search icon

Ναυτιλία

Συμφόρηση σε πάνω από 9.000 λιμάνια και τερματικούς σταθμούς (γραφήματα)

Σε ευρωπαϊκά λιμάνια επιδεινώνεται η κατάσταση λόγω και της μεγάλης ζήτησης για εισαγωγή άνθρακα απόρροια της ενεργειακής κρίσης

Μόλις πάνε να πούνε «δόξα τω Θεώ» φωνάζουν «βόηθα Παναγιά μου». Κάπως έτσι μπορεί να περιγράψει κάποιος την κατάσταση σε περισσότερα από 9.000 λιμάνια και τερματικούς σταθμούς ανά τον κόσμο όπου παρουσιάζεται συμφόρηση πλοίων και προκαλείται διαταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Σε άλλα λιμάνια η εικόνα βελτιώνεται σημαντικά σε άλλα και πιο συγκεκριμένα σε ευρωπαϊκά λιμάνια επιδεινώνεται λόγω και της μεγάλης ζήτησης για εισαγωγή άνθρακα απόρροια της ενεργειακής κρίσης που έχει προκαλέσει η πολιτική της Ρωσίας με την τροφοδοσία φυσικού αερίου στην Ευρώπη.

«Η πανδημία μας δίδαξε ότι οι αλυσίδες εφοδιασμού είναι εύθραυστες. Όταν εμφανίζεται συμφόρηση, δημιουργούνται ελλείψεις σε αγαθά και πρώτες ύλες, τροφοδοτείται ο πληθωρισμός και απροσδόκητα δεσμεύουν τεράστια ποσά του κεφαλαίου των ναυλωτών» επισημαίνει ο Peter Williams, Trade Flow Analyst, της VesselsValue:

«Οι συνέπειες από τη συμφόρηση εμπορευματοκιβωτίων στο Λονγκ Μπιτς πέρυσι, και πιο πρόσφατα στη Σαγκάη, έχουν αναδείξει πόσο κρίσιμες είναι οι αποδοτικές λιμενικές λειτουργίες».

H VesselsValue κυκλοφόρησε μία πλατφόρμα όπου ο ενδιαφερόμενος μπορεί να παρακολουθεί λιμάνια και πλοία ακόμη και ένα συγκεκριμένο για να παρακολουθεί την κατάσταση με τη συμφόρηση και τους χρόνους που χρειάζονται για να εξυπηρετηθεί ένα πλοίο.

Παρακάτω είναι παραδείγματα αριθμητικών στοιχείων που δημιουργούνται από το «μοντέλο συμφόρησης» της VesselsValue σχετικά με πρόσφατα παγκόσμια γεγονότα:

– Ο μέσος χρόνος αναμονής για πλοία εμπορευματοκιβωτίων στη δυτική ακτή των ΗΠΑ μειώνεται από το μέγιστο των 146 ωρών τον Οκτώβριο του 2021 σε λιγότερο από 12 ώρες επί του παρόντος.

– Μετά από μια 8ήμερη απεργία στο Felixstowe, το πιο πολυσύχναστο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων του Ηνωμένου Βασιλείου, ο μέσος χρόνος αναμονής αυξάνεται στις 31 ώρες, σε σύγκριση με λιγότερο από 12 ώρες πριν από την απεργία.

– Η ανάγκη της Ευρώπης για εισαγωγές άνθρακα στον απόηχο της κρίσης φυσικού αερίου έχει ασκήσει αυξημένη πίεση στα λιμάνια, με τον μέσο χρόνο αναμονής για φορτηγά Bulkers στη Βορειοδυτική Ευρώπη επί του παρόντος να είναι 46 ώρες, σε σύγκριση με τον μέσο όρο 26 ωρών 5 ετών για αυτήν την εποχή του χρόνου.

Διαβάστε ακόμα:

Restart για το ελληνικό Χρηματιστήριο – Το σχέδιο για IPOs, αύξηση διασποράς και «φρέσκα» κεφάλαια

Σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα στήριξης της κύριας κατοικίας των ευάλωτων νοικοκυριών

Επίθεση Ανδρουλάκη κατά ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ από τη ΔΕΘ – Η θέση του για εκλογές και παρακολουθήσεις

Exit mobile version