Σταθερή πορεία, έμφαση στην απόδοση προς τους μετόχους και νέα βήματα προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό χαρακτηρίζουν το τρίτο τρίμηνο του 2025 για την United Maritime Corporation (NASDAQ: USEA), όπως ανέφερε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Σταμάτης Τσαντάνης, με την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Εταιρείας.
Ο κ. Τσαντάνης τόνισε πως η United πέτυχε σημαντική κερδοφορία στο τρίτο τρίμηνο, ενισχύοντας ταυτόχρονα τον ισολογισμό της μέσα από επωφελείς πωλήσεις πλοίων και στοχευμένες επαναγορές μετοχών. Παράλληλα, η Εταιρεία προχώρησε σε στρατηγική επένδυση στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης (AI), σηματοδοτώντας τη δέσμευσή της στην καινοτομία και την αποτελεσματικότερη διαχείριση στόλου.
«Κατά το τρίτο τρίμηνο, η Εταιρεία κατέγραψε σημαντική κερδοφορία, καθώς συνεχίζουμε την ανανέωση του στόλου μας και την ενίσχυση του ισολογισμού μας», ανέφερε ο κ. Τσαντάνης, προσθέτοντας πως η United «παραμένει προσηλωμένη στη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας και στη μεγιστοποίηση των αποδόσεων για τους μετόχους».
Ο επικεφαλής της United υπογράμμισε επίσης πως η πώληση των δύο παλαιότερων πλοίων τύπου Capesize απελευθέρωσε περίπου 19 εκατ. δολάρια σε ρευστότητα, ενώ η Εταιρεία προχώρησε στην ανακοίνωση τριμηνιαίου μερίσματος ύψους 0,09 δολαρίων ανά μετοχή, το 12ο συνεχόμενο από τον Νοέμβριο του 2022.
«Από την έναρξη των δραστηριοτήτων μας έχουμε διανείμει συνολικά 1,74 δολάρια ανά μετοχή, ή 14 εκατ. δολάρια, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευσή μας για σταθερές ανταμοιβές προς τους μετόχους μας», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Σταθερές αποδόσεις για τους μετόχους
Η United ανακοίνωσε μέρισμα 0,09 δολαρίων ανά μετοχή για το τρίτο τρίμηνο του 2025, επιτυγχάνοντας συνολικά μερίσματα 1,74 δολαρίων ανά μετοχή ή 14 εκατ. δολάρια από το 2022. Επιπλέον, προχώρησε σε επαναγορές μετοχών ύψους 0,2 εκατ. δολαρίων, αξιοποιώντας πλήρως τα όρια συναλλακτικής δραστηριότητας, ενδεικτικά της εμπιστοσύνης της Διοίκησης στις προοπτικές της Εταιρείας.
Ανανέωση στόλου μέσω στρατηγικών πωλήσεων
Η ολοκλήρωση των πωλήσεων των M/V Tradership και M/V Goodship, δύο παλαιότερων Capesize, ενίσχυσε τη ρευστότητα της United κατά περίπου 18,8 εκατ. δολάρια μετά την αποπληρωμή των σχετικών δανείων, συμβάλλοντας στην ενδυνάμωση του ισολογισμού και στον εκσυγχρονισμό του στόλου.

Αύξηση συμμετοχής στο Offshore Energy Construction Vessel (ECV)
Η United ενίσχυσε τη συμμετοχή της στο offshore πλοίο ECV, επενδύοντας 12,8 εκατ. δολάρια και καθιστώντας την μεγαλύτερο μέτοχο σε μια επένδυση υψηλής προστιθέμενης αξίας στον αναπτυσσόμενο κλάδο ενεργειακών υποδομών.
Στρατηγική επένδυση στην τεχνητή νοημοσύνη (AI)
Η Εταιρεία ολοκλήρωσε επένδυση 0,5 εκατ. δολαρίων σε πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης που στοχεύει στη βελτιστοποίηση της τεχνικής διαχείρισης πλοίων και άλλων επιχειρησιακών λειτουργιών. Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό βήμα στον ψηφιακό μετασχηματισμό της United, που αναμένεται να ενισχύσει τη διαφάνεια, αποδοτικότητα και αυτοματοποίηση στις ναυτιλιακές λειτουργίες.
Οικονομικά αποτελέσματα
Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2025, ο καθαρός κύκλος εργασιών της United ανήλθε σε 11,0 εκατ. δολάρια έναντι 11,6 εκατ. δολαρίων το 2024.
Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 1,1 εκατ. δολάρια, ενώ τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 1,6 εκατ. δολάρια, έναντι ζημιών την ίδια περίοδο πέρυσι.
Το προσαρμοσμένο EBITDA αυξήθηκε στα 5,4 εκατ. δολάρια (από 5,2 εκατ.), ενώ ο μέσος ημερήσιος ναύλος (TCE) διαμορφώθηκε στα 15.093 δολάρια ανά ημέρα.
Για το εννεάμηνο του 2025, τα καθαρά έσοδα έφτασαν τα 31,2 εκατ. δολάρια, ενώ το προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε σε 11,4 εκατ. δολάρια.
Τα καθαρά αποτελέσματα κατέγραψαν ζημιές 2,4 εκατ. δολαρίων, έναντι ζημιών 1,6 εκατ. το 2024, ενώ το TCE διαμορφώθηκε στα 13.436 δολάρια ανά ημέρα.
Στις 30 Σεπτεμβρίου 2025, τα ταμειακά διαθέσιμα ανερχόταν σε 20,1 εκατ. δολάρια, τα ίδια κεφάλαια σε 61,1 εκατ., οι υποχρεώσεις σε 67 εκατ., και η αξία στόλου σε 102,8 εκατ. δολάρια.

Αγορά ξηρού φορτίου: θετικές προοπτικές για το 2026
Ο κ. Τσαντάνης εξέφρασε αισιοδοξία για τη δυναμική των ναύλων Panamax, υπογραμμίζοντας τη σταθερή ζήτηση για μεταφορές άνθρακα και σιτηρών.
Η βελτιωμένη εμπορική δραστηριότητα μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας αναμένεται να διατηρήσει τη θετική τάση και το 2026, ενώ η περιορισμένη προσφορά νέων πλοίων και οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν τη βιωσιμότητα των ναύλων.
«Η United είναι τοποθετημένη ώστε να προσφέρει στους επενδυτές της έκθεση σε δύο δυναμικούς κλάδους – το dry bulk και το offshore. Με έναν σύγχρονο στόλο, ενισχυμένη ρευστότητα και στρατηγική προσέγγιση στις αγορές, εστιάζουμε στη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας», κατέληξε ο κ. Τσαντάνης.
Διαβάστε ακόμη
Bloomberg: Η Ελλάδα σχεδιάζει να αντλήσει έως 8 δισ. ευρώ από τις αγορές το 2026 (γράφημα)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.