Η αύξηση της δραστηριότητας διαλύσεων θα μπορούσε να αποτελέσει θετική εξέλιξη για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Στον τομέα των ξηρών φορτίων, που αποτελεί έναν από τους δύο παραδοσιακούς κλάδους, η ζήτηση παραμένει αδύναμη, ενώ οι επικείμενες παραδόσεις πλοίων προβλέπεται να οδηγήσουν σε αύξηση του στόλου, η οποία θα ξεπεράσει την εκτιμώμενη αύξηση της ζήτησης σε τονάζ για το 2025.
“Σε αυτό το πλαίσιο, οποιαδήποτε άνοδος της δραστηριότητας διαλύσεων θα μπορούσε να προσφέρει ανακούφιση στην αγορά, αν και οι παράγοντες που την επηρεάζουν είναι αντιφατικοί” εκτιμά ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermondal:
“1.Οι ισχυρές συνθήκες της αγοράς ναύλων τα τελευταία χρόνια οδήγησαν στην αύξηση της μέσης ηλικίας των bulk carriers, η οποία πλέον φτάνει τα 12,5 έτη, το υψηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2011. Ειδικότερα, ο κλάδος Handysize καταγράφει μέση ηλικία 13,49 έτη, ο Supramax 12,27 έτη (ρεκόρ), ο Panamax 12,18 έτη και ο Capesize 11,30 έτη.
2.Επιπλέον, το 9% του συνολικού στόλου bulk carriers έχει ηλικία άνω των 20 ετών, με τον τομέα Handysize να προηγείται στο 14%, τον Panamax και Supramax να ακολουθούν στο 13% και 11% αντίστοιχα, ενώ μόνο το 4% του στόλου Capesize ανήκει σε αυτή την κατηγορία” και προσθέτει:
“Παράλληλα, η μέση ηλικία διαλύσεων παραμένει πάνω από τα 27 χρόνια από το 2019. Ωστόσο, το 2016, όταν οι χαμηλές αποδόσεις πίεσαν σημαντικά τους πλοιοκτήτες, η ηλικία αυτή μειώθηκε στα 23,4 χρόνια. Είναι ασαφές αν θα εμφανιστεί παρόμοια τάση φέτος, αλλά οι τρέχουσες συνθήκες στην αγορά ναύλων και η εισαγωγή νέων περιβαλλοντικών κανονισμών ενδέχεται να ωθήσουν ορισμένους πλοιοκτήτες να στραφούν στη διάλυση ως στρατηγική επιλογή”.
Το πλεονέκτημα ηλικιωμένων πλοίων και οι τιμές διάλυσης
Αναλύοντας τις δυναμικές του 2016, παρατηρείται ότι το πλεονέκτημα τιμής ενός 20ετούς πλοίου έναντι της αξίας διάλυσής του βρισκόταν σε χαμηλό ρεκόρ. Για παράδειγμα, στον κλάδο Handymax/Supramax—που αναμένεται να δεχτεί τις περισσότερες νέες παραδόσεις το 2025—η μέση ετήσια αξία διάλυσης ενός Supramax το 2016 ξεπερνούσε τη μέση τιμή αγοράς ενός 20ετούς Supramax. Σήμερα, όμως, η τιμή ενός 20ετούς Supramax πλοίου υπερβαίνει την αξία διάλυσής του κατά περίπου 3,8 εκατ. δολάρια, ένα χάσμα που αναμένεται να μειωθεί.
Οι τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων αναμένεται να υποχωρήσουν το 2025, καθώς οι τρέχουσες αποτιμήσεις παραμένουν υψηλές σε σχέση με τα ναύλα. Εναλλακτικά, το χάσμα αυτό μπορεί να περιοριστεί εάν οι τιμές διάλυσης αυξηθούν. Ωστόσο, η αγορά δείχνει επιφυλακτική, με περιορισμένη αισιοδοξία για σημαντική άνοδο των τιμών.
Η πίεση στα διαλυτήρια και οι προκλήσεις
Οι μέσες τιμές διάλυσης που προσφέρουν τα διαλυτήρια στο Μπαγκλαντές κυμαίνονται σήμερα γύρω στα $400 ανά ldt, με περαιτέρω πτώσεις να αναμένονται. Παράγοντες όπως τα χαμηλά περιθώρια κέρδους στον χάλυβα, οι φθηνές εισαγωγές κινεζικού χάλυβα, οι πολιτικές και ρυθμιστικές αβεβαιότητες, καθώς και η αδύναμη εγχώρια ζήτηση, περιορίζουν την άνοδο των τιμών διάλυσης.
Ένα κρίσιμο ζήτημα είναι κατά πόσο τα διαλυτήρια θα μπορέσουν να απορροφήσουν την πιθανή αύξηση των πλοίων που θα προσφερθούν για διάλυση. Η εισροή παλαιότερων πλοίων μπορεί να ασκήσει πρόσθετη πίεση στις τιμές, ιδιαίτερα εάν και άλλοι τομείς της ναυτιλίας, όπως τα containerships, αναγκαστούν να προχωρήσουν σε διαλύσεις.
Συμπέρασμα
Η αύξηση της διαθεσιμότητας παλαιών πλοίων για ανακύκλωση είναι ήδη εμφανής στον τομέα των bulk carriers. Ωστόσο, η αδυναμία των διαλυτηρίων να διαχειριστούν τη μεγαλύτερη προσφορά μπορεί να οδηγήσει σε περαιτέρω μείωση των προσφερόμενων τιμών, με τους πωλητές και τους αγοραστές να προσπαθούν να ισορροπήσουν σε μια ρευστή αγορά.
Διαβάστε ακόμη
Ξεκίνησε η διαδικασία χορήγησης δανείων μέσω του Ταμείου Μικροπιστώσεων
Ποιες μεγάλες αλλαγές φέρνει ο νέος αναπτυξιακός νόμος
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.