search icon

Ναυτιλία

Θεόδωρος Κόντες: Πλήγμα στην κρουαζιέρα λόγω εισβολής στην Ουκρανία

Επίσης εκτιμά ότι «ο ελληνικός τουρισμός ίσως επηρεασθεί αρνητικά από ορισμένες αγορές αντιμετωπίζοντας ένα καίριο πλήγμα από τους Ρώσους και τους Ουκρανούς τουρίστες» - Σε καλή μοίρα το yachting

Ο ρωσο-ουκρανικός πόλεμος έχει ήδη προκαλέσει επιπτώσεις μεταξύ άλλων και στον Θαλάσσιο τουρισμό και ειδικά στον κλάδο της διεθνούς κρουαζιέρας.

“Οι νέες εξελίξεις στον θαλάσσιο τουρισμό διαφοροποιούν τα δεδομένα και τις προβλέψεις για το έτος 2022, όπως προσφάτως προδιαγράφονταν” επεσήμανε στο Newmoney ο Θεόδωρος Κόντες τέως πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας:

“Στους υπάρχοντες προβληματισμούς που υφίστανται σχετικά με την πανδημία έστω και σε βελτιωμένη κατάσταση και με την οικονομική και ενεργειακή κρίση προστίθενται τώρα και οι γεωπολιτικές εξελίξεις με τον Ρωσο-Ουκρανικό πόλεμο να δημιουργεί πρόσθετες αλλαγές στα προγράμματα.

Μεγάλες εταιρείες όπως η Carnival, RCCL, NCL, OCEANIA, ATLAS και πολλές ακόμα που θα προστεθούν στην λίστα έχουν ήδη ανακοινώσει την αποχώρησή τους από τη Βαλτική αλλά και από την Μαύρη Θάλασσα” τονίζει και συνεχίζει:

“Οι εξελίξεις το επόμενο χρονικό διάστημα αλλά και η στρατηγική των ΗΠΑ, της Ευρώπης και του ΝΑΤΟ με τις αποφάσεις που θα πάρουν θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμες για την τουριστική κίνηση, όχι μόνο στις συγκεκριμένες περιοχές που προαναφέραμε, αλλά ίσως έχουμε εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Ευρώπης και ιδιαίτερα στην περιοχή της Τουρκίας και ίσως και στο Αιγαίο.

Ας ελπίσουμε ότι θα αλλάξουν σύντομα τα δεδομένα, ιδιαίτερα οι εχθροπραξίες και να ηρεμήσουν τα πνεύματα για να πετύχουμε τις προβλέψεις μας και στη χώρα μας που αναμένονταν να είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο”.

Το τμήμα της Κρουαζιέρας είναι για μια φορά ακόμη το άμεσα πληττόμενο από τον θαλάσσιο τουρισμό με τα πρόσθετα δεδομένα και την εξέλιξη των καταστάσεων.

Προβλήματα όμως υπάρχουν και με τα πληρώματα.

Ο Θεόδωρος Κόντες επισημαίνει:

“Επιπροσθέτως από τα δεδομένα για συγκεκριμένες περιοχές που προγραμματίζονται οι κρουαζιέρες υπάρχουν και σοβαρά προβλήματα με τα πληρώματα των πλοίων, μια που ικανός αριθμός εργαζομένων από την Ουκρανία πάνω σε κρουαζιερόπλοια επιστρέφουν στην πατρίδα τους ή ακόμη κι αυτοί που προγραμματίζουν να επιστρέψουν στη δουλειά τους, τούς είναι σχεδόν αδύνατον”.

Η αύξηση του κόστους των καυσίμων και των προμηθειών είναι ένας ακόμη παράγοντας που απειλεί να γονατίσει την κρουαζιέρα:

“Οι υπερβολικές αυξήσεις προμηθειών αλλά και η τρομερή αύξηση καυσίμων και λιπαντικών έχουν προβληματίσει την τουριστική βιομηχανία σε παγκόσμιο επίπεδο, γιατί όπως είναι φυσικό έχει προβληματίσει ιδιαίτερα τις ναυτιλιακές εταιρείες εφόσον έχουν ήδη συμπληρωθεί δύο και πλέον χρόνια καταστροφικής λειτουργίας τους, λόγω της πανδημίας με τα κρουαζιερόπλοια” λέει ο Θεόδωρος Κόντες ενώ στη συνέχεια αναφέρεται στον αλματώδη αύξηση του πληθωρισμού:

“Επιπλέον η γενικευμένη κρίση στον τομέα της ενέργειας και όχι μόνο, αλλά και ο επιταχυνόμενος πληθωρισμός των ευρωπαϊκών χωρών αλλά και των ΗΠΑ που θα φέρει σχετικές αυξήσεις στα προϊόντα αλλά και στις υπηρεσίες, ίσως προβληματίσει ιδιαίτερα τους τουρίστες που επιθυμούν να απολαύσουν τις διακοπές τους μετά από διετή και πλέον αποχή λόγω της πανδημίας. Γενικότερα, ο ελληνικός τουρισμός ίσως επηρεασθεί αρνητικά από ορισμένες αγορές αντιμετωπίζοντας ένα καίριο πλήγμα από τους Ρώσους και τους Ουκρανούς τουρίστες”.

Σύμφωνα με τον τέως πρόεδρο της ΕΕΚΦΝ η ρωσική αγορά εκπροσωπείται από περίπου 900. 000 τουρίστες και η ουκρανική από περίπου 150.000 με κύριους τουριστικούς προορισμούς τη Χαλκιδική, το Ιόνιο, το Νότιο Αιγαίο, την Κρήτη αλλά και την Αθήνα, με ένα ποσοστό περίπου του 20% εξ’ αυτών να συμπεριλαμβάνουν στις διακοπές τους και τον θαλάσσιο τουρισμό (κρουαζιέρα – yachting).

“Έτσι λοιπόν όλα τα προαναφερόμενα γεγονότα μας ανησυχούν ιδιαίτερα για τυχόν αρνητικές επιπτώσεις στον κλάδο του τουρισμού. Επίσης λόγω των επιβαλλομένων κυρώσεων σε Ρώσους μεγαλοεπιχειρηματίες με επενδύσεις σε τουριστικές επιχειρήσεις όπως αερομεταφορές, μεγάλοι tour operators τουρισμού κλπ, ίσως δημιουργηθούν προβλήματα στην ομαλή διακίνηση των τουριστικών πακέτων που έχουν προγραμματισθεί”.

Σχετικά με το yachting, η ανησυχία είναι ακόμη περιορισμένη μια που η λειτουργία των yachts και ο περιορισμένος αριθμός επιβατών στα εν λόγω σκάφη καθώς και η πιο ευέλικτη αλλαγή προγραμμάτων σε διάφορους άλλους ασφαλείς προορισμούς, δίνει την αισιοδοξία ότι το 2022 θα είναι μια πολύ καλή χρονιά για τον κλάδο αναλύει ο Θεόδωρος Κόντες και καταλήγει:

“Ας ευχηθούμε και ας ελπίσουμε ότι θα γίνει επανεκκίνηση της διπλωματικής οδού με αποτέλεσμα την ανακωχή των εχθροπραξιών και ότι και οι ΗΠΑ και η Ευρώπη θα επανέλθουν σε γραμμή κανονικότητας ώστε να ισορροπήσουν και τα οικονομικά και τα γεωπολιτικά γεγονότα προς όφελος των οικονομιών των χωρών και των επιχειρήσεων που επηρεάζονται.

Τέλος, οι εχθροπραξίες αυτές λαμβάνουν μέρος την πλέον νευραλγική περίοδο για τον προγραμματισμό διακοπών με αποτέλεσμα να προβληματίσει ιδιαίτερα όλη την τουριστική βιομηχανία”.
Διαβάστε ακόμη:

Κρεμλίνο: Δεν υπάρχει ακόμα σχέδιο να επικοινωνήσουν Πούτιν και Ζελένσκι

Κικίλιας: 50.000 θέσεις εργασίας στον τουρισμό θα μπορούσαν να καλυφθούν από ομογενείς ή Ουκρανούς πρόσφυγες

Endeavor Greece: Στο Διοικητικό Συμβούλιο εισέρχονται o Οδυσσέας Αθανασίου, ο Ντιν Ντακόλιας και ο Αλέξανδρος Μακρίδης

Exit mobile version