Του Μηνά Τσαμόπουλου

Εν μέσω της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης της ΟΛΘ ΑΕ πραγματοποιείται η Γενική Συνέλευση της εταιρείας αύριο Παρασκευή 7 Ιουλίου.

Πρόκειται για εκλογο-απολογιστική Συνέλευση και σύμφωνα με κύκλους της λιμενικής βιομηχανίας, παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον όχι μόνο για το μέρισμα που θα δώσει αλλά και ως προς το εάν θα υπάρξουν ανακατατάξεις και αναδιαρθρώσεις στο Διοικητικό Συμβούλιο εν όψει και της συνέχιση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης από τον προτεινόμενο επενδυτή -κοινοπραξία.

«Θα ήταν σημάδι για την συνέχιση τη διαδικασίας εφόσον μέλος του ΤΑΙΠΕΔ αναλάβει και εκτελεστικό ρόλο στο ΔΣ όπως είχε προταθεί προ εβδομάδων από το Ταμείο, πρόταση όμως η οποία δεν εγκρίθηκε. Επίσης ενδιαφέρον θα έχει το εάν εισέλθει στο ΔΣ του ΟΛΘ εκπρόσωπος της αγοράς που πρόσκειται στην ιδιωτικοποίηση.

Θυμίζουμε ότι στην περίπτωση του ΟΛΠ, το ΤΑΙΠΕΔ είχε ως εκτελεστικό μέλος τον Αθανάσιο Λιάγκο, πολύ πριν ολοκληρωθεί η πώληση, ενώ στο ΔΣ συμμετείχε ως εκπρόσωπος της αγοράς και υπέρμαχος της ιδιωτικοποίησης ο Νίκος Αρβανίτης.

Υπενθυμίζουμε ότι πριν από δύο εβδομάδες ο Boris Wenzel , διευθύνων σύμβουλος της Terminal Link SAS που είναι θυγατρική του γαλλικού κολοσσού CMA CGM και συμμετέχει στην κοινοπραξία που θα αγοράσει το πλειοψηφικό πακέτο του ΟΛΘ είχε επισημάνει:

« – Κάναμε 3 ½ χρόνια υπομονή για να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε την επενδύση στον ΟΛΘ.

– Δεν περιμέναμε ότι θα φθάσει τόσο ψηλά το τίμημα για το 67% του ΟΛΘ. Είναι υψηλή η προσφορά που κάναμε, ως κοινοπραξία, αν αναλογιστεί κανείς την τιμή της μετοχής. Ωστόσο παραμένει μία καλή επένδυση.

– Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε η όλη διαδικασία μεταβίβασης του 67% θα έχει ολοκληρωθεί στα τέλη Οκτωβρίου το αργότερο έως τα μέσα Νοεμβρίου. Βέβαια ποτέ δεν ξέρεις…

– Δεν είχαμε παρουσία στην περιοχή και για αυτό μπήκαμε δυνατά στην απόκτηση του ΟΛΘ. Δεν υπάρχουν πλέον πολλές ευκαιρίες για επενδύσεις σε λιμάνια στην Ευρώπη. Και η Θεσσαλονίκη ήταν μία από αυτές τις ευκαιρίες.

– Σε πρώτη φάση δεν χρειάζονται τόσο λεφτά όσο κάποιες σημαντικές αλλαγές στη διαχείριση του λιμανιού. Έχουμε την τεχνογνωσία και θα αφήσουμε το αποτύπωμα μας πολύ γρήγορα. Θα φανεί σχεδόν αμέσως η διαφορά προς το καλύτερο.

– Ισχύει παγκοσμίως ότι μία επιχείρηση που την «τρέχει» το δημόσιο έχει πολλά περιθώρια βελτίωσης μόλις περάσει σε ιδιώτες. Πάντως ο ΟΛΘ αν και τον διαχειριζόταν το δημόσιο είχε καλά οικονομικά αποτελέσματα.

– έχουμε πανίσχυρους μετόχους στο εγχείρημα αυτό

-έχουμε καλές σχέσεις με το ΤΑΙΠΕΔ

– έχουμε πολύ καλές επαφές με την επιχειρηματική κοινότητα της Θεσσαλονίκης αλλά και με την τοπική κοινωνία η οποία μόνο να ωφεληθεί μπορεί από τα νέα δεδομένα στο λιμάνι

– στόχος μας είναι να κάνουμε τη Θεσσαλονίκη το μεγαλύτερο λιμάνι της νοτιοανατολικής Μεσογείου

– θα εκμεταλλευτούμε τα 500 χιλιόμετρα που είναι πιο κοντά η Θεσσαλονίκη στα Βαλκάνια από την Αθήνα και τον Πειραιά».