Η Euroseas Ltd. συμφερόντων Αριστείδη Πίττα ανακοίνωσε ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο και το σύνολο του 2024, με συνολικά καθαρά έσοδα 212,9 εκατ. δολάρια και καθαρά κέρδη 112,8 εκατ. δολάρια (ή 16,25 δολάρια ανά μετοχή).

Η εταιρεία διαχειρίστηκε κατά μέσο όρο 21,73 πλοία με ημερήσιο ναύλο 28.054 δολάρια, ενώ προχώρησε σε αύξηση του τριμηνιαίου μερίσματος στα 0,65 δολάρια ανά μετοχή και επαναγορά μετοχών ύψους 9,24 εκατ. δολαρίων.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Αριστείδης Πίττας,τόνισε τη σταθερότητα των ναύλων και τις προκλήσεις της αγοράς, σημειώνοντας ότι η περιορισμένη προσφορά feeder containerships αναμένεται να υποστηρίξει τις τιμές ναύλωσης. Αναφέρθηκε επίσης στη δημιουργία της Euroholdings Ltd., που θα διαχειρίζεται τα παλαιότερα πλοία, και στη συνεχή επένδυση σε νέα, πιο αποδοτικά πλοία. Τέλος, επισήμανε ότι η Euroseas διατηρεί ισχυρή χρηματοοικονομική θέση και συνεχίζει να δημιουργεί αξία για τους μετόχους της.

Σχολίασε ότι η αυξημένη γεωπολιτική αβεβαιότητα και οι εμπορικοί δασμοί που προωθεί η νέα κυβέρνηση των ΗΠΑ μπορεί να επηρεάσουν θετικά τη ναυτιλιακή αγορά.

Οικονομικά στοιχεία δ΄τριμήνου 2024:

• Συνολικά καθαρά έσοδα ύψους 53,3 εκατομμυρίων δολαρίων. Καθαρά κέρδη 24,4 εκατομμυρίων δολαρίων ή 3,51 δολάρια και 3,49 δολάρια ανά μετοχή, βασικά και πλήρως απομειωμένα, αντίστοιχα. Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη¹ ανήλθαν σε 23,3 εκατομμύρια δολάρια ή 3,35 δολάρια και 3,33 δολάρια ανά μετοχή, βασικά και πλήρως απομειωμένα.

• Κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του 2024, η εταιρεία είχε στην κατοχή της και διαχειριζόταν κατά μέσο όρο 23,0 πλοία, τα οποία απέφεραν μέσο ημερήσιο ναύλο 26.479 δολαρίων.

• Ανακοίνωση τριμηνιαίου μερίσματος ύψους 0,65 δολαρίων ανά μετοχή για το τέταρτο τρίμηνο του 2024, πληρωτέο στις 18 Μαρτίου 2024, για τους μετόχους που θα είναι εγγεγραμμένοι στις 11 Μαρτίου 2025, στο πλαίσιο του προγράμματος μερισμάτων της εταιρείας.

Επαναγορά 425.449 κοινών μετοχών στην ελεύθερη αγορά, που αντιπροσωπεύουν περίπου 6% των εκκρεμών μετοχών, συνολικής αξίας 9,24 εκατομμυρίων δολαρίων, στο πλαίσιο του προγράμματος επαναγοράς μετοχών έως 20 εκατομμύρια δολάρια, που ανακοινώθηκε τον Μάιο του 2022.

Ετήσια Οικονομικά Στοιχεία 2024:

• Συνολικά καθαρά έσοδα ύψους 212,9 εκατομμυρίων δολαρίων. Καθαρά κέρδη 112,8 εκατομμυρίων δολαρίων ή 16,25 δολάρια και 16,20 δολάρια ανά μετοχή, βασικά και πλήρως απομειωμένα, αντίστοιχα. Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη¹ ήταν 103,5 εκατομμύρια δολάρια ή 14,92 δολάρια και 14,87 δολάρια ανά μετοχή, βασικά και πλήρως απομειωμένα.

• Το προσαρμοσμένο EBITDA¹ ανήλθε σε 135,8 εκατομμύρια δολάρια.

• Κατά μέσο όρο, 21,73 πλοία ανήκαν και λειτουργούσαν το 2024, αποφέροντας μέσο ημερήσιο ναύλο 28.054 δολαρίων.

Πρόσφατες εξελίξεις

• 3 Ιανουαρίου 2025: Η εταιρεία ανακοίνωσε την πρόθεσή της να διαχωρίσει τα τρία παλαιότερα πλοία της (M/V Aegean Express, M/V Diamantis P και M/V Joanna) σε ξεχωριστή εταιρεία, την Euroholdings Ltd., η οποία έχει υποβάλει αίτηση εισαγωγής στο NASDAQ Capital Market.

• 8 Ιανουαρίου 2025: Η Euroseas μεταβίβασε τις τρεις εταιρείες ιδιοκτησίας πλοίων στη Euroholdings, αποκτώντας το 100% των μετοχών της. Η Euroseas, ως μοναδικός μέτοχος, σκοπεύει να διανείμει τις μετοχές της Euroholdings στους μετόχους της εταιρείας στις 7 Μαρτίου 2025. Οι μέτοχοι της Euroseas θα λάβουν στις 17 Μαρτίου 2025 μία κοινή μετοχή της Euroholdings για κάθε 2,5 κοινές μετοχές που κατείχαν κατά την ημερομηνία καταγραφής.

• 7 και 8 Ιανουαρίου 2025: Η εταιρεία παρέλαβε τα M/V Dear Panel και M/V Symeon P, δύο νέα πλοία τύπου feeder containerships 2.800 teu Eco EEDI Phase 3, από τη Hyundai Mipo Dockyard Co. στη Νότια Κορέα. Τα πλοία είναι εξοπλισμένα με κινητήρα Tier III και άλλα χαρακτηριστικά βιωσιμότητας, όπως AMP (alternative maritime power).

• Τα νέα πλοία χρηματοδοτήθηκαν μέσω τραπεζικού δανεισμού και ιδίων κεφαλαίων και ναυλώθηκαν για 34-36 μήνες με ναύλο 32.000 δολάρια/ημέρα.

• 16 Ιανουαρίου 2025: Η Euroholdings Ltd. πούλησε το M/V Diamantis P, ένα πλοίο 2.008 teu feeder containership κατασκευής 1998, έναντι 13,15 εκατομμυρίων δολαρίων. Η πώληση ολοκληρώθηκε στις 15 Ιανουαρίου 2025, με την εταιρεία να καταγράφει κέρδος περίπου 10,2 εκατομμυρίων δολαρίων.

Σχόλιο του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου, Αριστείδη Πίττα

«Κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2024, οι αγορές των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διατήρησαν γενικά τα επίπεδά τους, με τα μεγαλύτερα feeder πλοία να καταγράφουν αξιοσημείωτη αύξηση. Αντίστοιχα, το 2025 ξεκίνησε με σταθερά υψηλά επίπεδα ναύλων, με τους ναύλους των feeder και intermediate πλοίων να συνεχίζουν την ανοδική τους τάση.

Παρόλο που υπάρχουν προκλήσεις, όπως η υψηλή συνολική ναυπηγική δραστηριότητα και η πιθανή επιστροφή των ναυτιλιακών εταιρειών στη Διώρυγα του Σουέζ, η αυξημένη γεωπολιτική αβεβαιότητα και οι εμπορικοί δασμοί που προωθεί η νέα κυβέρνηση των ΗΠΑ μπορεί να επηρεάσουν θετικά τη ναυτιλιακή αγορά. Επιπλέον, η συγκέντρωση νέων παραγγελιών σε μεγαλύτερα containerships, αφήνει τον κλάδο των feeder και intermediate πλοίων – όπου δραστηριοποιούμαστε – με χαμηλό αριθμό νέων παραγγελιών και υψηλό ποσοστό παλαιότερων πλοίων που επηρεάζονται από τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Αυτό ενδέχεται να διατηρήσει τους ναύλους σε υψηλά επίπεδα.

Η εταιρεία συνεχίζει τη στρατηγική της με μακροπρόθεσμα συμβόλαια ναύλωσης και ανανεώνει τον στόλο της, έχοντας ήδη παραγγείλει δύο νέα πλοία 4.300 teu και δημιουργώντας την Euroholdings για τη διαχείριση των παλαιότερων πλοίων. Επιπλέον, αποφασίσαμε να αυξήσουμε το τριμηνιαίο μέρισμα σε 0,65 δολάρια/μετοχή και συνεχίζουμε το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών, καθώς η μετοχή μας παραμένει υποτιμημένη σε σχέση με την καθαρή αξία των περιουσιακών μας στοιχείων. Παραμένουμε δεσμευμένοι στη δημιουργία αξίας για τους μετόχους μας».

Διαβάστε ακόμη

Πλειστηριασμός: Ποιο κτήριο στον Πειραιά βγαίνει στο σφυρί με 13 εκατ. ευρώ (pics)

Ηelleniq Energy: Απόφαση για γεωτρύπανα σε ένα εξάμηνο στην Κρήτη – Από 60 έως 80 εκατ. το κόστος των ερευνών

Γραφεία: Πόσο κοστίζουν τώρα τα ενοίκια στην Αθήνα (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα