Το περιεχόμενο της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς δίνει στη δημοσιότητα το ΑΜΠΕ, εν όψει και της επερχόμενης ιδιωτικοποίησης του λιμανιού.

Η νέα σύμβαση, η οποία θεωρείται απαραίτητη για την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού, περιλαμβάνει κυρίως τα εξής:

όρους και τις προϋποθέσεις χρήσης και εκμετάλλευσης γης, κτισμάτων και υποδομής της χερσαίας ζώνης του λιμανιού,
σταθερά τιμολόγια για την ακτοπλοΐα για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα

αύξηση του ετήσιου ανταλλάγματος (ενοικίου) προς το ελληνικό Δημόσιο από τα συνολικά έσοδα, από το 2% που είναι σήμερα στο 3,5%, με απόδοση των χρημάτων από την αύξηση αυτή στους παραλιμένιους δήμους

Η νέα σύμβαση αναμένεται να ολοκληρωθεί τις επόμενες ημέρες, με στόχο να αποσταλεί στους εμπλεκόμενους φορείς και τις ελεγκτικές αρχές.

Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας ζητεί στη νέα σύμβαση να διασφαλιστεί η δημόσια αρχή λιμένων (port authority), όπου αναμένεται να μεταφερθούν όλες οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες του ΟΛΠ.

Ο Οργανισμός, πριν αποκτηθεί από το νέο επενδυτή, θα μπορεί να ασκεί μόνο εμπορική δραστηριότητα, όπως αυτή τη στιγμή ασκεί ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), θυγατρική της COSCO.