Σε μια συγκινητική τελετή στη Βούλα, με παρόντες στελέχη της ναυτιλιακής εταιρείας STEM Shipping, μέλη πληρωμάτων, ο εφοπλιστής Μιχάλης Μποδούρογλου τίμησε τον πλοίαρχο Mihai Staicu, κυβερνήτη του φορτηγού πλοίου M/V Magic Seas, το οποίο στις 6 Ιουλίου 2025 δέχθηκε πολλαπλές επιθέσεις από τους αντάρτες Χούθι στη νότια Ερυθρά Θάλασσα και βυθίστηκε.

Παρά την καταστροφή του πλοίου, ο πλοίαρχος κατάφερε, χάρη στην απόλυτη ψυχραιμία και αποφασιστικότητά του, να διασώσει και τους 22 ναυτικούς του πληρώματος, οδηγώντας τους με ασφάλεια στις σωσίβιες λέμβους, μέσα σε μια θαλάσσια κόλαση που διήρκεσε πάνω από οκτώ ώρες. Τελικά, το πλήρωμα περισυνελέγη από το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων SAFEEN PRISM και μεταφέρθηκε σώο στο Τζιμπουτί.

«Όταν είδα τα πλάνα από το περιστατικό, όταν άκουσα τη φωνή του καπετάνιου να απευθύνεται στον διοικητή των Χούθι με τη φράση “Do not impede my safe passage”, ένιωσα πραγματικά δέος», είπε ο Μιχάλης Μποδούρογλου παίρνοντας τον λόγο.

«Εκείνη τη στιγμή, μέσα σε ένα περιβάλλον χάους, με σφαίρες να διαπερνούν το πιλοτήριο, με πυρκαγιές και εκρήξεις γύρω, ο πλοίαρχος αυτός στάθηκε όρθιος, με ψυχραιμία και αξιοπρέπεια. Δεν υπήρξε ίχνος πανικού στη φωνή του — μόνο πίστη στο καθήκον και προστασία του πληρώματος. Δεν είναι υπερβολή να πω πως αυτή η ψυχραιμία έσωσε ζωές».

Ο Έλληνας εφοπλιστής στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι ο κάπτεν Staicu τήρησε όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας, όπως ακριβώς προβλέπουν οι διεθνείς κανονισμοί, ακόμα κι όταν το πλοίο δεχόταν ρουκέτες και θαλάσσια drones:

«Δεν ξέχασε τίποτα. Έδωσε σήμα συναγερμού, συγκέντρωσε το πλήρωμα στο citadel (ΥΣ Χώρος όπου ασφαλίζει από μέσα και εκεί καταφεύγουν οι ναυτικοί όταν δέχονται επίθεση), φρόντισε να πάρει παρουσίες  ώστε  να μην υπάρχει κανείς αγνοούμενος. Ο ίδιος μπήκε τελευταίος στη σωσίβια λέμβο. Έσβησε φωτιές, μερίμνησε για μεταφορά καυσίμων ώστε να σταματήσει διαρροή, μάζεψε τα διαβατήρια του πληρώματος για να μην υπάρξει κανένα γραφειοκρατικό εμπόδιο μετά τη διάσωση. Αυτές είναι ενέργειες που κάνουν τη διαφορά ανάμεσα στην τύχη και στην ικανότητα».

Συγκινημένος, ο Μποδούρογλου πρόσθεσε:

«Πολλοί θα πουν ότι ήταν τυχεροί. Εγώ λέω πως ήξεραν τι έκαναν. Το πλήρωμα του Magic Seas είχε την τύχη να έχει στο τιμόνι του έναν πραγματικό θαλασσομάχο. Έναν πλοίαρχο που, όπως λέμε στη ναυτιλία, “δεν έφυγε απ’ τη γέφυρα πριν φύγει το καράβι”. Αυτό είναι το ήθος που θέλουμε να βλέπουμε στη θάλασσα — και που οφείλουμε να αναγνωρίζουμε».

Ολοκληρώνοντας, τόνισε:

«Το Magic Seas μπορεί να χάθηκε στα νερά της Ερυθράς Θάλασσας, αλλά το πνεύμα του έμεινε ζωντανό μέσα από τον πλοίαρχό του και το πλήρωμά του. Αυτή η ιστορία θα διδάσκεται — όχι μόνο γιατί είναι συγκλονιστική, αλλά γιατί δείχνει τι σημαίνει επαγγελματισμός, ηγεσία και ανθρώπινη δύναμη».

Κάπτεν Staicu

«Εκείνες τις στιγμές δεν σκεφτόμουν τίποτα άλλο παρά μόνο το πλήρωμά μου», δήλωσε  ο καπετάνιος Staicu.

«Η ευθύνη του πλοιάρχου είναι να κρατάει το μυαλό του καθαρό, ακόμη και όταν γύρω του όλα καταρρέουν. Ήξερα ότι αν δείξω φόβο, θα φοβηθεί και το πλήρωμα. Αν δείξω πανικό, θα πανικοβληθούν. Έτσι, έπρεπε να είμαι ψύχραιμος – όχι γιατί δεν φοβόμουν, αλλά γιατί δεν είχα δικαίωμα να δείξω φόβο».

Ο Ρουμάνος καπετάνιος, με πολυετή εμπειρία στη θάλασσα, περιέγραψε τη στιγμή που συνειδητοποίησε πως το πλοίο του χτυπήθηκε σοβαρά:

«Άκουσα τον πρώτο κρότο, μετά τον δεύτερο. Τα παράθυρα της γέφυρας έσπασαν. Η θάλασσα είχε γεμίσει καπνούς και φωτιές. Διέταξα αμέσως να πάνε όλοι στις θέσεις συναγερμού, μετά στο citadel. Έκανα έλεγχο δύο φορές για να βεβαιωθώ ότι δεν έμεινε κανείς πίσω — ούτε μηχανικός, ούτε δόκιμος. Ήμουν ο τελευταίος που έφυγα από το πλοίο. Δεν θα μπορούσα να εγκαταλείψω χωρίς να ξέρω ότι όλοι είναι ασφαλείς».

Μιλώντας για το πλήρωμά του, ο Staicu δεν έκρυψε τη συγκίνησή του:

«Ήταν όλοι ήρωες. Είχαμε δύο δόκιμους, παιδιά που είχαν μόλις 18 ημέρες στη θάλασσα. Κανείς δεν πανικοβλήθηκε. Κανείς δεν έκλαψε. Όλοι ακολούθησαν τις οδηγίες με πειθαρχία. Είχα πει από την προηγούμενη μέρα ότι είμαι υπερήφανος για αυτούς, χωρίς να ξέρω τι μας περίμενε. Εκείνη τη στιγμή κατάλαβα πόσο δίκιο είχα».

Για την επιχείρηση διάσωσης, θυμάται:

«Ήμασταν στις σωσίβιες λέμβους πάνω από οκτώ ώρες. Η θάλασσα ήταν άγρια, δεν ξέραμε αν κάποιος θα μας εντοπίσει. Χάρη στο σύστημα Starlink είχαμε σήμα σχεδόν μέχρι την τελευταία στιγμή. Στέλναμε συνεχώς μηνύματα με τη θέση μας. Και όταν είδαμε τα φώτα του SAFEEN PRISM, ξέραμε πως σωθήκαμε».

Ολοκληρώνοντας, τόνισε:

«Δεν θεωρώ ότι ήμασταν τυχεροί· ήμασταν προετοιμασμένοι. Είχαμε κάνει ασκήσεις ξανά και ξανά. Η πειθαρχία, η εκπαίδευση και η πίστη ο ένας στον άλλον είναι αυτά που μας κράτησαν ζωντανούς. Εγώ απλώς έκανα το καθήκον μου. Οι αληθινοί ήρωες είναι οι ναυτικοί μου».

Η υπόθεση του Magic Seas έγινε σύμβολο επαγγελματισμού και ανθρωπιάς στη θάλασσα. Η φράση του καπετάνιου Staicu — «Do not impede my safe passage» — καταγράφηκε όχι μόνο ως αίτημα για ασφαλή ναυσιπλοΐα, αλλά και ως δήλωση αρχών: ότι οι ναυτικοί, παρά τους κινδύνους και τις φλόγες, παραμένουν φύλακες του καθήκοντος και της αξιοπρέπειας.

Διαβάστε ακόμη

Αλπικοί Παγετώνες: Από την υπερθέρμανση έχασαν το 25% του όγκου τους μέσα σε 10 χρόνια

Εντ Γιαρντένι: Ο χρυσός θα μπορούσε να φτάσει στα $10.000 η ουγγιά μέχρι το 2030

Άγις Κοθάλης (Κεραμουργία Βορείου Ελλάδος): Η επένδυση στο εργοστάσιο της Σερβίας – Εξαγωγές σε 40+ χώρες και νέα προϊόντα (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα