Με μόλις 12 άτομα προσωπικό, το πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα site προμηθεύει όλη την Ελλάδα, δημιουργώντας το πρώτο ελληνικό Amazon στην κατηγορία του ηλεκτρονικού λιανικού εμπορίου
Της Μαριάννας Τζάννε
Τα ελληνικά νοικοκυριά τούς εμπιστεύτηκαν αγοράζοντας πάνες και βρεφικά είδη μέσω Ιντερνετ. Η συνεργασία με την πολυεθνική P&G απογείωσε τις πωλήσεις τους φέρνοντας για πρώτη φορά στην Ελλάδα τις συσκευασίες γίγας που τους έκαναν γνωστούς σε όλη την οικογένεια. Σήμερα το ηλεκτρονικό κατάστημα welovebabies, με το οποίο δοκίμασαν την τύχη τους στις online αγορές με μεγάλη επιτυχία, έχει μετεξελιχθεί στο πρώτο διαδικτυακό σούπερ μάρκετ χωρίς φυσική παρουσία στο λιανεμπόριο, και με 12 άτομα προσωπικό δέχεται και εξυπηρετεί παραγγελίες σε όλη την Ελλάδα. Παρά το γεγονός ότι ακόμη δεν έχει την ευελιξία και τις τιμές που απολαμβάνουν από τους προμηθευτές τους οι παραδοσιακές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, το welovesupermarket, το οποίο λειτουργεί από το 2011 και είναι η μετεξέλιξη του βρεφικού site, μέσα στο α’ εξάμηνο του τρέχοντος έτους πραγματοποίησε δύο σημαντικά ρεκόρ: κάλυψε τις 100.000 παραγγελίες και πραγματοποίησε τζίρο 1,85 εκατ. ευρώ, όσες ήταν οι πωλήσεις στο σύνολο της περσινής χρονιάς, με στόχο να προσεγγίσει τα 4 εκατ. ευρώ μέχρι τα τέλη του χρόνου. Φέτος προβλέπεται μάλιστα να είναι η χρονιά όπου η ηλεκτρονική επιχείρηση θα κάνει break-even εμφανίζοντας ακόμη και κέρδη.
Μέσα από 7.000 κωδικούς και περισσότερους από 150 προμηθευτές, ο δημιουργός του online store, έχοντας μεγάλη πείρα από την αγορά καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας, δηλώνει ικανοποιημένος. «Δεν έχουμε ακόμη την ποικιλία ενός σούπερ μάρκετ, αλλά εκτιμώ ότι έχουμε την πληρότητα για να καλύψουμε τις μεγαλύτερες ανάγκες των αγοραστών», εξηγεί με μετριοπάθεια στο «business stories» ο κ. Διονύσης Ζήβας, ο οποίος μαζί με τον αδελφό του Γιώργο δοκιμάζουν μια νέα συνταγή αγορών στην οποία η ελληνική αγορά δείχνει να ανταποκρίνεται θετικά. Ανθρωπος της τεχνολογίας με οικογενειακή παράδοση στον χώρο της πληροφορικής και των ηλεκτρονικών συναλλαγών, ως μέτοχος μειοψηφίας στην εταιρεία Intersys και πρώην εμπορικός διευθυντής καταναλωτικών προϊόντων, ο κ. Ζήβας δηλώνει παθιασμένος με το αντικείμενο εργασίας του: «Κέφι υπάρχει, τα νούμερα πηγαίνουν πολύ καλά και οι προμηθευτές το έχουν αγκαλιάσει».
Παραδέχεται ότι το ισχυρό όπλο της διαδικτυακής εταιρείας που δημιούργησε, της Νet Spirit, ήταν η μεγάλη διείσδυση που πέτυχε στα νοικοκυριά μέσω των ειδών μπεμπέ με το welovebabies.gr και προηγουμένως με το welovetoys.gr στον χώρο του παιδικού παιχνιδιού και του βιβλίου. Επομένως, ήταν μια φυσική προέκταση η διεύρυνση της προϊοντικής γκάμας με είδη φροντίδας και προσωπικής υγιεινής, απορρυπαντικά και τρόφιμα για όλο το σπίτι. «Κάνουμε τα ψώνια όλης της Ελλάδας με μηδενικό κόστος μεταφοράς για όλες τις αγορές από 59 ευρώ και με ένα φανατικό γυναικείο κοινό που τα στατιστικά ανεβάζουν στο 68%». Το γεγονός εξηγείται από τη μεγάλη απήχηση που είχε στις γυναίκες το πρώτο site για βρεφικά είδη. Ο κ. Ζήβας εξηγεί ότι το 40% των πωλήσεων της Net Spirit γίνεται στην Αττική, όπου διαμένει το 37% του πληθυσμού της χώρας, με βασικό κίνητρο τον περιορισμό των μετακινήσεων και την παράδοση των προϊόντων στο σπίτι. Η μεγάλη έκπληξη, όμως, έρχεται από την επαρχία όπου κυρίαρχη τάση είναι οι τιμές. Σε σχέση με την Αττική και τα μεγάλα αστικά κέντρα όπου οι καταναλωτές έχουν πρόσβαση σε πλειάδα σούπερ μάρκετ, άρα και σε καταιγισμό από προσφορές και εκπτώσεις, η επαρχία και ο νησιωτικός χώρος, ο οποίος φαίνεται να ανταποκρίνεται θετικά στο εγχείρημα, έχουν σαφώς μικρότερες δυνατότητες πρόσβασης σε καλύτερες τιμές οι οποίες περιορίζονται και λόγω του αυξημένου μεταφορικού κόστους. «Πουλάμε με τιμές Αθήνας ακόμη και σε νησιά όπως η Ικαρία, γιατί οι αγοραστές στην επαρχία διψάνε για προσφορές», επισημαίνει ο κ. Ζήβας, προσθέτοντας ότι οι πωλήσεις στα νησιά είναι μεγαλύτερες απ’ ό,τι στην ηπειρωτική χώρα. Για τις ανάγκες της επιχείρησης λειτουργεί ένα κέντρο logistics στο Μαρκόπουλο, στο οποίο υπάρχει ένα κανονικό σούπερ μάρκετ. Εκεί γίνονται όλες οι προμήθειες για το ηλεκτρονικό κατάστημα προκειμένου στη συνέχεια να διοχετευτούν στα νοικοκυριά.
Οι παραγγελίες γίνονται μέσα από το ηλεκτρονικό κατάστημα και παραδίδονται αυθημερόν στην Αττική, εφόσον δίνονται στο σύστημα μέχρι τις 12 το μεσημέρι, ή εντός 24 ωρών για την υπόλοιπη χώρα. Για την παράδοση η Net Spirit έχει συνάψει συνεργασίες με τρεις εταιρείες ταχυμεταφορών (Γενική Ταχυδρομική, ACS και Courier Center), οι οποίες αποτελούν και το μεγαλύτερο κόστος για την επιχείρηση. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι αγοραστικές συνήθειες που πραγματοποιούνται μέσα από το welovesupermarket. Σύμφωνα με τους δημιουργούς, τα στατιστικά δείχνουν ότι πρώτα στις προτιμήσεις των πελατών είναι τα βρεφικά είδη (πάνες, γάλατα, κρέμες, είδη φροντίδας) και ακολουθούν τα προϊόντα καθαριότητας και περιποίησης σπιτιού, τα είδη προσωπικής υγιεινής, τα τυποποιημένα τρόφιμα (ζυμαρικά, μπισκότα, δημητριακά κ.ά.) και τα είδη κάβας που πρόσφατα ανανεώθηκαν και με νέες εμπορικές συμφωνίες.
Το επόμενο μεγάλο βήμα είναι η επέκταση της εταιρείας στα φρέσκα προϊόντα ψυγείου, που θα αποτελέσουν ένα νέο project για το 2015. «Την επόμενη πενταετία εκτιμάται ότι το 3%-4% του τζίρου των σούπερ μάρκετ θα μετακινηθεί στα ηλεκτρονικά καταστήματα. Αν υπολογίσουμε ότι ο ετήσιος τζίρος των “σουπερμακετάδων” φτάνει σήμερα τα 11 δισ. ευρώ, τότε τα επόμενα χρόνια δημιουργείται μια μεγάλη πίτα 300-400 εκατ. ευρώ, στην οποία θα πάνε μοιραία και τα παραδοσιακά καταστήματα σούπερ μάρκετ», καταλήγει ο κ. Ζήβας, ο οποίος θεωρεί ότι η αγορά σταδιακά εκπαιδεύεται. Μια πρόσφατη τάση, όπως αναφέρει, που εκδηλώνεται την τρέχουσα καταναλωτική περίοδο είναι να δίνονται εντολές για αγορές προϊόντων προς την επαρχία και τα εξοχικά, με στόχο να καλυφθούν οι ανάγκες των θερινών διακοπών. Με μεγάλη επιτυχία στέφθηκε, άλλωστε, και η πρωτοβουλία της εταιρείας να παράσχει έκπτωση 15% για αγορές σε όλους τους πελάτες της από την Κεφαλονιά κατά την περίοδο του σεισμού: «Δεν βγάλαμε χρήματα από αυτή την ενέργειά μας και δεν ήταν αυτός ο στόχος, αλλά ο κόσμος ανταποκρίθηκε τόσο πολύ που μας εξέπληξε».
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.