Η πυρηνική τεχνολογία εισέρχεται δυναμικά στον χώρο της ναυτιλίας, με έναν νέο τύπο αντιδραστήρα να υπόσχεται ενεργειακή αυτονομία, βιωσιμότητα και επιχειρησιακή αξιοπιστία. Ειδικοί από όλο τον κόσμο συναντήθηκαν στην Αυστραλία για να αξιολογήσουν τη δυνατότητα ενσωμάτωσης ενός Μικρού Αρθρωτού Αντιδραστήρα (Modular Micro Reactor – MMR) σε πλοίο τύπου stern landing craft, προετοιμάζοντας το έδαφος για το μέλλον της πράσινης ναυτιλίας.
Το διεθνές εργαστήριο της Lloyd’s Register (LR), επικεντρώθηκε στην αναγνώριση κινδύνων (HAZID) και την επιχειρησιακή αξιολόγηση της πυρηνικής τεχνολογίας MMR σε θαλάσσιο περιβάλλον. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της εταιρείας Seatransport στην Gold Coast της Αυστραλίας, με τη συνεργασία της Deployable Energy, εταιρείας με έδρα το Χιούστον των ΗΠΑ.
Η καινοτόμος προσέγγιση περιλαμβάνει την τοποθέτηση δύο MMR σε ένα πλοίο μήκους 73 μέτρων, επιτρέποντάς του να λειτουργεί επί 8 έως 10 έτη χωρίς ανεφοδιασμό, προσφέροντας παράλληλα δυνατότητα ηλεκτροδότησης χερσαίων δικτύων όταν βρίσκεται σε λιμένα ή σε περιοχές έκτακτης ανάγκης.
Οι συμμετέχοντες ειδικοί – μηχανικοί, πυρηνικοί επιστήμονες, ναυπηγοί και εκπρόσωποι ρυθμιστικών αρχών – συζήτησαν κρίσιμα ζητήματα όπως η ασφάλεια, οι κανονισμοί πιστοποίησης, τα συστήματα διαχείρισης κινδύνου και οι επιπτώσεις στον σχεδιασμό πλοίων. Στόχος ήταν η διαμόρφωση ενός οδικού χάρτη που θα καθορίζει τη συμμόρφωση με τα διεθνή πρότυπα και την πιστοποίηση για την αδειοδότηση τέτοιων πλοίων.
Ο Matt Palmer, Διευθυντής Πυρηνικού Τομέα της LR, ανέφερε:
«Η τεχνολογία MMR δεν μειώνει μόνο την εξάρτησή μας από τα ορυκτά καύσιμα, αλλά προσφέρει και μια αξιόπιστη ενεργειακή λύση για επιχειρησιακές ή επείγουσες ανάγκες σε απομακρυσμένες περιοχές».
Από την πλευρά του, ο Remko Hottentot, Εμπορικός Διευθυντής της LR για την Αυστραλασία, τόνισε:
«Η συνεργασία μας με κορυφαίους ειδικούς ενίσχυσε σημαντικά τον σχεδιασμό του πλοίου και μας επιτρέπει να προχωρήσουμε με σαφή στρατηγική στην ανάπτυξη βιώσιμων λύσεων ενέργειας για τη ναυτιλία».
Ο Dr Stuart Ballantyne, πρόεδρος της Seatransport, υπογράμμισε την ιστορική στιγμή:
«Μετά από δεκαετίες υποστήριξης της πυρηνικής πρόωσης, θεωρώ πως πλέον είμαστε κοντά στο να δούμε τέτοια πλοία σε εμπορική χρήση μέχρι το 2030».
Τέλος, ο Bobby Gallagher, Διευθύνων Σύμβουλος της Deployable Energy, επισήμανε:
«Το σκάφος μας θα λειτουργεί με τον πυρηνικό μας “Unity Nuclear Battery” ισχύος 1MW, προσφέροντας καθαρή και οικονομική ενέργεια χωρίς την ανάγκη για σπάνια υλικά ή επικίνδυνες διαδικασίες».
Η πρωτοβουλία αυτή σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τη ναυτιλία, με τον συνδυασμό πυρηνικής τεχνολογίας, καινοτόμου σχεδιασμού και διεθνούς συνεργασίας να δημιουργεί προοπτικές για αυτοδύναμα, καθαρά και βιώσιμα πλοία σε παγκόσμια κλίμακα.

Συμμετέχοντες στο εργαστήριο, που φιλοξενήθηκε στις εγκαταστάσεις της Seatransport στην Gold Coast της Αυστραλίας (από αριστερά προς δεξιά):
- Ross Ballantyne, Διευθύνων Σύμβουλος, Seatransport ·
- Remko Hottentot, Εμπορικός Διευθυντής, Lloyd’s Register Αυστραλασίας ·
- Δρ Mark Ho, Επικεφαλής Πυρηνικής Τεχνολογίας, Deployable Energy ·
- Δρ Robert Mardus-Hall, Επικεφαλής Μοντελοποίησης, Deployable Energy ·
- Δρ Lance Maul, Διευθύνων Λειτουργιών, Deployable Energy ·
- Nelson Loo, Ειδικός Διαχείρισης Κινδύνων, Lloyd’s Register ·
- Matthew Palmer, Διευθυντής Παγκόσμιου Πυρηνικού Ναυτιλιακού Τομέα, Lloyd’s Register ·
- Δρ Stuart Ballantyne Sr, Πρόεδρος, Seatransport
- Μπροστά: Jaikob Norman, Ανώτερος Ναυπηγός Μηχανικός, Seatransport
Διαβάστε ακόμη
Επανένταξη σε ρύθμιση για όσους χρωστούν λόγω εταιρείας
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.