Ο ιταλικός νηογνώμονας RINA ανακοίνωσε τη χορήγηση στην Korea Maritime Consultants Co., Ltd. (KOMAC) την Αρχική Έγκριση (Approval in Principle – AiP) για ένα νέο σχέδιο πλοίου. Πρόκειται για φορτηγό μεταφοράς 40.000 κυβικών μέτρων υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂), το οποίο θα χρησιμοποιεί LNG ως καύσιμο και θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει με υδρογόνο στο μέλλον.

Η συγκεκριμένη εξέλιξη θεωρείται σημαντικό βήμα στη ναυτιλιακή καινοτομία, καθώς το πλοίο αυτό θα μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στη μείωση εκπομπών, στηρίζοντας τους στόχους του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2050.

Η θαλάσσια μεταφορά LCO₂ αναδεικνύεται σε βασική λύση για τη σύνδεση πηγών εκπομπών με χώρους αποθήκευσης, προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία, πιο γρήγορη υλοποίηση έργων και καλύτερη οικονομική αποδοτικότητα σε σχέση με τις υποδομές σωληνώσεων. Ωστόσο, επειδή ο κλάδος βρίσκεται ακόμα σε αρχικό στάδιο, η ανάπτυξη νέων σχεδίων πλοίων – όπως αυτό της KOMAC – είναι καθοριστική.

Ο Αντιπρόεδρος Ναυτιλιακού Τομέα Βόρειας Ασίας της RINA, κ. Simone Manca, τόνισε ότι η έγκριση αυτή υπογραμμίζει τη στενή συνεργασία των δύο εταιρειών και τη δέσμευσή τους να επιταχύνουν τη μετάβαση σε πλοία χαμηλών και μηδενικών εκπομπών. «Το νέο σχέδιο θα παίξει σημαντικό ρόλο στις παγκόσμιες υποδομές μεταφοράς άνθρακα και αντικατοπτρίζει όχι μόνο τεχνική αριστεία αλλά και συνεργατικό πνεύμα που οδηγεί σε βιώσιμη πρόοδο», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η KOMAC, που ιδρύθηκε το 1969, είναι ο πρώτος και μοναδικός ιδιωτικός οργανισμός ναυπηγών στην Κορέα. Έχει συμμετάσχει σε περισσότερα από 1.700 σχέδια πλοίων και σε 1.400 κατασκευές, παρέχοντας τεχνική και διοικητική υποστήριξη σε πάνω από 30 χώρες. Με εμπειρία δεκαετιών και συμβολή σε μεγάλα ναυπηγικά έργα, η KOMAC ενισχύει τη θέση της ως βασικός παίκτης στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία.

Διαβάστε ακόμη

Λάμπρος Μπίσαλας (Sunlight): «Η Αμερική είναι για μας το Άγιο Δισκοπότηρο»

Έρχονται τα νέα ευρώ – Μαρίας Κάλλας στα χαρτονομίσματα των €5, Μπετόβεν στα €10 (pics)

Το υπουργείο Ανάπτυξης στο κυνήγι των χαμένων επιδοτήσεων – Ποιες επιχειρήσεις είναι στο στόχαστρο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα