search icon

Ναυτιλία

Συμφωνία ΟΝΕΧ – Attica Group για τη ναυπήγηση ε/γ-ο/γ πλοίου 

Θα είναι το πρώτο που θα κατασκευαστεί σε ελληνικά ναυπηγεία  μετά από 17 χρόνια-Γιατί καθυστερεί η μεταβίβαση των ναυπηγείων Ελευσίνας στην ΟΝΕΧ-Το επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου

Συμφωνία για ναυπήγηση στις γιάρδες της  Ελευσίνας  επιβατηγού –οχηματαγωγού πλοίου μήκους 100 μέτρων θα υπογράψουν έως τα τέλη του προσεχή Μαΐου  ο όμιλος ΟΝΕΧ και η  Attica Group. Αυτό αποκάλυψε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΝΕΧ, Πάνος Ξενοκώστας σε συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους.

Πιο συγκεκριμένα ανέφερε:

«To Mνημόνιο συνεργασίας  με την Attica Group δουλεύει πάρα πολύ καλά και πιστεύω ότι μέχρι τα τέλη Μαΐου θα έχουμε υπογράψει τη σύμβαση για κατασκευή ενός νέου πλοίου, για πρώτη φορά σε  ελληνικά ναυπηγεία  μετά από 17 χρόνια. Θα είναι μήκους 100 μέτρων και θα έχει δυνατότητα διπλού καυσίμου, μάλλον μεθανόλη. Θα είναι στη φιλοσοφία των Blue Star αλλά σε μοντέρνο και πιο προχωρημένο σχέδιο  από ελληνικό γραφείο. Μάλλον θα προορίζεται  για ενδοκυκλαδικά δρομολόγια».

Για το αν η ΟΝΕΧ μπορεί να ναυπηγήσει μεγαλύτερου μήκους επιβατηγά/οχηματαγωγά πλοία απάντησε:

«Για να μπορέσουμε να ναυπηγήσουμε πλοία για τις γραμμές της Κρήτης ή της Αδριατικής, μήκους  200-220 μέτρα και να είμαστε και ανταγωνιστικοί πρέπει να κάνουμε επενδύσεις για να μπορέσουμε να πάμε σε κόστος που θα μπορεί να συγκριθεί με  αυτό που βρίσκουν κάπου αλλού. Δηλαδή το κόστος σε κινεζικά ναυπηγεία ήταν πριν δύο χρόνια 180 εκατομμύρια δολάρια και τώρα είναι  200-220  επειδή  είναι γεμάτες οι γιάρδες. Θα πρέπει να κάνουμε επενδύσεις με ρομποτικά  αλλά θα πρέπει να βρούμε μία καλή παραγγελία για να στηρίξει την χρηματοδότηση των επενδύσεων αυτών» και προσέθεσε:

«Εστιάζουμε στην αναβάθμιση πλοίων και στις  μεγάλες μετασκευές. Και αυτές τις δουλειές κυνηγάμε τώρα περισσότερο».

Επίσης, αποκάλυψε ότι η ΟΝΕΧ βρίσκεται σε συζητήσεις για ναυπήγηση επιβατηγού/οχηματαγωγού πλοίου  και με άλλη εταιρεία μη ευρωπαϊκών συμφερόντων.

Ο Πάνος Ξενοκώστας προσέθεσε ότι στο ίδιο χρονικό διάστημα δηλαδή έως τα τέλη Μαΐου  «θα έχουμε υπογράψει για τη ναυπήγηση των πρώτων δύο ρυμουλκών. Είμαστε σε συζητήσεις με τον Παύλο Ξηραδάκη πρόεδρο της  Ένωσης Ρυμουλκών». Σε σχέση με τον ανταγωνισμό από τα τουρκικά ναυπηγεία ο Πάνος Ξενοκώστας επεσήμανε ότι τα ναυπηγεία της ΟΝΕΧ είναι κατά 15% με 20% ακριβότερα όμως κάνουν ποιοτική δουλειά σε γρήγορους χρόνους:

«Και η ταχύτητα  είναι χρήμα» σχολίασε. Επίσης,  τόνισε ότι στην αρχικώς συμφωνημένη τιμή δεν γίνονται πρόσθετες χρεώσεις  και επιπλέον τα ναυπηγεία   παραδίδουν το πλοίο στο χρόνο που έχει συμφωνηθεί αρχικά και αυτό δίνουν την ευκαιρία στον πλοιοκτήτη να το ναυλώσει με σιγουριά  ενώ ακόμη βρίσκεται στο ναυπηγείο. Είναι πολύ λίγα ναυπηγεία παγκοσμίως που μπορούν να το κάνουν.  Άρα στην πράξη το κόστος είναι χαμηλότερο στην ουσία.

Επενδύσεις

Μιλώντας για το επενδυτικό σχέδιο της ΟΝΕΧ τόνισε: «Είναι μία κρίσιμη περίοδος για τα  ναυπηγεία Ελευσίνας. Μετά από περίπου 15 μήνες από τότε που ξεκινήσαμε μία ενδιάμεση λειτουργία  ενώ δεν έχουν ξεκινήσει καν οι μεταβιβάσεις  στο πλαίσιο του σχεδίου εξυγίανσης έχουμε ξεπεράσει  τα 45 εκατομμύρια ευρώ σε επενδύσεις και σε αποζημιώσεις εργαζομένων, τα 56 πλοία, η  δεξαμενή «Στρατής Γ. Ανδρέαδης» των Ναυπηγείων Ελευσίνας η πρώτη  κατηγορίας panamax, άρχισε να δουλεύει από τον περασμένο Ιούλιο και  η δεξαμενή «Σταύρος Νιάρχος» η νέα μεγαλύτερη δεξαμενή, aframax,  με στόχο 17 με 20 Μαρτίου  να γίνει ο πρώτος δεξαμενισμός. Μιλάμε για άλλη μία μεγάλη δεξαμενή που αλλάζει τελείως  τον ρόλο της Ελλάδας στον χάρτη της ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στην ευρύτερη περιοχή».

Αποκάλυψε ότι τα ναυπηγεία Ελευσίνας δεν έχουν περάσει ακόμη στην κυριότητα της ΟΝΕΧ:

«Είναι πολύ σημαντικό να ξεκαθαρίσουμε ότι το ναυπηγείο της Ελευσίνας η ΟΝΕΧ δεν το έχει πάρει ακόμη στην κυριότητα της. Το σχέδιο εξυγίανσης δυστυχώς για άλλη μία φορά όπως συνέβη και με τα ο Νεώριο, έχει καθυστερήσει   με διάφορα γραφειοκρατικά τερτίπια. Έχει γίνει τριτανακοπή από κάποιον προμηθευτή αλλά δεν υπάρχει  κάποιος πραγματικός  κίνδυνος» και συνέχισε:  «Επίσης, για κάποιους γραφειοκρατικούς λόγους το Πολεμικό Ναυτικό από 1-1-2024  βγήκε από τη συμφωνία  του 2016 που είχε υπογράψει με την προηγούμενη πτωχευμένη εταιρεία και τους εργαζόμενους σύμφωνα με την οποία έπρεπε να πληρώνει τους εργαζόμενους έως ότου γίνει η μεταβίβαση των ναυπηγείων. Αναλάβαμε και αυτά τα χρέη παρ’  όλο που δεν ήταν δικιά μας υποχρέωση.

Πριν από δύο εβδομάδες άρχισαν να παίρνουν τις αποζημιώσεις και οι συνταξιούχοι  σύμφωνα με το σχέδιο εξυγίανσης. Από τον άλλο μήνα  θα λάβουν τις αποζημιώσεις και οι υπόλοιποι εργαζόμενοι. Άρα μιλάμε για επένδυση  πάρα πολλών εκατομμυρίων  σε ένα ναυπηγείο που εγώ δεν έχω ακόμα ιδιοκτησία» και κατέληξε λέγοντας για το θέμα:

«Αυτό δείχνει πόσο πολύ μία επιχείρηση πιστεύει τη δουλειά που κάνει για να βάζει δεύτερη φορά, μετά το Νεώριο της Σύρου, χρήματα   σε μία επιχείρηση στην οποία δεν έχει ιδιοκτησία».

300 πλοία τον χρόνο

Ο Πάνος Ξενοκώστας επεσήμανε ότι όσον αφορά την εμπορική δραστηριότητα της Ελευσίνας και με τη λειτουργία της δεξαμενής aframax,  θα ξεπερνάει  τα 110-120 πλοία ετησίως και μαζί με τα 100 του Νεωρίου  συνολικά ο  όμιλος  θα εξυπηρετεί  220 πλοία  και με τις επόμενες προσθήκες θα φτάσει στα 300 τον χρόνο που είναι και ο στόχος.

«Έχουμε για τα επόμενα πέντε χρόνια πλάνο για επενδύσεις 250 εκατομμυρίων ευρώ. Προσθήκη δύο νέων δεξαμενών μία suezmax  και μία  aframax  στη Σύρο και τις επενδύσεις στην Ελευσίνα» είπε.

Όπως διευκρίνισε το επόμενο  πρόγραμμα το ενεργειακό δηλαδή η κατασκευή ανεμογεννητριών θα πάει για πιο μετά. “Ετοιμάζουμε την υποδομή για να κάνουμε καθετοποιημένη κατασκευή” δήλωσε και συνέχισε:

“Η Σύρος έχει μπει στην νέα 5ετία  όπου θα αλλάξουμε μηχανήματα θα μπούμε στις υδροβολές και θα αφήσουμε πίσω την άμμο, θα μπορούν ρομποτικά  για να πάμε το ναυπηγείο στην επόμενη ημέρα. Το ίδιο συμβαίνει και στην Ελευσίνα  όπου σχεδιάζουμε μέσα στα επόμενα 5 με 7 χρόνια να έχουμε ένα αποτύπωμα  πράσινο και εφόσον μας το επιτρέψουν η νομοθεσία και οι αρμόδιες υπηρεσίες μέσω φωτοβολταϊκών στις στέγες να παράγουμε  τη μεγαλύτερη ποσότητα ρεύματος αν όχι και  όλη   που χρησιμοποιούμε  για αυτό  και γίνεται τεράστια επένδυση και στη Σύρο και στην Ελευσίνα σε θέματα υποδομών.

Επίσης σχολίασε:

“-Τα ναυπηγεία είναι μακροπρόθεσμες επενδύσεις δεν αποσβένονται σε  δύο και τρία χρόνια.

– Η δανειακή σύμβαση με τον   αμερικάνικο αναπτυξιακό χρηματοδοτικό οργανισμό των ΗΠΑ, την  DFC προχωράει κανονικά και ήδη έχουν γίνει κάποιες εκταμιεύσεις”.

Για τη σχέση της ΟΝΕΧ με το τραπεζικό σύστημα ο Πάνος Ξενοκώστας σχολίασε:

«Έχουμε καλή συνεργασία με όλες τις τράπεζες, συστηματικές και νέες. Αγαπάμε όλες τις ελληνικές τράπεζες».

Διαβάστε ακόμη

Ευκαιρίες εξαγορών αναζητά ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ – Στα €250 εκατ. οι επενδύσεις φέτος

Προς νέο γύρο ακρίβειας από τις αυξήσεις στα καύσιμα

Ο Μητσοτάκης και τα ευρωπαϊκά σενάρια (volume 2), ο Σ.Κ νέος «διώκτης» των media (θα σκάσω…) τα ιδρύματα και τα… ξεπλύματα και το ματς στον ΣΕΒ 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

 

 

Exit mobile version