Του Μηνά Τσαμόπουλου

Το ενδεχόμενο για κατασκευή μητροπολιτικού υδατοδρομίου στον Άγιο Κοσμά εξετάζει το ΤΑΙΠΕΔ με στόχο την ενίσχυση της τουριστικής ανάπτυξης της Αθήνας αλλά και των παράκτιων πόλεων και νησιών της χώρας.

Μέχρι στιγμής με πρωτοβουλία του Ταμείου έχει αδειοδοτηθεί το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας. Στη διαδικασία αδειοδότησης βρίσκονται τα υδατοδρόμια σε Παξούς, Πάτρα, Λαύριο, Αγ. Μαρίνα (Ραφήνα), Ηράκλειο, Αλεξανδρούπολη, Θεσσαλονίκη και Βόλο.

Σημαντική υπεραξία αναμένεται να προσθέσουν στα μεγάλα λιμάνια της Ελλάδας οι άδειες για λειτουργία των Υδατοδρομίων, που θα εκδοθούν στο όνομα των Οργανισμών Λιμένων.

Πιο συγκεκριμένα, κάθε Οργανισμός αποκτώντας την ιδιοκτησία του Υδατοδρομίου το οποίο θα λειτουργεί στους χώρους του λιμένα που διαχειρίζεται, αυξάνει περαιτέρω τα περιουσιακά του στοιχεία (portfolio) και τον θεσμικό ρόλο που διαδραματίζει ως o υπεύθυνος Φορέας διαχείρισης των συνολικών δραστηριοτήτων στο λιμάνι.

Στα Αδειοδοτημένα Υδατοδρόμια που θα λειτουργήσουν στα μεγάλα λιμάνια της Ελλάδας θα επιτρέπεται, βάσει του Ν.4146/13, η πραγματοποίηση τακτικών και charter πτήσεων υδροπλάνων για μεταφορά επιβατών, φορτίων, ταχυδρομείου καθώς και μια σειρά ειδικών πτήσεων (Νοσοκομειακών, Έρευνας-Διάσωσης, Πυρόσβεσης, Γενικής αεροπορίας, Αεροπορικών εργασιών κ.λ.π)

Οι πτήσεις θα μπορούν να πραγματοποιούνται τόσο, προς κάθε άλλο αδειοδοτημένο Υδατοδρόμιο, όσο και προς χερσαία αεροδρόμια με την χρήση αμφίβιων υδροπλάνων.

Σύμφωνα με στελέχη του τουρισμού ειδική μνεία θα πρέπει να γίνει για τις συνέργιες που θα έχουν τα υδροπλάνα με τη κρουαζιέρα.

«Η βιομηχανία της κρουαζιέρας παρουσιάζει ισχυρές ανοδικές τάσεις τα τελευταία χρόνια στην αγορά της Ελλάδας. Τα υδροπλάνα θα μπορούν να εξυπηρετούν με περιηγητικές πτήσεις (sightseeing) τους επιβάτες των κρουαζιεροπλοίων παρέχοντάς τους ένα μοναδικό τρόπο να δουν και να κρατήσουν στη μνήμη τους τα αξιοθέατα του προορισμού τους» και συμπληρώνουν:

«Επίσης, κατά το χρονικό διάστημα παραμονής του κρουαζιερόπλοιου στο λιμάνι, τα υδροπλάνα με πτήσεις προς κοντινούς προορισμούς θα παρέχουν τη δυνατότητα στους επιβάτες κρουαζιέρας να επισκέπτονται περισσότερες τουριστικές περιοχές ενός μεγάλου νησιού όπως για παράδειγμα την Κέρκυρα) ή και κοντινά νησιά όπως οι Παξοί μεγιστοποιώντας έτσι την ελκυστικότητα του τουριστικού προορισμού που επέλεξαν».

Πέρα από τον τομέα του τουρισμού τα υδροπλάνα θα εξυπηρετούν, καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου, τις ανάγκες μετακίνησης των μόνιμων κατοίκων των περιοχών όπου θα λειτουργούν υδατοδρόμια.

«Τα υδροπλάνα μπορούν να αποτελέσουν το «χρηστικό εργαλείο» που μέχρι σήμερα λείπει από το συγκοινωνιακό δίκτυο της χώρας ώστε να επιτευχθεί η αδιάλειπτη και ποιοτική συνδεσιμότητα μεταξύ νησιωτικής και ηπειρωτικής Ελλάδας. Μια συνδεσιμότητα που αποτελεί Εθνικό στόχο για λόγους Κοινωνικούς, Τουριστικούς και ευρύτερα Αναπτυξιακούς» τονίζουν κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ.