Σε μια περίοδο μεγάλων αλλαγών στις διεθνείς εμπορευματικές ροές, το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει τη θέση του ως βασικός κόμβος του παγκόσμιου εμπορίου και του θαλάσσιου τουρισμού. Υπό τη διοίκηση του νέου προέδρου του ΟΛΠ, Χαν Τσάο, η εταιρεία υλοποιεί ένα ευρύ σχέδιο επενδύσεων που καλύπτει τα εμπορευματικά φορτία, τα logistics, τη ναυπηγοεπισκευή αλλά και την κρουαζιέρα.
Η σταδιακή ομαλοποίηση της λειτουργίας της Διώρυγας του Σουέζ δημιουργεί προσδοκίες για επιστροφή σημαντικών όγκων φορτίων. Ο Πειραιάς, χάρη στη στρατηγική του θέση και τις σύγχρονες υποδομές, αναμένεται να καταγράψει σταδιακή ανάκαμψη, ιδιαίτερα στα μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ήδη, ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων συγκαταλέγεται στα πέντε μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης και στα 50 ισχυρότερα παγκοσμίως.
Η διοίκηση του ΟΛΠ προχωρά σε στοχευμένες επενδύσεις σε εξοπλισμό και υποδομές, ώστε το λιμάνι να είναι έτοιμο να εξυπηρετήσει αυξημένες ροές φορτίων. Κρίσιμα έργα αποτελούν η επέκταση του Car Terminal και η νέα οδική σύνδεση με τον χώρο του πρώην ΟΔΔΥ, που βελτιώνουν τη διακίνηση οχημάτων και εμπορευμάτων, μειώνουν τους χρόνους μεταφοράς και ενισχύουν τη συνολική ανταγωνιστικότητα του λιμανιού.
Παράλληλα, συνεχίζονται οι αναβαθμίσεις στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, με νέο εξοπλισμό, γερανούς και βελτιώσεις στις υποδομές ηλεκτροδότησης. Στόχος είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου και λειτουργικού περιβάλλοντος που θα στηρίζει τις επιχειρήσεις του κλάδου και θα ενισχύει τον Πειραιά ως διεθνές κέντρο ναυπηγοεπισκευής.
Σημαντικό μέρος του σχεδιασμού αφορά και την κρουαζιέρα. Ο ΟΛΠ υλοποιεί το μεγαλύτερο επενδυτικό έργο του, με ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση, για την ανάπτυξη νέου σταθμού κρουαζιέρας. Οι νέες υποδομές θα επιτρέπουν την εξυπηρέτηση των μεγαλύτερων κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα. Τα τελευταία χρόνια ο Πειραιάς έχει μετατραπεί από λιμάνι διέλευσης σε λιμάνι αφετηρίας και τερματισμού ταξιδιών (homeport), γεγονός που ενισχύει τον τουρισμό, την τοπική οικονομία και την απασχόληση. Οι επιδόσεις της κρουαζιέρας καταγράφουν σταθερά ανοδική πορεία, με ρεκόρ επιβατών και περαιτέρω ενίσχυση να αναμένεται τα επόμενα χρόνια.
Παράλληλα, προωθείται νέο επενδυτικό πλάνο άνω των 50 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση του logistics cluster του Πειραιά, με έμφαση στις υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας και στη βελτίωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης με την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και η πράσινη μετάβαση του λιμανιού, με την ανάπτυξη υποδομών ηλεκτροδότησης πλοίων από ξηράς (OPS) για ακτοπλοΐα και κρουαζιέρα, σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς περιβαλλοντικούς στόχους.
Η διοίκηση του ΟΛΠ αντιμετωπίζει θετικά και τις επενδύσεις σε άλλα λιμάνια και ναυπηγεία, όπως της Ελευσίνας, θεωρώντας ότι λειτουργούν συμπληρωματικά και ενισχύουν συνολικά το ελληνικό λιμενικό σύστημα. Με βασικούς άξονες τη βιώσιμη ανάπτυξη, τις συνεργασίες και τη συνεχή αναβάθμιση των υπηρεσιών, ο Χαν Τσάο και η διοίκηση του ΟΛΠ θέτουν ως στόχο να διατηρήσουν τον Πειραιά στην πρώτη γραμμή του διεθνούς εμπορίου και της κρουαζιέρας στη Μεσόγειο.
Διαβάστε ακόμη
Συντάξεις 2026: Τι αλλάζει με το τέλος του νόμου Κατρούγκαλου και ποιους αφορά
Η EBRD μπαίνει με 20 εκατ. ευρώ στην πρώτη έκδοση ομολόγων της Aktor
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
