Την επόμενη ημέρα σχεδιάζει η ΟΛΠ ΑΕ σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασαν τα στελέχη της στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών. Είναι φανερό ότι το 2020, εν μέσω πανδημίας έκανε διαχείριση κρίσης που έπληξε την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα.

Παρά τον αντίκτυπο της Covid-19 και τις αρνητικές επιπτώσεις στα οικονομικά αποτελέσματα σε συγκεκριμένους επιχειρησιακούς τομείς, όπως η κρουαζιέρα, η ακτοπλοΐα και ο σταθμός αυτοκινήτων-car terminal, η εταιρεία πέτυχε την ομαλή συνέχιση των λιμενικών δραστηριοτήτων σε συνθήκες ασφάλειας, χωρίς να θέσει κανένα εργαζόμενο σε καθεστώς αναστολής.

Ταυτόχρονα, προχώρησε σε συμβασιοποίηση επενδύσεων, που ανέρχονται σε 211,7 εκατ. ευρώ και εντείνει τις προσπάθειες επιτάχυνσης της υλοποίησής τους. O κύκλος εργασιών ανήλθε σε 132,9 εκατ. ευρώ, έναντι 149,2 εκατ. της χρήσης 2019, παρουσιάζοντας μείωση ποσού 16,3 εκατ. ή ποσοστό -10,9%.

H μεταβολή αυτή, οφείλεται κυρίως στη σημαντική μείωση των εσόδων λόγω της πανδημίας στον τομέα Κρουαζιέρας και Ακτοπλοΐας κατά 84,0% και 26,4% ή ποσού 10,5 εκατ. και τρία εκατ. αντίστοιχα, καθώς επίσης και στον τομέα Διακίνησης Αυτοκίνητων κατά 20,3% ή ποσού 2,8 εκατ.

Αύξηση σημειώθηκε στα έσοδα από το αντάλλαγμα παραχώρησης της ΣΕΠ κατά 1,1% ή ποσού 0,7 εκατ. καθώς και στον τομέα της Ναυπηγοεπισκευής κατά 16,2% ή ποσού 1,9 εκατ.

Τα συνολικά έξοδα μειώθηκαν κατά -8.8% το 2020 σε 93,7 εκατ. έναντι 102,7 εκατ. της χρήσης 2019, παρά το γεγονός ότι οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού παρέμειναν αμετάβλητα στα 58 εκατ.

Τα κέρδη προ φόρων ανέρχονται σε 36,9 εκατ. έναντι 47,6 εκατ. της χρήσης 2019, παρουσιάζοντας μείωση ποσού 10,7 εκατ. ή ποσοστό -22,3% και τα κέρδη μετά από φόρους ανέρχονται σε 26,4 εκατ. μειωμένα κατά -25% σε σχέση με τα 35,4 εκατ. της χρήσης 2019.

Η ΟΛΠ Α.Ε. θα καταβάλλει €4,8 εκατ. ως αντάλλαγμα παραχώρησης στο Ελληνικό Δημόσιο για το 2020 (έναντι € 5,4 εκατ. το 2019). Αύξηση σημείωσαν τα διαθέσιμα που ανήλθαν σε € 111,4 εκατ. έναντι € 106,7 εκατ. το 2019 ενώ ταυτόχρονα μειώθηκε και ο τραπεζικός δανεισμός κατά € 6,0 εκατ. λόγω εξόφλησης τεσσάρων (4) δόσεων του μακροπροθέσμου δανεισμού. Το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανέρχεται σε € 0,40.

Το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανέρχεται σε 0,40 ευρώ, διατηρώντας την ίδια αναλογία επί της καθαρής κερδοφορίας σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές.

Στο μεταξύ η στασιμότητα στο θέμα της κατασκευής της προβλήτας IV στο λιμάνι μαζεύει μαύρα σύννεφα στον ουρανό του ανταγωνισμού. Ο Πειραιάς κινδυνεύει πλέον να χάσει την πρώτη θέση στη Μεσόγειο και την 4η στην Ευρώπη από τη Βαλένθια η οποία ανεβαίνει δυναμικά.

Το 2020 ο Πειραιάς κέρδισε στο νήμα τους Ισπανούς. Διαχειρίστηκε και από τις τρεις προβλήτες του ΟΛΠ και της ΣΕΠ 5,437 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια (ποσοστό μείωσης 3,6% έναντι του 2019) έναντι 5,415 της Βαλένθιας.

Στη γενική ευρωπαϊκή κατάταξη προηγείται το Ρότερνταμ με 14,3 εκατ. κουτιά και ακολουθούν η Αμβέρσα με 12,023 εκατ. και το Αμβούργο με 8,52 εκατομμύρια.
Το 2020 διακινήθηκαν 5.500.000 εμπορευματοκιβώτια και από τιος τρεις προβλήτες του Πειραιά έναντι 5.650.000 το 2019 ποσοστό μείωσης 3,6%.

Η προβλήτα του ΟΛΠ παρουσίασε αύξηση κατά 50.000 “κουτιά” φθάνοντας τα 550.000 στα τέλη του 2020.

Από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που πιστώνονται ξεχωριστά στην Cosco Shipping διακινήθηκαν 4.900.000 κουτιά πέφτοντας κάτω από τα πέντε εκατομμύρια.

Ο προβληματισμός που υπάρχει στην κινεζική πλευρά είναι ότι γίνονται ανταγωνιστικά λιμάνια που ήταν κάτω από τον Πειραιά, όπως η Βαλένθια. Επίσης, το λιμάνι της Ταγγέρης που έφθασε τα 5,7 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια πέρασε τον Πειραιά σε σύνολο τριών προβλητών. Παράλληλα γίνονται επενδύσεις στο μαροκινό λιμάνι για να φθάσει σε ικανότητα εξυπηρέτησης 9 εκατομμυρίων κουτιών.

Στην Ευρώπη γίνεται συγχώνευση των λιμανιών της Αμβέρσας με του Zeebrugge που βρίσκεται κοντά στη Μπριζ. Το 2020 τα δύο λιμάνια εξυπηρέτησαν συνολικά 13,8 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια εκ των οποίων 12 εκ. της Αμβέρσα και 1,8 του Zeebrugge.

Με τα δεδομένα και τις εξελίξεις αυτές η Cosco και η κινεζική κυβέρνηση προβληματίζεται διότι το ελληνικό κράτος δεν εγκρίνει την κατασκευή της προβλήτας IV που θα συμβάλει στο να σπάσει το φράγμα των 10 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων το λιμάνι του Πειραιά και να γίνει ακόμη πιο ανταγωνιστικό

Οσον αφορά τη σύνδεση με άλλους λιμένες, ο Πειραιάς συνδέεται άμεσα με 71 λιμένες -προηγούμενος ή επόμενος λιμένας προσέγγισης- συνολικά 29 χωρών: 16 ευρωπαϊκές, 10 ασιατικές και 3 αφρικανικές. Αξίζει να σημειωθεί ότι συνδέεται απευθείας με χώρες που διαθέτουν σημαντικούς λιμένες εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως, όπως η Σιγκαπούρη, η Σαουδική Αραβία, η Μαλαισία και η Ολλανδία, πιστοποιώντας τη σημαντικότητά του στα παγκόσμια δίκτυα θαλασσίων μεταφορών.

Προς τη κατεύθυνση της ενίσχυσης της θέσης του Πειραιά στον Ευρωπαϊκό και παγκόσμοι ανταγωνισμό η ΟΛΠ ΑΕ υπέγραψε νέα σύμβαση προμήθειας πέντε Γερανογεφυρών Στοιβασίας (E-RTG), οι οποίες θα εγκατασταθούν στην Προβλήτα Ι του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων. Τα νέα ηλεκτρικά E-RTG είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον σε σχέση με τα συμβατικά και η χρήση τους θα βελτιώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του λιμένος Πειραιά.

Επιπλέον, για την περεταίρω ενίσχυση της επιχειρησιακής λειτουργίας της Προβλήτας Ι, βρίσκονται σε εξέλιξη και ολοκληρώνονται μέχρι το καλοκαίρι τα παρακάτω:

α) Η προμήθεια και εγκατάσταση μίας καινούργιας Γερανογέφυρας Φορτοεκφόρτωσης Πλοίων Super Post Panamax η οποία θα μπορεί να εξυπηρετεί mega container πλοία 20.000 TEU.
β) Το έργο Επισκευή Δαπέδων και Σιδηροτροχιών των Γερανογεφυρών Στοιβασίας (RMG), στο πλαίσιο της Υποχρεωτικής Επένδυσης 02 που έχει ως αντικείμενο την αναβάθμιση της Προβλήτας Ι με σκοπό την εύρυθμη και σύγχρονη λειτουργία του Container Terminal.

Οι παραπάνω επενδύσεις θα αυξήσουν τη δυναμικότητα του Προβλήτα Ι κατά 30% σε 1,3 εκατ. TEU ανά έτος.

Διαβάστε ακόμα:

Ανατροπή στις συναλλαγές μας με όλες τις τράπεζες – Τι αλλάζει

Αποζημίωση για κλειστές επιχειρήσεις: Έως 4.000 ευρώ – Τα κριτήρια και οι δικαιούχοι

Με τη σφραγίδα της Lamda Development τα έργα στις εγκαταστάσεις υγρού στίβου στο ΟΑΚΑ (video)