Του Μηνά Τσαμόπουλου

Από κόσκινο θα περάσουν στο υπουργείο Ναυτιλίας τα αιτήματα των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων για ναυτολόγηση λιγότερων ναυτικών, τη λεγόμενη μειωμένη οργανική σύνθεση.

Πρόκειται για μέτρο το οποίο είχε ληφθεί ώστε να είναι πιο ανταγωνιστικά τα υπό ελληνική σημαία πλοία στις γραμμές της Αδριατικής απέναντι στα υπό ιταλική σημαία. Όμως όπως επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας στη διάρκεια σημερινής συνέντευξης τύπου η εξαίρεση έγινε κανόνας με αποτέλεσμα να προκύπτουν θέματα ασφάλειας.

«Διαπιστώσαμε ότι υπάρχει πρόβλημα να μπει σε τάξη το νομοθετικό πλαίσιο που επιτρέπει κατ’ εξαίρεση μείωση συνθέσεων σε υπό ελληνική σημαία πλοία της ακτοπλοΐας. Πρέπει να υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι που μία εταιρεία καταθέτει αίτηση για μειωμένη σύνθεση πληρώματος. Το προβλέπει ως εξαίρεση» τόνισε ο υπουργός και προσέθεσε:
« Σε μεγάλο βαθμό η εξαίρεση έχει μεταβληθεί σε κανόνα. Σε κάθε περίπτωση θα εξορθολογήσουμε το πλαίσιο αυτός. Για τις τρέχουσες αιτήσεις για μειωμένη σύνθεση θα δώσουμε παράταση ενός μηνός στις εταιρείες και θα ζητήσουμε πλήρη αιτιολόγηση. Πρόκειται για λόγους ασφάλειας των πλοίων και αυτό είναι το βασικό κριτήριο. Οι συνθέσεις να ανταποκρίνονται στις στοιχειώδεις απαιτήσεις ασφάλειας.