Η αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών που λειτουργούν με τη μορφή Ανώνυμων Εταιρειών αποτελεί άμεση προτεραιότητα για την ελληνική κυβέρνηση.

Μάλιστα με αφορμή την 4η Ευρω – Αραβική Διάσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, έγινε ειδική αναφορά-πρόσκληση τόσο από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη όσο και από τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη.

Εχθές, Τρίτη, ο πρωθυπουργός απευθυνόμενος σε Άραβες επενδυτές δήλωσε ότι προς αξιοποίηση είναι τόσο τα 10 λιμάνια γα παραχώρηση που θα διαρκέσει ως το 2042 όσο και επτά μαρίνες που ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ.

Σήμερα, Τετάρτη 30 Οκτωβρίου, στη διάρκεια της 2ης ημέρας του συνεδρίου ο Γιάννης Πλακιωτάκης πήρε τη σκυτάλη και επεσήμανε:

«Η Ελλάδα βρίσκεται επικεφαλής της ναυτιλίας παραδοσιακά είναι μια χώρα φιλική προς τον αραβικό κόσμο. Η οικονομία είναι στενά συνδεδεμένη με τη ναυτιλία, η οποία αποτελεί ένα σημαντικό κλάδο για την ελληνική οικονομία» και συνέχισε:  «Οι εθνικοί λιμένες αποτελούν σημαντικό βραχίονα ανάπτυξης της χώρας μετά την έξοδό της από την κρίση. Η εθνική λιμενική πολιτική αναθεωρείται και θα προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση για τα 10 περιφερειακά λιμάνια που λειτουργούν με τη μορφή της Ανώνυμης Εταιρείας (Αλεξανδρούπολης, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Καβάλας, Βόλου, Πάτρας και Ηρακλείου)».

Σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας  η περίπτωση κάθε λιμανιού θα εξεταστεί ξεχωριστά, ούτως ώστε, πάντα με γνώμονα τα δημόσια έσοδα, να αποφασιστεί το σωστό μοντέλο ιδιωτικοποίησης και ανάπτυξης.

«Στόχος είναι να παρουσιαστούν νέες προτάσεις, με βάση και το ενδιαφέρον υποψηφίων επενδυτών, σε ποια λιμάνια πρέπει να πωληθούν οι οργανισμοί, σε ποια να παραχωρηθούν όλες οι δραστηριότητες και σε ποια να παραχωρηθούν ορισμένες εξ’ αυτών» είπε ο ΥΝΑ και συμπλήρωσε:

«Τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας στη Βόρεια Ελλάδα και τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και της Κέρκυρας στη Δυτική Ελλάδα έχουν αναμφισβήτητα έναν ισχυρό ρόλο να διαδραματίσουν, συμβάλλοντας στην αναβάθμιση των υποδομών της χώρας και εάν εξεταστούν από κοινού με το σύμπλεγμα σιδηροδρόμων και οδικών μεταφορών που επίσης αναπτύχθηκε, η Ελλάδα μετατρέπεται σε πύλη μεταφορών και εμπορίου προς την Ευρώπη».