Σε σημαντική συνάντηση που έλαβε χώρα πρόσφατα, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΝΕΕ) και η Διοίκηση του ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. συζήτησαν τον ρυθμό ανάπτυξης υποδομών ηλεκτροδότησης πλοίων από ξηράς, γνωστού ως «Cold Ironing». Η πρωτοβουλία στοχεύει στη μείωση των εκπομπών ρύπων από τα πλοία που ελλιμενίζονται στα ελληνικά λιμάνια.
Ο πρόεδρος του ΝΕΕ, Γιώργος Αλεξανδράτος, (δεξιά στη φωτό) παρουσία μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, συναντήθηκε με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΔΕΔΔΗΕ, Αναστάσιο Μάνο, προκειμένου να εξεταστούν οι τεχνικές και οργανωτικές προκλήσεις που σχετίζονται με την εφαρμογή του Cold Ironing στην Ελλάδα.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, παρουσιάστηκε εμπειρία από ευρωπαϊκά λιμάνια και μελετήθηκαν προσαρμογές στις ελληνικές συνθήκες, λαμβάνοντας υπόψη τη νησιωτική γεωμορφολογία και τις ιδιαιτερότητες των τοπικών λιμενικών εγκαταστάσεων. Σημαντικά θέματα που τέθηκαν στο τραπέζι ήταν η μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας στα λιμάνια, η δυνατότητα επιλογής παρόχου από τους πλοιοκτήτες και ο σχεδιασμός των χρονοδιαγραμμάτων για τη συμμόρφωση έως το 2030.
Και οι δύο πλευρές επανέλαβαν τη δέσμευσή τους για στενό συντονισμό και συνεργασία στον τομέα της πράσινης ναυτιλίας, αναγνωρίζοντας τον κρίσιμο ρόλο του ΝΕΕ στη μετάβαση της ελληνικής ναυτιλίας σε βιώσιμα ενεργειακά πρότυπα.
Η εφαρμογή του Cold Ironing αποτελεί μέρος των υποχρεώσεων που προβλέπει η ευρωπαϊκή δέσμη μέτρων «Fit for 55», με στόχο όλα τα λιμάνια του δικτύου ΤΕΝ-Τ να διαθέτουν υποδομές ηλεκτροδότησης πλοίων έως το 2030, ενισχύοντας την προσπάθεια μείωσης των ατμοσφαιρικών ρύπων στη Μεσόγειο και τη Βόρεια Ευρώπη.
Διαβάστε ακόμη
METLEN: Υπέγραψε 10ετές PPA 235 MW με την ENGIE
«Μαύρη λίστα» με κρατικούς φορείς που δεν πληρώνουν ιδιώτες
Coca-Cola HBC: Πώς θα «χτιστεί» η ανάπτυξη στην Αφρική με όχημα το mega deal των 2,6 δισ.
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.