«Είναι τόσο επιχειρησιακό όσο και εμπορικό πλεονέκτημα», σημείωσε ο Πόλυς Β. Χατζηιωάννου, επικεφαλής της Safe Bulkers Inc., μιλώντας στο Maritime Cyprus 2025 Conference για τη στρατηγική της εταιρείας γύρω από τις νέες ναυπηγήσεις.

Ο πρόεδρος της Κυπραικής Ένωσης Πλοιοκτητών,  ανέλυσε το πολυετές ναυπηγικό πρόγραμμα που έχει αναπτύξει η Safe Bulkers, κυρίως σε ιαπωνικά ναυπηγεία, επισημαίνοντας πως η επιλογή επένδυσης σε νεότευκτα και αποδοτικά πλοία αποτελεί στρατηγική συνέπεια δεκαετιών, αλλά και στοιχείο επιβίωσης στη νέα εποχή της ναυτιλίας.

Ο Πόλυς Β.Χατζηιωάννου θυμήθηκε τα πρώτα βήματα της οικογένειας στον χώρο, όταν το 1987 ανέλαβε να ανανεώσει έναν στόλο έξι-επτά πλοίων ηλικίας 20 ετών.

«Ο πατέρας μου μού ζήτησε να ανανεώσω τον στόλο. Μετά από χρόνια, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι η μόνη βιώσιμη επιλογή ήταν τα ολοκαίνουρια πλοία», ανέφερε.
Από τα πρώτα πλοία που ναυπηγήθηκαν στη Samsung το 1993, μέχρι τη συνεργασία με τα ιαπωνικά ναυπηγεία Suneishi, η Safe Bulkers έχει να παρουσιάσει μια εντυπωσιακή ιστορία περίπου 70 νεότευκτων πλοίων. Η φιλοσοφία της εταιρείας παραμένει σταθερή: επένδυση στην ποιότητα, τη μακροχρόνια αξιοπιστία και τη ναυπηγική αριστεία

Ο κ. Χατζηιωάννου παραδέχθηκε ότι η τρέχουσα συγκυρία δεν ευνοεί νέες παραγγελίες:

«Πιστεύουμε στα νεότευκτα, αλλά μόνο όταν οι τιμές είναι λογικές. Σήμερα, με κόστη στα 75 εκατ. δολάρια για ένα Cape ή ένα Newcastlemax, δεν βγαίνουν τα νούμερα.»
Η Safe Bulkers έχει έξι νέα πλοία υπό παράδοση έως το 2027, όμως προς το παρόν τηρεί στάση αναμονής, καθώς οι αβεβαιότητες γύρω από τις τεχνολογίες καυσίμων και τους κανονισμούς μηδενικών εκπομπών καθιστούν κάθε νέα επένδυση ρίσκο.

«Δεν μπορούμε να παραγγείλουμε πλοία για καύσιμα που δεν είναι ακόμη διαθέσιμα ή εμπορικά βιώσιμα», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Παρόλα αυτά, η εταιρεία δεν παραμένει αδρανής. Το 2023, η Safe Bulkers παρήγγειλε δύο πλοία με καύσιμο μεθανόλη, κάνοντας ένα προσεκτικό βήμα προς την πράσινη τεχνολογία.

«Παραγγείλαμε δύο methanol vessels το 2023 – τότε γνωρίζαμε περισσότερα απ’ όσα γνωρίζουμε τώρα το 2025», σχολίασε με νόημα.
Παράλληλα, η εταιρεία έκανε την πρώτη της είσοδο στον τομέα των tankers, βάζοντας παραγγελία για τη ναυπήγηση δύο MR tankers στις γιάρδες της Cosco αξιοποιώντας μια ευκαιρία που προέκυψε στην αγορά.

Η κίνηση αυτή συνδέεται και με τη σταδιακή είσοδο της επόμενης γενιάς της οικογένειας Χατζηιωάννου στη ναυτιλιακή δραστηριότητα, καθώς, όπως είπε, «με πέντε παιδιά να μπαίνουν στην επιχείρηση, δεν θέλουμε να ανταγωνίζονται μόνο στη στενή αγορά του dry bulk».

Ο κ. Χατζηιωάννου στάθηκε κριτικά απέναντι στα λεγόμενα “Phase 4” σχέδια πλοίων, τα οποία υπόσχονται μείωση εκπομπών έως 45%, επισημαίνοντας ότι «δεν υπάρχει ουσιαστικά νέα τεχνολογία».

«Όταν ένα bulk carrier των 80.000 τόνων κινείται με μηχανή 6.000 kW και ταχύτητα 7 κόμβων σε κακοκαιρία, τότε δεν μιλάμε για πρόοδο», είπε χαρακτηριστικά, αποσπώντας το ενδιαφέρον του κοινού.
Για τη Safe Bulkers, ο ρεαλισμός υπερισχύει της υπεραισιοδοξίας: το μέλλον είναι στα Phase 3 πλοία, αποδοτικά και δοκιμασμένα, μέχρι να υπάρξει σαφής τεχνολογική κατεύθυνση.

Αφοσίωση στην κυπριακή σημαία

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο Πόλυς Χατζηιωάννου αναφέρθηκε με συγκίνηση στη διαχρονική σχέση της Safe Bulkers με την κυπριακή σημαία, υπό την οποία πλέει η συντριπτική πλειοψηφία του στόλου εδώ και πάνω από 40 χρόνια.

«Μεταφέραμε τη σημαία μας στην Κύπρο στις αρχές της δεκαετίας του ’80, μέσα σε μια βαθιά κρίση για τη ναυτιλία, και από τότε παραμείναμε πιστοί. Η Κύπρος μας έχει προσφέρει ασφάλεια, αξιοπιστία και κύρος διεθνώς.»

Το μήνυμα του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου από το Maritime Cyprus 2025 ήταν σαφές: η Safe Bulkers παραμένει προσηλωμένη στη στρατηγική των ποιοτικών νεότευκτων, αλλά με σύνεση, χρονισμό και εμπορικό ρεαλισμό.

Η εταιρεία βλέπει το μέλλον στη ναυπηγική καινοτομία, χωρίς να παρασύρεται από μόδες ή τεχνολογικές ασάφειες — ένα μοντέλο που έχει καταστήσει τον όμιλο παγκόσμιο σημείο αναφοράς στη ναυτιλία ξηρού φορτίου.

Διαβάστε ακόμη 

Ερχονται ραβασάκια σε χιλιάδες φορολογούμενους

Πώς μοιράζεται η πίτα των 15 δισ. στα σούπερ μάρκετ (πίνακες)

Το Καστέλι απογειώνει τον τουρισμό στην Κρήτη (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα