search icon

Ναυτιλία

Όμιλος Γκριμάλντι: Δρομολόγησε στη γραμμή Βενετία-Μπάρι-Πάτρα, τα υπερσύγχρονα υβριδικά πλοία «Eco Catania» και «Eco Malta»

Αντικαθιστούν τα τέσσερα πλοία «Eurocargo» που εκμεταλλεύονταν τη γραμμή μέχρι σήμερα. «Με τις δραστηριότητές μας θα εγγυηθούμε ακόμη πιο αποτελεσματικές υπηρεσίες μεταφορών μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας» δήλωσε ο Εμάνουελ Γκριμάλντι

Ένα ακόμη σημαντικό βήμα γίνεται για τη βιωσιμότητα και την ποιότητα των εμπορευματικών μεταφορών μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας. Από σήμερα  Δευτέρα, 26 Ιουνίου, η τακτική γραμμή ro-ro που λειτουργεί από τον Όμιλο Grimaldi μεταξύ Βενετίας, Μπάρι και Πάτρας θα εξυπηρετείται από δύο  «πράσινους γίγαντες» της εταιρείας, τα υπερσύγχρονα υβριδικά πλοία Eco Catania και Eco Malta.

Ο ναπολιτάνικος ναυτιλιακός όμιλος, σε συνεργασία  με τις Αρχές του Λιμενικού Συστήματος της Βόρειας Αδριατικής Θάλασσας και της Νότιας Αδριατικής, καθώς και του  λιμένα της Πάτρας, στοχεύει στην ενίσχυση του συνδυασμού μεταφορών  στις  ακτές της Αδριατικής μέσω της χρήσης πλοίων που είναι από τα μεγαλύτερα και πιο φιλικά προς το περιβάλλον στον κόσμο,  με πολύ μεγαλύτερη χωρητικότητα και καλύτερες επιδόσεις από τα πλοία κατηγορίας “Eurocargo” που θα αντικαταστήσουν στη γραμμή.

Στην πραγματικότητα, κάθε ένα από τα δύο πλοία κατηγορίας “GG5G” μπορεί να μεταφέρει περίπου 7.800 γραμμικά μέτρα φορτίου, που ισοδυναμούν με περίπου 500 ρυμουλκούμενα και 180 αυτοκίνητα – διπλάσια από την προηγούμενη κατηγορία πλοίων ro-ro μικρών αποστάσεων που αναπτύχθηκαν από τον όμιλο Grimaldi.

Ωστόσο, αυτή η μεγαλύτερη χωρητικότητα δεν αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου χάρη στην υιοθέτηση πολυάριθμων εξαιρετικά καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων που βελτιστοποιουν τις λειτουργικές και περιβαλλοντικές επιδόσεις των πλοίων.

Με την ίδια ταχύτητα, το Eco Catania και το Eco Malta καταναλώνουν την ίδια ποσότητα καυσίμου με τα πλοία ro-ro προηγούμενης γενιάς, γεγονός  που σημαίνει ότι μπορούν να μειώσουν αποτελεσματικά κατά το ήμισυ τις εκπομπές CO2 ανά μεταφερόμενη μονάδα.

Επιπλέον, οι εκπομπές μειώνονται στο μηδέν κατά τη διάρκεια της παραμονής των πλοίων στο λιμάνι. Τα  Eco Catania και Eco Malta καταναλώνουν την ίδια ποσότητα καυσίμου με τα πλοία ro-ro προηγούμενης γενιάς, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να μειώσουν αποτελεσματικά κατά το ήμισυ τις εκπομπές CO2 ανά μεταφερόμενη μονάδα.

Τα Eco Catania και η Eco Malta χρησιμοποιούν την ηλεκτρική ενέργεια που αποθηκεύεται σε μεγάλες μπαταρίες λιθίου που επαναφορτίζονται κατά τη διάρκεια του πλου τους χάρη στις «γεννήτριες άξονα» και τα 350 m2 ηλιακών συλλεκτών που είναι εγκατεστημένα επί του πλοίου , επιτυγχάνοντας έτσι τον στόχο “μηδενικών εκπομπών στο λιμάνι®”.

Μια σημαντική καινοτομία για τα λιμάνια που θα εξυπηρετούνται από αυτά τα πλοία από  όπως υπογράμμισε ο Ugo Patroni Griffi, Πρόεδρος της Αρχής Λιμενικού Συστήματος της Νότιας Αδριατικής:

«Η ύπαρξη πλοίων που παράγουν μηδενικές εκπομπές στο λιμάνι αποτελεί βασική επένδυση για το βιώσιμο μέλλον των θαλάσσιων λιμένων μας», σχολίασε:

«Στην πραγματικότητα, εκτός από την εγγύηση μηδενικών επιπτώσεων εκπομπών στην περιοχή, η εισαγωγή δύο ολοκαινουργιων πλοίων Grimaldi “Eco”  που αντικαθιστούν τα τέσσερα πλοία «Eurocargo» που εκμεταλλεύονταν τη γραμμή μέχρι σήμερα – θα αυξήσουν εκθετικά τη μεταφορική ικανότητα των  εμπορευμάτων από το λιμάνι του Μπάρι.

 Αυτή η πράσινη εξέλιξη όχι μόνο θα μας κάνει πιο ανταγωνιστικούς στη διεθνή αγορά, αλλά θα μας επιτρέψει επίσης να βελτιστοποιήσουμε την αποτελεσματικότητα των λιμενικών λειτουργιών, μειώνοντας τους χρόνους διέλευσης και βελτιώνοντας τη συνολική παραγωγικότητα του λιμένα.

Πρόκειται για ένα ακόμη αποφασιστικό βήμα προς τα εμπρός στη διαδικασία μετατροπής των λιμένων μας σε πολυχρηστικούς, οικολογικά βιώσιμους κόμβους».

Ο Παναγιώτης Τσώνης, Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πατρών δήλωσε:

«Στις 26 Ιουνίου, η υφιστάμενη γραμμή Βενετία-Μπάρι-Πάτρα θα γίνει πιο «πράσινη». Τα νέα πλοία – Eco Catania και Eco Malta – χρησιμοποιώντας προηγμένες τεχνολογικές λύσεις όσον αφορά τη μείωση κατά το ήμισυ των εκπομπών CO2, θα ενισχύσουν το λιμάνι μας, προσφέροντας ένα ακόμη εργαλείο για τη μετατροπή του σε ένα βιώσιμο-πράσινο λιμάνι.

Η τοπική κοινωνία και οι κάτοικοι της γύρω περιοχής του λιμανιού θα καλωσορίσουν αυτή τη νέα εξέλιξη. Επιπλέον, η αυξημένη χωρητικότητα των προαναφερθέντων πλοίων Ro-Ro θα βελτιστοποιήσει την αποδοτικότητα και την παραγωγικότητα του λιμένα μας.»

Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Γκριμάλντι, Εμάνουελ Γκριμάλντι επεσήμανε:

«Με τις εξαιρετικά αποτελεσματικές θαλάσσιες υπηρεσίες μας, αποτέλεσμα πολυετούς δέσμευσης και συγκεκριμένων επενδύσεων και συνεργασίας με τις λιμενικές αρχές, έχουμε χτίσει μια σταθερή γέφυρα στην κορυφογραμμή της Αδριατικής, από τη Βενετία στο Μπάρι, η οποία εκτείνεται μέχρι τις ελληνικές ακτές της Αδριατικής. μια θεμελιώδης γέφυρα στην οποία ταξιδεύουν καθημερινά εκατοντάδες βαρέα οχήματα, χρησιμοποιώντας τις θαλάσσιες αρτηρίες και όχι τους χερσαίους δρόμους. Αυτή η «γέφυρα» θα γίνει ακόμη πιο «πράσινη», με την παρουσία   των υβριδικών πλοίων Eco Catania και Eco Malta που θα αναπτύξουμε στην τακτική θαλάσσια σύνδεσή μας Βενετία-Μπάρι-Πάτρα.

Με τις δραστηριότητές μας  θα εγγυηθούμε ακόμη πιο αποτελεσματικές υπηρεσίες μεταφορών μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας. Για άλλη μια φορά, ο θετικός αντίκτυπος των επενδύσεών μας θα επεκταθεί πέρα από τα όρια του ναυτιλιακού τομέα, δημιουργώντας περισσότερη αξία και βιωσιμότητα όχι μόνο για τους πελάτες μας που δραστηριοποιούνται στη μεταφορά εμπορευμάτων, αλλά και για τις κοινότητες που κινούνται γύρω από τα λιμάνια που εξυπηρετούνται από τις συνδέσεις μας».

Διαβάστε ακόμη

ΑΧΙΑ: Έρχεται re-rating του ελληνικού Χρηματιστηρίου – Σήμα εμπιστοσύνης στον Μητσοτάκη

Alpha Finance: «Βλέπει» πιθανότητα profit-taking μετά το ισχυρό ράλι στο Χρηματιστήριο Αθηνών

Παναγιώτης Ψυχάρης: Διπλό σφυρί τον Ιούλιο για Ψυχικό και Αράχωβα (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version