Του Μηνά Τσαμόπουλου

Κεφάλι στην κούρσα των αγοραπωλησιών πλοίων πήραν οι Κινέζοι στις αρχές του 2019 αφήνοντας στη δεύτερη θέση τους Έλληνες. Η αγορά είναι ακόμα στο ξεκίνημά της όμως υπάρχει ενδιαφέρον στα κινήσεις που γίνονται αφού στις κορυφαίες βρίσκονται τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και η Ολλανδία.

Από την αρχή του 2019 έως και την 15η Φεβρουαρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research πωληθεί συνολικά 131 πλοία συνολικής αξίας 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Από αυτά 51 είναι φορτηγά, 56 δεξαμενόπλοια, 18 containers και 16 υγραεριοφόρα.

Οι Κινέζοι έβγαλαν από τα ταμεία τους 297 εκατομμύρια δολάρια για την απόκτηση 25 πλοίων.

Οι Έλληνες έχουν δώσει 290 εκατομμύρια για 24 πλοία εκ των οποίων τα 13 είναι φορτηγά αξίας 198 εκ. δολ., έξι δεξαμενόπλοια αξίας 53,3 εκατομμυρίων δολαρίων και πέντε είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κόστους 38,8 εκ.

Από τα 25 πλοία που αγόρασαν οι εταιρείες κινεζικών συμφερόντων τα 17 είναι φορτηγά, επτά δεξαμενόπλοια και πέντε containerships.

Στην τρίτη θέση είναι εταιρείες των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων με 23 πλοία.