Πάνω από τις 800 μονάδες κινείται πλέον ο δείκτης της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου. Η ανοδική πορεία των τελευταίων ηµερών οφείλεται κυρίως και όπως συνήθως, στα Capes.

Ο δείκτης ξεκίνησε το 2015 από τις 771 µονάδες για να φτάσει στις 18 Φεβρουαρίου να κλείνει στο χαµηλότερο σηµείο της ιστορίας του, στις 509 µονάδες.

«Ο βασικός λόγος της αύξησης του δείκτη το τελευταίο διάστηµα είναι η πορεία των Capes, καθώς ο κλάδος επωφελήθηκε από την αύξηση της ζήτησης από την Κίνα για σιδηρομετάλλευμα, πρωτίστως από την Αυστραλία και δευτερευόντως από την Βραζιλία, λόγω της µείωσης των αποθεµάτων» επισημαίνει ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA:

« Σύµφωνα µε την BIMCO, o BDI από τα µέσα Μαΐου έχει εισέλθει σε µία ελαφρώς ανοδική πορεία ακολουθώντας την αργή αυξητική τάση της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα η οποία έχει ξεκινήσει από τις αρχές του χρόνου».

«Όσο αφορά την προσφορά χωρητικότητας, η BIMCO επισηµαίνει ότι η µετριοπαθής αυτή βελτίωση του δείκτη οφείλεται επίσης και στην µείωση της προσφοράς των Capes, καθώς από τις αρχές του χρόνου έχει µειωθεί σχεδόν 0,8%.

Αντιθέτως ο κλάδος των Panamax συνέχισε να αντιµετωπίζει προβλήµατα λόγω της µείωσης των

εισαγωγών σε άνθρακα από την Κίνα, µείωση η οποία υπολογίζεται περίπου στο 40% σε ετήσια βάση οφειλόµενη στις νέες πολιτικές κατά της ρύπανσης που εφαρµόζει η Κίνα.

Σύµφωνα µε την Drewry Maritime Equity Research, η εκτίµηση της είναι ότι το 2015 δεν πρόκειται να υπάρξει κάποια σηµαντική µεταβολή, αλλά προβλέπει την πιθανότητα ελαφριάς βελτίωση της αγοράς προς τα τέλη του 2016 λόγω της µείωσης των νέων παραγγελιών και του αυξηµένου όγκου των διαλύσεων.

«Η εκτίµηση της BIMCO για την αγορά είναι ότι αναµένεται να υπάρξει αύξηση στον όγκο των φορτίων όσο πλησιάζουµε προς το τέλος του χρόνου, γεγονός που θα βοηθήσει την ναυλαγορά ιδιαίτερα αν η προσφορά τονάζ συνεχίσει να παρουσιάζει πτωτική τάση, χωρίς όµως αυτό να σηµαίνει ότι η αγορά δεν βαδίζει πάνω σε τεντωµένο σχοινί» επισημαίνεται σε έκθεση του G.Moundreas Sa