Του Μηνά Τσαμόπουλου

Το λιμάνι του Πειραιά είναι ένα από τα μεγαλύτερα επιβατικά λιμάνια στον κόσμο και το μεγαλύτερο της Ευρώπης, εάν συμπεριλάβουμε και το πορθμείο του Περάματος. Παράλληλα εξυπηρετεί και την κρουαζιέρα. Οι απαιτήσεις όσο περνάει ο καιρός αυξάνουν αφού το τουριστικό ρεύμα γιγαντώνεται χρόνο με τον χρόνο. Όμως η λιμενολεκάνη είναι συγκεκριμένη και από την μια είσοδο μέχρι την άλλη η πόλη είναι ασφυκτικά γύρω από το λιμάνι.

Για τον λόγο αυτό υπάρχει ανάγκη μεγαλύτερων χωρών αλλά και προβλητών.

Στα επενδυτικά προγράμματα της ΟΛΠ Α.Ε. για 2011-2015 και 2012-2016 αναφέρεται η επέκταση του επιβατικού λιμένος Πειραιώς προς τη βόρεια πλευρά ως η μόνη στρατηγικά δυνατότητα ανάπτυξης του λιμένα. «Αυτό θα δώσει χώρο τόσο για τα αναγκαία βάθη και την επέκταση των προβλητών, όσο και χώρους για επιβατικούς σταθμούς σε όλο το λιμάνι και είναι η μοναδική διέξοδος που θα αναπτυχθεί η ακτοπλοΐα» επισημαίνουν κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ.

Μια πρόσθετη πολύ σημαντική παράμετρος είναι η μεταφορά των επιβατών γίνεται με την ταυτόχρονη μεταφορά ΙΧ αλλά και εφοδίων προς τα νησιά. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι υπάρχει μεγάλη συσσώρευση φορτηγών και ΙΧ αυτοκινήτων , που ζητούν να μετακινηθούν προς τα νησιά, και για το λόγο αυτό τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε την μεγέθυνση και των εκσυγχρονισμό των πλοίων που αργά η γρήγορα θα οδηγήσουν και στην αυτονόητη ανάγκη επέκτασης των μέτρων φύλαξης (ISPS CODE) αλλά επίσης και στην δημιουργία επιβατικών σταθμών για την ασφαλή και πιο φιλική συμπεριφορά στους επιβάτες εξασφαλίζοντας καλύτερες συνθήκες από επιβίβασης