλάχιστον επτά χρόνια σκληρής δουλειάς και θαλάσσιας εμπειρίας για να γίνει καπετάνιος».
Κλείνοντας, επισήμανε ότι η ουσία της ναυτιλίας παραμένει αναλλοίωτη:
«Τα πλοία χτίζονται στα ναυπηγεία, αλλά οι ηγέτες χτίζονται με τον χρόνο, την αφοσίωση, τη γνώση και τη θάλασσα. Και γι’ αυτό, στη ναυτιλία, οι άνθρωποι θα είναι πάντα η μεγαλύτερη επένδυση».
Λεζάντα κεντρικής φωτογραφίας: Ο δρ Νίκος Τσάκος, ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Citi St George London, ο Παναγιώτης Τσάκος ο νεότερος και ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση Αντώνης Παπαδημητρίου
Διαβάστε ακόμη
HEPI: Ρεύμα πιο φθηνό στην Αθήνα, ακριβότερο σε Βερολίνο και Βέρνη
Εντολή Νετανιάχου να «παγώσουν» οι επιχειρήσεις στη Γάζα – «Έτοιμοι για άμεση απελευθέρωση ομήρων»
Ο ζάπλουτος επιχειρηματίας που χάρισε την εταιρεία του με αξία 3 δισ.
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.