Ο επικεφαλής της V Group, Rene Kofod-Olsen, παρουσίασε στο Ετήσιο Στρατηγικό Συνέδριο της Tsakos Energy Navigation (TEN) με ρεαλισμό και σαφήνεια τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η ναυτιλία, τονίζοντας ότι το μέλλον του κλάδου δεν εξαρτάται μόνο από την τεχνολογία, αλλά κυρίως από τους ανθρώπους στη θάλασσα.

Όπως είπε, η ναυτιλία βρίσκεται σε μια εποχή «αυξανόμενης πολυπλοκότητας», όπου οι εταιρείες χρειάζονται κλίμακα και οργάνωση για να αντέξουν τις συνεχείς «τρικυμίες» της αγοράς. «Ανταγωνιζόμαστε κλάδους πιο “ελκυστικούς” για τους νέους. Πρέπει να κάνουμε τη ναυτιλία και πάλι ελκυστική ως επάγγελμα», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο Kofod-Olsen παρουσίασε ανησυχητικά στοιχεία: σήμερα η παγκόσμια ναυτιλία αντιμετωπίζει έλλειψη περίπου 40.000–50.000 ναυτικών, αριθμός που αναμένεται να φτάσει τις 80.000 έως το 2030. Η έλλειψη αφορά κυρίως αξιωματικούς και μηχανικούς, καθώς τα νέα πλοία –με καύσιμα όπως η αμμωνία ή το μεθανόλη– απαιτούν υψηλότερες τεχνικές γνώσεις και διαρκή εκπαίδευση.

«Οι νέοι πρέπει να δουν ότι η καριέρα στη θάλασσα μπορεί να είναι η αρχή μιας μακράς επαγγελματικής πορείας που συνεχίζεται και στην ξηρά», υπογράμμισε, προσθέτοντας πως η βιομηχανία πρέπει να επενδύσει περισσότερο στην εκπαίδευση και την ευημερία των ναυτικών.

Ο CEO της V Group επισήμανε ότι η επιτυχία της ναυτιλίας εξαρτάται από το “τεχνικό uptime” – δηλαδή από το πόσο αξιόπιστα και αποτελεσματικά λειτουργούν τα πλοία. Αυτό, όπως είπε, «δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς ψυχικά και σωματικά ανθεκτικά πληρώματα».

Περιέγραψε, επίσης, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι νέες γενιές ναυτικών, οι οποίες διστάζουν να λείπουν μακριά από τις οικογένειές τους για μήνες. «Για τους νέους δεν είναι πια περιπέτεια το να φύγουν στη θάλασσα· είναι αποχωρισμός. Πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο που παρουσιάζουμε τη ναυτική ζωή», είπε χαρακτηριστικά.

Ο Kofod-Olsen ανέφερε ότι η V Group επενδύει συνεχώς σε εκπαίδευση, ψηφιακά εργαλεία και προγράμματα ευημερίας, από την παροχή εύκολων οικονομικών υπηρεσιών στους ναυτικούς έως τη δημιουργία καλύτερων συνθηκών διαβίωσης στα πλοία.

«Πρέπει να φτιάξουμε χώρους που να ενώνουν τα πληρώματα, να προάγουν την κοινωνική ζωή πάνω στο πλοίο, όχι να απομονώνουν τους ανθρώπους στις καμπίνες τους και στα κινητά τους», τόνισε.

Ο επικεφαλής της V Group στάθηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη να ενταχθούν περισσότερες γυναίκες στο ναυτικό επάγγελμα. Όπως είπε, σήμερα οι γυναίκες αποτελούν μόλις 2% των ναυτικών παγκοσμίως, και κυρίως στον κλάδο της κρουαζιέρας.

Η εταιρεία έχει ήδη ξεκινήσει πιλοτικά προγράμματα σε συνεργασία με άλλους ναυτιλιακούς ομίλους, προσαρμόζοντας ακόμα και τις στολές και τους χώρους διαμονής στα πλοία, ώστε να είναι πιο φιλικοί και ασφαλείς για γυναίκες ναυτικούς.

«Δεν το κάνουμε για λόγους εντυπωσιασμού ή για να γράψουμε μια ωραία αναφορά βιωσιμότητας», είπε. «Το κάνουμε γιατί πιστεύουμε ότι το ναυτικό επάγγελμα πρέπει να είναι ανοιχτό σε όλους».

Ο Rene Kofod-Olsen έκλεισε με μια ρεαλιστική αλλά αισιόδοξη προοπτική: η ναυτιλία θα γίνει πιο σύνθετη, λόγω νέων κανονισμών, φορολογίας και περιβαλλοντικών προτύπων, αλλά όσοι επενδύσουν στους ανθρώπους τους θα παραμείνουν ισχυροί.

«Η τεχνολογία θα προχωρήσει. Η απανθρακοποίηση θα έρθει. Αλλά τίποτα από αυτά δεν θα γίνει χωρίς τους ναυτικούς. Αυτοί είναι το μέλλον της ναυτιλίας», κατέληξε.

Διαβάστε ακόμη 

Τράπεζες: Στο μικροσκόπιο των επενδυτών οι προοπτικές της πιστωτικής επέκτασης

Υψηλές πληρότητες για το 4ήμερο της 28ης Οκτωβρίου – Οι Έλληνες ψηφίζουν ηπειρωτική Ελλάδα

Airbnb vs Golden Visa: Ποιος ευθύνεται για την έκρηξη των ενοικίων;

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα