Το φορτηγό πλοίο MSC Elsa 3, με σημαία Λιβερίας, βυθίστηκε το πρωί της Κυριακής 26 Μαΐου γύρω στις 07:50 τοπική ώρα, στα ανοιχτά της Κοτσί στην Ινδία, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Άμυνας της χώρας.
Το πλοίο, που εκτελούσε δρομολόγιο από το Vizhinjam προς την Κοτσί, παρουσίασε επικίνδυνη κλίση 26 μοιρών προς τα δεξιά. Από το Σάββατο 25 Μαΐου, η Ινδική Ακτοφυλακή διέσωσε 21 μέλη του πληρώματος. Ωστόσο, ο πλοίαρχος, ο Α’ μηχανικός και ο Β’ μηχανικός παρέμειναν στο πλοίο και διασώθηκαν το πρωί της Κυριακής από το ινδικό πολεμικό πλοίο INS Sujata, καθώς το MSC Elsa 3 άρχισε να βυθίζεται λόγω εισροής υδάτων σε ένα από τα αμπάρια του.

«Όλα τα μέλη του πληρώματος διασώθηκαν με ασφάλεια: 21 από την Ινδική Ακτοφυλακή και 3 από το INS Sujata», ανέφερε το Υπουργείο Άμυνας της Ινδίας σε ανάρτησή του στην πλατφόρμα X (πρώην Twitter).
A Liberian-flagged container vessel MSC ELSA 3 sank off the coast of Kochi around 0750 hrs on 25 May after developing a 26° starboard list. All crew members were safely rescued: 21 by the @IndiaCoastGuard and 03 by INS Sujata.
The vessel, en route from Vizhinjam to Kochi, was… pic.twitter.com/s3Pj1kujHZ
— Ministry of Defence, Government of India (@SpokespersonMoD) May 25, 2025
Οι αρχές εκφράζουν ανησυχίες για πιθανή διαρροή πετρελαίου, καθώς το πλοίο μετέφερε 84,44 μετρικούς τόνους ντίζελ και 367,1 μετρικούς τόνους βαρέος καυσίμου στις δεξαμενές του. Ωστόσο, μέχρι το πρωί της Κυριακής δεν είχε αναφερθεί διαρροή πετρελαίου, σύμφωνα με την Ινδική Ακτοφυλακή.
Το MSC Elsa 3 μετέφερε 640 εμπορευματοκιβώτια, εκ των οποίων 13 περιείχαν επικίνδυνα υλικά και 12 ήταν φορτωμένα με ανθρακασβέστιο (calcium carbide), ουσία που σε συνδυασμό με νερό μπορεί να προκαλέσει εκρήξεις.
Η Ινδική Ακτοφυλακή έχει ενεργοποιήσει πλήρες σχέδιο αντιμετώπισης θαλάσσιας ρύπανσης και συνεργάζεται στενά με τις τοπικές αρχές για κάθε πιθανό σενάριο. Αεροσκάφη της Ακτοφυλακής, εξοπλισμένα με προηγμένη τεχνολογία χαρτογράφησης πετρελαιοκηλίδων, πραγματοποιούν εναέριες επιθεωρήσεις της περιοχής.

Το MSC Elsa 3 κατασκευάστηκε το 1997 και διαχειριζόταν από τη μεγαλύτερη εταιρεία θαλάσσιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, τη MSC με έδρα τη Γενεύη. Κατά την τελευταία επιθεώρηση του πλοίου στο λιμάνι του Μανγκαλόρ, στις 19 Νοεμβρίου 2024, είχαν εντοπιστεί πέντε ελλείψεις.
Σύμφωνα με την Alphaliner, μέχρι τον Νοέμβριο του 2023, ο στόλος της MSC περιλάμβανε 212 πλοία ηλικίας άνω των 20 ετών, γεγονός που εγείρει ερωτήματα για τη συντήρηση και ασφάλεια παλαιότερων πλοίων της εταιρείας.
Διαβάστε ακόμη
Προϋπολογισμός: Πρωτογενές πλεόνασμα 5,14 δισ. ευρώ στο τετράμηνο – Στα 22 δισ. τα έσοδα από φόρους
Στον Όμιλο ISP τα Εκπαιδευτήρια «Αυγουλέα – Λιναρδάτου»
Αντιμέτωπα με τέλη ύψους άνω του $1 δισ. τα ελληνόκτητα πλοία λόγω των αμερικανικών λιμενικών τελών
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.