Ο ελληνόκτητος στόλος συνέχισε την ανοδική του πορεία το 2024, με συνολική αύξηση 214 πλοίων και 13,8 εκατ. DWT, ήτοι +2,9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την έρευνα της Petrofin SA. Η αύξηση αφορά κυρίως πλοία άνω των 20.000 DWT, τα οποία ανήλθαν σε 174 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας 13,5 εκατ. dwt και διαχειρίζονται 402 εταιρείες, εννέα λιγότερες σε σχέση με το 2023.
Πιο συγκεκριμένα:
-Στον τομέα των φορτηγών-dry bulk, ο στόλος ενισχύθηκε κατά 128 πλοία ή 8,4 εκατ. dwt, σημειώνοντας αύξηση 4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Παράλληλα, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο τομέα μειώθηκαν ελαφρά σε 343 από 345. Η μέση ηλικία των πλοίων αυξήθηκε, αντικατοπτρίζοντας προσεκτικές επενδύσεις σε δεύτερο χέρι πλοία και περιορισμένη παραγγελία νέων.

Ο στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παρουσίασε στασιμότητα ως προς τον αριθμό των πλοίων, με μικρή μείωση σε dwt, ενώ οι κορυφαίοι 10 ιδιοκτήτες έδειξαν αντίθετη τάση, αυξάνοντας το DWT των containers από 5,9 σε 9,65 εκατ., ήτοι +63,5%. Αυτό καταδεικνύει τη στρατηγική δέσμευσή τους στον τομέα των Containers, παρά την αβεβαιότητα που επικρατεί στην αγορά.
-Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, προστέθηκαν 24 πλοία, με μέτρια ετήσια αύξηση 1% σε δςτ, διατηρώντας σταθερή την ηλικία του στόλου και αυξάνοντας τον αριθμό των εταιρειών κατά δύο.
-Ο στόλος LNG αυξήθηκε κατά 4,4% σε dwt με προσθήκη 6 πλοίων, ενώ η ηλικία των πλοίων παρουσίασε μικρή αύξηση.
-Στον τομέα LPG, προστέθηκαν επίσης 6 μεγάλα πλοία, και ενισχύθηκε η συμμετοχή δύο νέων εταιρειών, μεταξύ των οποίων η Cardiff Marine/TMS.
Η συνολική εικόνα δείχνει ότι η ελληνική ναυτιλία συνεχίζει να βασίζεται στους Dry Bulk και τους μεγάλους ιδιοκτήτες Container, ενώ οι αποφάσεις για νέες παραγγελίες πλοίων εξακολουθούν να επηρεάζονται από τις γεωπολιτικές και οικονομικές αβεβαιότητες, την τεχνολογία εναλλακτικών καυσίμων και τις προκλήσεις ESG.
Με μόλις δύο αρνητικά έτη ανάπτυξης από το 2005, η ελληνική ναυτιλία διατηρεί την ανοδική της πορεία, επιδεικνύοντας προσεκτική στρατηγική στα νέα επενδυτικά ανοίγματα και εδραιώνοντας τη θέση της στις διεθνείς θαλάσσιες αγορές.
Διαβάστε ακόμη
Πιερρακάκης στον Economist: Η ελληνική «συνταγή» για την Ευρώπη του αύριο
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.