Σε ένα ακόμη ισχυρό τρίμηνο για την Euroseas Ltd. (NASDAQ: ESEA), ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος κ. Αριστείδης Πίττας μίλησε στο Capital Link Trending News Podcast, αναλύοντας τα αποτελέσματα β’ τριμήνου 2025 και τις στρατηγικές κατευθύνσεις της εταιρείας.

Η εταιρεία κατέγραψε καθαρά έσοδα 57,2 εκατ. δολ., καθαρά κέρδη 29,9 εκατ. δολ. και προσαρμοσμένο EBITDA 39,3 εκατ. δολ., αποδίδοντας την ισχυρή επίδοση στη σταθερή κάλυψη του στόλου με ναυλοσύμφωνα υψηλών ναύλων.

«Ήταν ένα εξαιρετικό τρίμηνο χωρίς εκπλήξεις, καθώς όλα τα πλοία μας είναι σε time charter, διασφαλίζοντας ξεκάθαρη ορατότητα στα έσοδα. Περιμένουμε παρόμοια αποτελέσματα και στα επόμενα τρίμηνα», δήλωσε ο κ. Πίττας, τονίζοντας ότι μόνο ένα από τα 22 πλοία θα επαναναυλωθεί έως το τέλος του 2025.

Η Euroseas ανακοίνωσε αύξηση του τριμηνιαίου μερίσματος από $0,65 σε $0,70 ανά μετοχή, δηλαδή άνοδο περίπου 7,7% σε σχέση με το α’ τρίμηνο 2025. Η απόδοση ανέρχεται σε περίπου 5%, στηριζόμενη σε ισχυρές ταμειακές ροές και πειθαρχημένη στρατηγική κεφαλαιακής διάθεσης.

Η εταιρεία κατανέμει περίπου το 20% των καθαρών κερδών σε μερίσματα, ενώ το υπόλοιπο κατευθύνεται σε ανανέωση στόλου, επαναγορές μετοχών και ενίσχυση του ισολογισμού. Από το 2022, έχουν επαναγοραστεί περίπου 463.000 μετοχές έναντι 10,5 εκατ. δολ., με το πρόγραμμα να παραμένει ενεργό.

Η Euroseas εστιάζει σε μικρότερα πλοία (feeder και intermediate containerships), τα οποία παρουσιάζουν ευνοϊκή ισορροπία προσφοράς-ζήτησης. Το orderbook σε αυτές τις κατηγορίες είναι κάτω από 7% του υφιστάμενου στόλου, ενώ πάνω από το 20% του στόλου είναι άνω των 20 ετών και πιθανόν προς διάλυση.

Αυτό δημιουργεί προϋποθέσεις περιορισμένης προσφοράς και ανθεκτικότητας σε περιόδους επιβράδυνσης της αγοράς, σε αντίθεση με τα μεγαλύτερα containerships που αντιμετωπίζουν κίνδυνο υπερπροσφοράς.

Γεωπολιτικές εντάσεις και νέες εμπορικές ροές

Ο κ. Πίττας σημείωσε ότι οι γεωπολιτικές εντάσεις και οι αποκλίσεις στις θαλάσσιες διαδρομές –ιδίως λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα και των αποκλεισμών στη Διώρυγα του Σουέζ– δημιουργούν ευκαιρίες για μικρότερα πλοία.

Η ανάγκη για εναλλακτικά λιμάνια και δρομολόγια ενισχύει τη ζήτηση για feeder containerships, τα οποία προσφέρουν μεγαλύτερη ευελιξία και πρόσβαση σε μικρότερους προορισμούς, μετατρέποντας τις παγκόσμιες «αναποτελεσματικότητες» της εφοδιαστικής αλυσίδας σε πλεονέκτημα.

Ανθεκτικές αξίες πλοίων

Οι αξίες μεταχειρισμένων- secondhand πλοίων κατέγραψαν άνοδο 4,1% το β’ τρίμηνο, στηριζόμενες στους ισχυρούς ναύλους, ενώ οι τιμές νεότευκτων παραμένουν υψηλές λόγω αυξημένων δαπανών σε πρώτες ύλες και εργατικό κόστος σε Κίνα, Κορέα και Ιαπωνία.

Ο κ. Πίττας επεσήμανε ότι οι τιμές secondhand είναι πιο ευαίσθητες στις διακυμάνσεις της αγοράς, ενώ τα νεότευκτα εμφανίζουν μεγαλύτερη σταθερότητα, καθιστώντας κρίσιμη τη σωστή χρονική στιγμή για επενδύσεις σε ανανέωση στόλου.

Η Euroseas συνεχίζει την επένδυση σε εκσυγχρονισμό του στόλου και «πράσινες» τεχνολογίες, ενώ υλοποιεί δράσεις προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και καλλιέργειας εταιρικής κουλτούρας γύρω από τα κριτήρια ESG, ενισχύοντας το προφίλ της στους διεθνείς ναυτιλιακούς κύκλους.

Διαβάστε ακόμη

Ανάλυση Bloomberg: Zελένσκι και Ευρωπαίοι σε επιχείρηση… γοητείας στον Λευκό Οίκο

Βίβιαν Κόντε: Συνδυάζοντας την καινοτομία με την οικογενειακή παράδοση

Μπλόκο στις φουσκωμένες επιστροφές φόρου

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα