search icon

Ναυτιλία

Συμφόρηση πλοίων στα ευρωπαϊκά λιμάνια προκαλεί αναταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα

Τα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Ηνωμένου Βασιλείου τα κύρια hotspots στην Ευρώπη - Στον αντίποδα ο Πειραιάς έχει μειώσει δραματικά τον χρόνο αναμονής των πλοίων στο αγκυροβόλιο - Παγκοσμίως ο μέσος όρος από την παραγγελία μέχρι την παράδοση ενός προϊόντος είναι 99 ημέρες

Η συμφόρηση στα ευρωπαϊκά εμπορικά λιμάνια παραμένει έντονη κυρίως στη βόρεια Ευρώπη και λόγω απεργιών των λιμενεργατών κυρίως στο Βέλγιο και στη Γερμανία.

Τα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Ηνωμένου Βασιλείου παραμένουν τα κύρια hotspots στην Ευρώπη, με τη συμφόρηση των λιμανιών της Μεσογείου να τίθεται σε μεγάλο βαθμό υπό έλεγχο, σύμφωνα με ανάλυση της Linerlytica.

«Στη βόρεια Ευρώπη συνεχίζονται οι καθυστερήσεις σε Ρότερνταμ, Αμβέρσα, Αμβούργο και Bremerhaven, ενώ τα λιμάνια του Ηνωμένου Βασιλείου παρουσίασαν επιδείνωση μετά από τις πρόσφατες βελτιώσεις», επεσήμανε η Linerlytica:

“Στη Μεσόγειο η συμφόρηση στο λιμάνι του Πειραιά έχει μειωθεί και οι χρόνοι αναμονής των πλοίων έχουν βελτιωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό. Όμως οι καθυστερήσεις στη δυτική Μεσόγειο έχουν αυξηθεί με μεγαλύτερους χρόνους αναμονής να εξακολουθούν να καταγράφονται στη Μάλτα.”

Ωστόσο, η Flexport ανέφερε ότι η ισχυρή εξαγωγή ροή φορτίων οδηγεί σε αυξημένη συμφόρηση:

«Η συμφόρηση είναι ιδιαίτερα έντονη στο Αμβούργο και επί του παρόντος εννέα πλοία με προορισμό την Άπω Ανατολή και την απέναντι πλευρά του Ατλαντικού βρίσκονται στο αγκυροβόλιο περιμένοντας να εξυπηρετηθούν.»

Τα δεδομένα του Lloyd’s List Intelligence δείχνουν 17 πλοία στο αγκυρόβολιο της γερμανικής νησίδας Χέλγκολαντ-Heligolandf Archipelago ελαφρώς μειωμένος ο αριθμός τους έναντι των 21 που καταγράφηκαν πριν από μια εβδομάδα.

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων Altenwerder στο Αμβούργο της δεν υπάρχει ελεύθερος χώρος για τα εμπορευματοκιβώτια αφού έχουν καλύψει το 90% του χώρου.

«Ενώ η Bremerhaven έχει παρόμοια μέση καθυστέρηση, οι ακραίες καθυστερήσεις στο Αμβούργο έχουν χρόνο αναμονής πάνω από δύο εβδομάδες», αναφέρει το Flexport: «Εν τω μεταξύ, το terminal PSA της Αμβέρσας παραμένει επίσης σε μεγάλο βαθμό επιβαρυμένο».
Η κατάσταση στο Ρότερνταμ είναι καλύτερη με μέσο όρο καθυστερήσεων μόλις τρεις ημέρες.

«Μετά την πρώτη απεργία εδώ και δεκαετίες των λιμενεργατών στη Γερμανία η έλλειψη χωρητικότητας στους Σταθμούς Εμπορευματοκιβωτίων εξακολουθεί να είναι κρίσιμη στα γερμανικά λιμάνια. Η κατάσταση στα ευρωπαϊκά λιμάνια και ιδιαίτερα τα γερμανικά λιμάνια είναι πολύ πιο τεταμένη” αναφέρουν διεθνείς αναλυτές.

Σύμφωνα με την ανάλυση του οίκου Liner lytica η συμφόρηση άρχισε να επιδεινώνεται και πάλι στην Κίνα και ειδικότερα στα λιμάνια, Ningbo, Shanghai Qingdao.

Στη Βόρεια Αμερική υπάρχει μεγάλη πίεση στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ και στο Βανκούβερ.

Παγκοσμίως ο μέσος όρος από την παραγγελία μέχρι την παράδοση ενός προϊόντος είναι 99 ημέρες.

Διαβάστε ακόμη:

«Μπουμ» από τον Ρέι Ντάλιο – Διπλασιάζει στα $10,5 δισ. το σορτάρισμα των ευρωπαϊκών μετοχών

Ποια ευρωπαϊκή πρωτεύουσα βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με τις καλύτερες πόλεις για να ζεις

Δικαστική μάχη για το σφυρί της βίλας Κοντομηνά στην Ύδρα

Exit mobile version