Οι έρευνες για εναλλακτικά καύσιμα για την πρόωση των πλοίων στην πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την πράσινη μετάβαση έχουν προσελκύσει μεγάλα επενδυτικά funds και ερευνητικές ομάδες αφού η αλλαγή σελίδας υπολογίζεται ότι θα στοιχίσει δισεκατομμύρια δολάρια.

Είναι πολλά τα λεφτά… Άρη για να αφήσουν ασυγκίνητους τους επενδυτές. Σύμφωνα με έκθεση του νορβηγικού νηογνώμονα DNV, οι επενδύσεις τεχνολογίας επί του πλοίου που απαιτούνται για τα σενάρια πορείας προς την απανθρακοποίηση μέχρι το 2050, θα κυμανθούν από 8 έως 28 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ ετησίως, ανάλογα με τον τύπο καυσίμου που θα επικρατήσει, μεταξύ 2022 και 2050. Επενδύσεις μεταξύ 30 και 90 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως έως το 2050 απαιτούνται για τις χερσαίες αλυσίδες εφοδιασμού καυσίμων.

Ένα από τα μεγάλα ονόματα που επενδύει στην έρευνα και παραγωγή εναλλακτικών μορφών ενέργειας είναι και ο Μπιλ Γκέιτς. Ας πάρουμε όμως τις εξελίξεις με τη σειρά.

Η δανέζικη εταιρεία κατασκευής κυψελών καυσίμου Blue World Technologies αποφάσισε να επεκτείνει το χαρτοφυλάκιό της, αναπτύσσοντας μονάδα παραγωγής βοηθητικής ισχύος (APU) η οποία τροφοδοτείται από κυψέλες καυσίμου μεθανόλης, στοχεύοντας στην αντικατάσταση των συμβατικών γεννητριών ντίζελ των πλοίων.

Η στροφή της Blue World στη ναυτιλιακή βιομηχανία υποστηρίζεται από το επενδυτικό fund Breakthrough Energy Ventures, που έχει ιδρύσει ο Μπιλ Γκέιτς, το οποίο μαζί και με άλλους επενδυτές χορήγησε τον περασμένο Αύγουστο στην εταιρεία χρηματοδότηση συνολικού ύψους 37 εκατ. ευρώ.

Το σύστημα κυψελών καυσίμου μεθανόλης της Blue World Technologies μπορεί να παρέχει την ηλεκτρική ενέργεια που απαιτείται για τη λειτουργία ενός πλοίου χρησιμοποιώντας μια απλή και αρθρωτή διάταξη μονάδων ισχύος 200 κιλοβάτ, οι οποίες συνδυαστικά μπορούν να παρέχουν ηλεκτρικό φορτίο τάξεως μεγαβάτ, προσφέροντας έτσι μεγάλη ευελιξία στους πελάτες της.

Προκειμένου να αντισταθμίσει το αυξημένο κόστος των συνθετικών καυσίμων, όπως η μεθανόλη, το σύστημα κυψελών καυσίμου της Blue World είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να διαθέτει ενεργειακή απόδοση από 45 έως 60%, επιτρέποντας έτσι τη μείωση του λειτουργικού κόστους και την οικονομικά αποδοτική χρήση των συνθετικών καυσίμων.

Παράλληλα η εταιρεία Terrapower, συμφερόντων του Μπιλ Γκέιτς αναπτύσσει πρόγραμμα για την παραγωγή μπαταρίας με χρήση πυρηνικής ενέργειας, μία… «ατομική μπαταρία». Η Terrapower που έχει ιδρυθεί το 2008 και σε αυτή έχει επενδύσει ο Αμερικάνος δισεκατομμυριούχος, ανακοίνωσε τη δημιουργία κοινοπραξίας με την εταιρεία Core Power με έδρα το Λονδίνο και αναπτύσσει μπαταρίες πυρηνικής ενέργειας για την πρόωση μεγάλων πλοίων.

Μάλιστα εκπρόσωποι της εταιρείας επισκέπτονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες, σε μία προσπάθεια να διαπιστώσουν ή και να καλλιεργήσουν έδαφος γα επερχόμενες συμφωνίες με την τοποθέτηση των μπαταριών αυτών σε νεότευκτα πλοία. Το σχέδιο είναι να τοποθετηθεί η «ατομική μπαταρία» σε μεγάλα πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας, όπως είναι τα υπέρ δεξαμενόπλοια- VLCC αλλά και φορτηγά πλοία τύπου capesize και newcastlemaxes.

Υπάρχουν βέβαια προβληματισμοί που έχουν να κάνουν με θέματα ασφάλειας, νομοθεσίας και ειδικά όσο αφορά την παρουσία ειδικών της εταιρείας πάνω στο πλοίο.

Διαβάστε ακόμη

Αποκαταστάθηκε ο διάπλους των δεξαμενόπλοιων στα Στενά του Βοσπόρου

Thenamaris: Το LNG Carrier «Seasurfer» παρέδωσε το πρώτο, παγκοσμίως, πιστοποιημένο φορτίο μπλε αμμωνίας

Tράπεζες: «Αποκαλυπτήρια» για το σχέδιο στήριξης των δανειοληπτών – Όροι και προϋποθέσεις για τη λήψη της επιδότησης