Με πάνω από 3.500 συμμετέχοντες από 90+ χώρες, 250+ εκθέτες και εκπροσώπους από 75+ cruise line brands, η Seatrade Europe 2025 ξεκίνησε δυναμικά στο Αμβούργο, επιβεβαιώνοντας ότι η Ευρώπη είναι σε τροχιά ισχυρής ανάκαμψης. Στο εναρκτήριο πάνελ «State of the European Cruise Industry: Future Forward», ο Bud Darr (CLIA) έθεσε τον τόνο μιλώντας για τις δεσμεύσεις προς το net-zero και την ανάγκη σταθερού κανονιστικού πλαισίου που θα επιτρέπει επενδύσεις.
Ο Felix Eichhorn (AIDA) τόνισε πως η Γερμανία έχει ξεπεράσει τα 3 εκατ. επιβάτες, ενώ η Wybcke Meier (TUI Cruises) μίλησε για πληρότητες κοντά στο 100% και επέκταση της λειτουργίας όλο τον χρόνο. Η Anna Nash (Explora Journeys) και ο Ferdinand Strohmeier (Mystic Cruises) έδωσαν έμφαση στη δυναμική των νέων πολυτελών και expedition πλοίων. Το πάνελ κατέληξε πως η βιομηχανία βρίσκεται σε εξαιρετικά θετική πορεία, με την πρόκληση να είναι η μετάβαση από τη στρατηγική στην πράξη – συνεργασίες, επενδύσεις και διάλογος με τις τοπικές κοινωνίες.
Η θεματική Future Forward «έδεσε» panels για ανταγωνιστικότητα, βιωσιμότητα, πολιτικές Ε.Ε., ανθρώπινο δυναμικό και εμπειρία επισκέπτη. Κοινός παρονομαστής: μετρήσιμα βήματα (decarbonisation, shore power, αναβάθμιση τερματικών, workforce upskilling, data-driven operations) και καλύτερη συνεργασία γραμμών-λιμένων-προορισμών.
Νέα λιμάνια στο επίκεντρο
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε το πάνελ «Developing New Cruise Destinations: Fulfilling the Potential for New Ports of Call», όπου επιτελικά στελέχη από Ritz-Carlton Yacht Collection, MSC Cruises, Royal Caribbean και Costa Cruises —μεταξύ τους και ο Ιωάννης Μπρας, CEO Five Senses Consulting & Seatrade Ambassador, ως συντονιστής του πάνελ– ανέλυσαν βήμα-βήμα τι χρειάζεται για να «μπει στον χάρτη» ένας νέος προορισμός:
- Έρευνα αγοράς & ταιριάσματα (segments, σωστός τύπος/μέγεθος πλοίου)
- Ετοιμότητα λιμένα & λειτουργική προσβασιμότητα (ασφάλεια, χωρητικότητα, χρόνοι, υπηρεσίες, accessibility)
- Διακυβέρνηση & συνεργασίες (one-stop συντονισμός με τοπικούς φορείς)
- Αυθεντικές εμπειρίες με τοπικό χαρακτήρα που αντέχουν σε year-round ζήτηση
Το πάνελ ανέδειξε πως δεν υπάρχουν «copy-paste» λύσεις, αλλά χρειάζεται tailor-made στρατηγική, σαφή KPIs και σταδιακή υλοποίηση για να κερδίσει ένας προορισμός θέση στα δρομολόγια — και να παραμείνει εκεί.
Ελληνικός παλμός
Ο Ιωάννης Μπρας υπενθύμισε ότι η Ελλάδα είναι πλέον στους τρεις κορυφαίους προορισμούς κρουαζιέρας της Μεσογείου (μαζί με Ιταλία και Ισπανία), με τα ελληνικά λιμάνια να καταγράφουν ρεκόρ αφίξεων και οικονομική συμβολή άνω των €1,1 δισ. στην εθνική οικονομία. Αυτό αναδεικνύει το εμπορικό δυναμικό αλλά και την ανάγκη για σωστή διαχείριση της ανάπτυξης: επενδύσεις σε υποδομές, καλύτερη διαχείριση ροών επιβατών και αναβάθμιση της εμπειρίας επισκέπτη.
Η ελληνική παρουσία στο Αμβούργο ήταν αξιοσημείωτη, με εκπροσώπους από Μύκονο, Κύθηρα, Άγιο Νικόλαο, Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Πάρο αλλά και από Θεσσαλονίκη και άλλους προορισμούς. Ωστόσο, σε αντίθεση με άλλες χώρες που διέθεταν ενιαία, συντονισμένη εθνική παρουσία (όπως Cruise Norway, Cruise Portugal, Cruise Spain και Cruise Italy), η Ελλάδα δεν είχε κοινό περίπτερο.
Από το Αμβούργο εστάλη ένα σαφές μήνυμα: οι εταιρείες διψούν για νέους, καλοσχεδιασμένους προορισμούς· οι προορισμοί που θα ξεχωρίσουν θα το κάνουν με ρεαλισμό, ρυθμό υλοποίησης και ροή εμπειρίας από την αποβίβαση έως το re-embarkation. Όπως σχολίασε ο Ιωάννης Μπρας, «όταν η ιστορία του τόπου σου λέγεται σωστά – και υποστηρίζεται επιχειρησιακά- το Future Forward παύει να είναι σύνθημα και γίνεται καθημερινότητα.
Διαβάστε ακόμη
«Πρωταθλήτρια» η Θεσσαλονίκη στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια τον Αύγουστο με +10% στη διεθνή κίνηση
Επιστολές σε ιδιοκτήτες για ελέγχους -νέου τύπου- στη λειτουργία των Airbnb
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.