Του Μηνά Τσαμόπουλου

Συμφωνία για την προώθηση του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου, υπέγραψαν ο νορβηγικός νηογνώμονας DNV GL και η Keppel Marine and Deepwater Technology (KMDTech), θυγατρική της Keppel Offshore & Marine (Keppel O&M). Σύμφωνα με την πρόγνωση Maritime Forecast 2050 του DNV GL εκτιμάται ότι έως το 2030 πάνω από το 10% του παγκόσμιου στόλου θα χρησιμοποιεί υγροποιημένο φυσικό αέριο ως καύσιμο, συγκριτικά με το 0,3% του 2019.

Πιο συγκεκριμένα, οι δύο συμβαλλόμενοι θα προχωρήσουν στη ναυπήγηση LNG bunker vessels, δηλαδή πλοία εφοδιαστικά, μικρής χωρητικότητας πλοίων μεταφοράς LNG, πλωτών μονάδων επαναεριοποίησης LNG (FSRUs), καθώς και πλοίων τα οποία θα είναι εξοπλισμένα με υβριδικά συστήματα πρόωσης.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Keppel O&M for Gas and Specialised Vessels, Abu Bakar Mohd Nor, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την συνεργασία της εταιρείας του με τον DNV GL ως προς την δημιουργία πλοίων τα οποία θα μπορούν να ανταποκριθούν στις ενεργειακές ανάγκες της αγοράς και θα συμβάλλουν στην προώθηση του LNG ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου.

Ενόψει της νομοθεσίας 2020 για χρησή καυσίμων με μικρή περιεκτικότητα σε θείο, το LNG θεωρείται ως μία από τις πιο βιώσιμες επιλογές για τη ναυτιλία.