Σε ένα περιβάλλον όπου η ναυτιλία πιέζεται ταυτόχρονα από την ενεργειακή μετάβαση, τη μεταβλητότητα του διεθνούς εμπορίου και ένα άνευ προηγουμένου κύμα κανονιστικών απαιτήσεων, ο Σταμάτης Τσαντάνης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, εισηγμένων στη Wall Street, εταιρειών Seanergy και United Maritime ανέδειξε την ανάγκη για αποφάσεις που στηρίζονται στην πραγματικότητα και όχι στις εξαγγελίες.
Μιλώντας στη διάρκεια του συνεδρίου του ESG Awards για τις προκλήσεις της αγοράς, υπογράμμισε ότι η βιώσιμη ανάπτυξη δεν προκύπτει από «θεωρητικές δεσμεύσεις», αλλά από λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν σήμερα και να αποδώσουν άμεσα.
Κεντρικό σημείο της ανάλυσής του ήταν η παγκόσμια ζήτηση πρώτων υλών, με την Κίνα να εξακολουθεί να διαδραματίζει ρόλο-κλειδί. Παρά τη μειωμένη δραστηριότητα στην κινεζική κτηματαγορά και τις κατασκευές, η χώρα εξακολουθεί να παράγει το 56% της παγκόσμιας παραγωγής χάλυβα — στοιχείο που, όπως σημείωσε, τη διατηρεί στην κορυφή της ζήτησης για iron ore και bauxite.
Ο κ. Τσαντάνης εκτίμησε ότι οι εισαγωγές αυτών των βασικών εμπορευμάτων θα αυξηθούν 3%-5% τα επόμενα χρόνια, τονίζοντας ότι ακόμη και όταν η εσωτερική αγορά δεν απορροφά την παραγωγή, τα τελικά προϊόντα της Κίνας βρίσκουν ισχυρή θέση στο διεθνές εμπόριο. «Η ζήτηση για βασικά commodities δεν με ανησυχεί. Είναι θεμελιώδης», ανέφερε.
Στο μέτωπο των κανονισμών, εμφανίστηκε καθησυχαστικός για τη συμμόρφωση της εταιρείας του με το EU ETS, σημειώνοντας ότι η προετοιμασία είχε ξεκινήσει χρόνια πριν την εφαρμογή. Με μηχανισμό πλήρους pass-through, το κόστος μεταφέρεται στους ναυλωτές και, όπως τόνισε, «η αγορά το έχει αποδειχθεί πλήρως».
Ωστόσο, προειδοποίησε για τον κίνδυνο βιαστικών αποφάσεων σε διεθνές επίπεδο: «Πολλές από τις υποδομές που θα έπρεπε να υποστηρίζουν τις νέες απαιτήσεις δεν είναι έτοιμες. Κανείς δεν γνωρίζει αν τα προτεινόμενα μέτρα θα εγκριθούν τελικά από τον ΙΜΟ μέσα στον επόμενο χρόνο».
Αποφεύγοντας να μπει στο παιχνίδι των προβλέψεων, τόνισε ότι η συζήτηση γύρω από τα καύσιμα επόμενης γενιάς συχνά υπερισχύει της τεχνικής και επιχειρησιακής πραγματικότητας.
Αντίθετα, επικεντρώθηκε σε όσα έχουν ήδη αποδώσει: χρήση biofuels από το 2020, τεχνολογικές αναβαθμίσεις που μείωσαν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα έως 35%, και μια νέα επενδυτική περίοδος που ανοίγει μέσα στους επόμενους 12 μήνες με επίκεντρο τα νεότευκτα πλοία υψηλής ενεργειακής απόδοσης.
Κλείνοντας, ο κ. Τσαντάνης έστειλε ένα ξεκάθαρο μήνυμα: η επιτυχία στη ναυτιλία δεν χτίζεται σε υπερφιλοδοξίες, αλλά σε συνετές αποφάσεις και ρεαλιστική στρατηγική. «Η προσαρμογή και η ανθεκτικότητα είναι ο πυρήνας της δουλειάς μας», είπε, υπογραμμίζοντας ότι η πρόοδος στηρίζεται διαρκώς σε τρία θεμέλια: επενδύσεις, τεχνογνωσία και αποτελεσματική διαχείριση ρίσκου.
Διαβάστε ακόμη
Κυβέρνηση: «Μέρισμα» στους έντιμους αγρότες – Ρεβάνς από το ΠΑΣΟΚ
Το IRIS γίνεται υποχρεωτικό – Αλλάζει ο τρόπος για πληρωμές και αποδείξεις
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.