Την καταβολή του 11ου συνεχόμενου μερίσματος προς τους μετόχους της ανακοίνωσε η United Maritime Corporation (NASDAQ: USEA), επιβεβαιώνοντας τη σταθερή στρατηγική της εταιρείας για τη δημιουργία αποδόσεων, παρά τις διακυμάνσεις της ναυλαγοράς. Το τρίμηνο μέρισμα ύψους 0,03 δολαρίων ανά μετοχή, για το δεύτερο τρίμηνο του 2025, ανεβάζει το συνολικό ποσό που έχει διανεμηθεί από την ίδρυση της εταιρείας στα 1,65 δολάρια ανά μετοχή, ήτοι 13,1 εκατ. δολάρια συνολικά.

Κατά την ίδια περίοδο, η United Maritime πέτυχε σημαντικές κινήσεις σε δύο βασικούς άξονες της στρατηγικής της: τη βελτιστοποίηση του στόλου της μέσω πωλήσεων παλαιότερων πλοίων και την αύξηση της παρουσίας της στον κλάδο των offshore πλοίων, που παρουσιάζει θετικές προοπτικές.

Επενδυτικό άνοιγμα στα offshore

Η εταιρεία προχώρησε στην αύξηση της συμμετοχής της στο υπό ναυπήγηση offshore πλοίο τύπου Energy Construction Vessel (ECV), φθάνοντας το 32%. Η κίνηση αυτή ενεργοποίησε τη λογιστική ενοποίηση του επενδυτικού οχήματος που ελέγχει το 45% του ECV, με αποτέλεσμα την καταγραφή κέρδους 1,3 εκατ. δολαρίων στο τρίμηνο. Σύμφωνα με τη διοίκηση, το συγκεκριμένο project συγκεντρώνει αυξανόμενο ενδιαφέρον από ναυλωτές, ενισχύοντας τη μεσομακροπρόθεσμη προοπτική απόδοσης της επένδυσης.

Στο μέτωπο της διαχείρισης του στόλου, η United ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της πώλησης του M/V Gloriuship (Capesize, 2004) και την υπογραφή συμφωνίας για την πώληση του M/V Tradership (Capesize, 2006). Οι δύο συναλλαγές φέρνουν στα ταμεία της εταιρείας 32,8 εκατ. δολάρια, με την καθαρή ενίσχυση της ρευστότητας να ανέρχεται σε 17,9 εκατ. δολάρια μετά την αποπληρωμή σχετικών δανείων. Η πώληση του Tradership αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του Αυγούστου, με εκτιμώμενο κέρδος 1,5 εκατ. δολαρίων.

Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία που ανακοίνωσε η εταιρεία:

  • Ο καθαρός κύκλος εργασιών για το δεύτερο τρίμηνο του 2025 διαμορφώθηκε στα 12,5 εκατ. δολάρια, οριακά αυξημένος σε σχέση με τα 12,4 εκατ. δολάρια του 2024.
  • Τα καθαρά κέρδη ήταν 1,0 εκατ. δολάρια, ενώ τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 0,2 εκατ. δολάρια, έναντι 0,9 εκατ. δολαρίων την ίδια περίοδο πέρσι.
  • Το προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε σε 5,1 εκατ. δολάρια, μειωμένο από τα 6,3 εκατ. δολάρια του β΄ τριμήνου 2024.
  • Ο μέσος ημερήσιος ναύλος (TCE) ήταν 15.421 δολάρια, σε σύγκριση με 17.143 δολάρια πέρσι, αλλά σημειώνοντας αύξηση 55% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.

Για το πρώτο εξάμηνο του έτους, η εταιρεία παρουσίασε καθαρές ζημιές ύψους 3,5 εκατ. δολαρίων, επηρεασμένες από την πτώση του TCE και των εσόδων.

Στο τρίτο τρίμηνο, η εταιρεία έχει ήδη εξασφαλίσει ναυλώσεις για το 68% των διαθέσιμων ημερών, με TCE στα 15.495 δολάρια/ημέρα, και εκτιμά ότι ο μέσος ναύλος θα κινηθεί κοντά στα 14.707 δολάρια. Οι αγορές Capesize και Panamax παρουσιάζουν ισχυρή ανάκαμψη, με αυξημένη ζήτηση για σιτηρά και άνθρακα, αλλά και περιορισμένη προσφορά νεότευκτων πλοίων.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, κ. Σταμάτης Τσαντάνης, δήλωσε μεταξύ άλλων:

«Η στρατηγική εκσυγχρονισμού του στόλου μας συνεχίζει να αποδίδει καρπούς […] Παράλληλα, αυξήσαμε τη συμμετοχή μας στο ECV, ενισχύοντας τη θέση της Εταιρείας σε έναν ταχέως αναπτυσσόμενο κλάδο. […] Συνεχίζουμε να αποδεικνύουμε έμπρακτα τη δέσμευσή μας για υψηλές αποδόσεις προς τους μετόχους μας».

Η United Maritime συνεχίζει να υλοποιεί μια διττή στρατηγική: εξασφαλίζει άμεσες ταμειακές ροές μέσω μερισμάτων και κερδοφόρων πωλήσεων πλοίων, ενώ επενδύει επιλεκτικά σε αγορές με μακροπρόθεσμες αναπτυξιακές δυνατότητες.

Διαβάστε ακόμη

Πλαστικά και υγεία: Παγκόσμια κρίση που πλήττει από τη βρεφική ηλικία έως τα γηρατειά

Όλο και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς κερδίζει η BYD έναντι της Tesla στην Ευρώπη (πίνακες)

ΔΥΠΑ: Συνεχίζονται οι αιτήσεις για αμειβόμενη μαθητεία σε επτά Πειραματικές Επαγγελματικές Σχολές

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα