Του Μηνά Τσαμόπουλου

Τέλος του μήνα λήγει η ΣΣΕ στον ΟΛΠ και ξεκινούν οι συζητήσεις για τη νέα. Το κλίμα, σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ εργοδοσίας και εργαζομένων είναι καλό και όλα δείχνουν ότι θα υπάρξει μια «βελούδινη συνέχεια». Όμως την εικόνα αυτή χαλάει η παρατεταμένη καθυστέρηση από την πλευρά της κυβέρνησης να πραγματοποιήσει τις μετατάξεις των υπαλλήλων. Υπάρχει έντονη δυσαρέσκεια στο λιμάνι, όσο περνάει ο καιρός, αφού οι εργαζόμενοι που θέλουν να μεταταχθούν από τον ΟΛΠ αισθάνονται εγκλωβισμένοι.

Επιπλέον η καθυστέρηση των μετατάξεων μπορεί να δυσκολέψει τις διαπραγματεύσεις για τη ΣΣΕ αφού δεν θα είναι ξεκάθαρος ο αριθμός των υπαλλήλων του ΟΛΠ , ενώ θα δυσκολέψει και την σύνταξη νέου κανονισμού λειτουργίας του Οργανισμού.

Μόνο η εθελούσια έξοδος προχωράει χωρίς προβλήματα και ήδη 70 υπάλληλοι έχουν δηλώσει την πρόθεσή τους να φύγουν. Όσο για τον αριθμό εκείνων που θέλουν να μεταταχθούν υπολογίζονται γύρω στους 100. Είναι αρκετοί που δεν θα έλεγαν όχι στην μετάταξή τους σε ένα από το 10 περιφερειακά λιμάνια που ανήκουν στο Δημόσιο και χρειάζονται ενίσχυση του προσωπικού τους.

Οι μετατάξεις, που θα ισχύσουν τόσο για τον ΟΛΠ όσο και για τον ΟΛΘ, ήταν αίτημα των ίδιων των εργαζόμενων το οποίο διεκδίκησαν μέσω της Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜ.Υ.Λ.Ε.) και πέτυχαν την ικανοποίησή του μετά από ένα μήνα απεργιακών κινητοποιήσεων. Όμως δεν υλοποιείται αν και έχουν περάσει 11 μήνες μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ.

Σύμφωνα με εκπροσώπους του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, τα κείμενα είναι έτοιμα-γραμμένα και βρίσκονται στα συρτάρια.

«Το ερώτημα είναι γιατί δεν βγαίνουν από τα συρτάρια. Ποιόν λόγο και ποιους εξυπηρετεί αυτή η καθυστέρηση;» είναι τα ερωτήματα που θέτουν κύκλοι του μεγάλου λιμανιού.
Ειδικότερα χρειάζεται Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις για να λυθεί το θέμα. Η πρώτη ΚΥΑ για να δηλώσουν τη βούλησή τους οι εργαζόμενοι για μετάταξη και στη συνέχεια να σταλεί στο Διοικητικής Μεταρρύθμισης το οποίο θα ενημερώσει για το πόσες θέσεις υπάρχουν. Μετά θα ακολουθήσει δεύτερη ΚΥΑ για να γίνουν οι μετατάξεις.
Κύκλοι του υπουργείου Ναυτιλίας πάντως επισημαίνουν: «Θεωρούμε ότι μόλις ανακοινωθούν οι θέσεις που υπάρχουν για μετατάξεις θα μειωθεί ο αριθμός των ενδιαφερομένων. Άλλωστε γιατί να φύγουν από τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ και να ενταχθούν στο ενιαίο μισθολόγιο με λιγότερα χρήματα…»
Προφανώς η κυβέρνηση προβληματίζεται με τη σειρά της για τον τρόπο που θα το θέσει στους Θεσμούς αφού στην ουσία οι εργαζόμενοι φεύγουν από τον ιδιωτικό τομέα και περνάνε στο δημόσιο.