Η εφαρμογή χάρη στην οποία ο καταναλωτής, αντί να αναζητεί προσφορές, να εκτυπώνει κουπόνια και να πρέπει να τα έχει μαζί του στα ψώνια, έχει όλες τις εκπτώσεις στο κινητό του
Του Κώστα Τσαούση
Δουλεύοντας σε μία από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων σούπερ μάρκετ, ο 33χρονος σήμερα Ζήσης Τσαϊρέλης και ο 30χρονος Κώστας Ντούβρας έκαναν την εξής απλή παρατήρηση: ο μόνος τρόπος -μέχρι τότε- να παρέχει ένα brand εκπτωτικά κουπόνια στους καταναλωτές ήταν είτε μέσω ταχυδρομείου, είτε μέσω εκτύπωσης από website, είτε με διανομή μέσα στα καταστήματα. Ο καταναλωτής, για να εκμεταλλευτεί την έκπτωση, έπρεπε να θυμάται να τα κουβαλάει μαζί του -πολλές φορές μαζί με κάρτες, κωδικούς κ.λπ.-, αφήνοντας στην όλη διαδικασία πολλά περιθώρια βελτίωσης.
Αποφάσισαν λοιπόν, έπειτα από ώριμη σκέψη, να παραιτηθούν από τις θέσεις τους με στόχο να δημιουργήσουν έναν πιο αποτελεσματικό τρόπο παροχής εκπτώσεων που θα περνά μέσα από τα κινητά τηλέφωνα. Ετσι, τον Μάρτιο του 2014 ίδρυσαν την Pockee, έβαλαν μπροστά το σχέδιό τους και έναν μήνα αργότερα βρήκαν έναν ισχυρό σύμμαχο στο Jeremie Openfund II, που τους παρείχε χρηματοδότηση ύψους 100.000 ευρώ. «Με αυτό το κεφάλαιο καταφέραμε να αναπτύξουμε το προϊόν μας ώστε να μπορούμε να το βγάλουμε στον αέρα τον Αύγουστο του 2014 – σε λιγότερο από τέσσερις μήνες δηλαδή», σχολιάζει ο Ζήσης Τσαϊρέλης και συνεχίζει: «Δεδομένου ότι τα έξοδα σούπερ μάρκετ είναι βασικό κομμάτι του προϋπολογισμού κάθε νοικοκυριού, επιλέξαμε να εστιάσουμε στο πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τους καταναλωτές να εξοικονομήσουν σημαντικά ποσά από τα καθημερινά τους έξοδα».
Χάρη στην εφαρμογή ο χρήστης, αντί να αναζητεί προσφορές, να εκτυπώνει κουπόνια και να πρέπει να θυμάται να τα έχει μαζί του, έχει όλες τις εκπτώσεις στο κινητό του. Τα κουπόνια ανανεώνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα, με βασικό μέλημα της ομάδας την ύπαρξη διαθέσιμων κουπονιών σε κάθε επίσκεψη των χρηστών στο σούπερ μάρκετ. «Ο καταναλωτής δεν χρειάζεται να κάνει κάτι επιπλέον, απλώς κατεβάζει την εφαρμογή και αμέσως βλέπει τα κουπόνια προϊόντων που μπορεί να χρησιμοποιήσει με τη βοήθεια του Pockee. Απευθυνόμαστε σε όλους όσοι επισκέπτονται το σούπερ μάρκετ και αναζητούν τρόπο να εξοικονομήσουν χρήματα από τις καθημερινές τους αγορές, να κάνουν δηλαδή “έξυπνη οικονομία”, όπως μας αρέσει να λέμε».
Ο μετασχηματισμός των κουπονιών
Τους ρωτήσαμε φυσικά για τον ανταγωνισμό σε αυτή την ιδιαίτερη αγορά. Η απάντησή τους ήταν η εξής: «Το Pockee είναι η πρώτη και μόνη εφαρμογή με mobile coupons για προϊόντα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα. Μέχρι σήμερα δεν υπάρχει κάποια άλλη αντίστοιχη που να δίνει τη δυνατότητα να εξαργυρώνονται τα κουπόνια για προϊόντα σούπερ μάρκετ αποκλειστικά από το smartphone του καταναλωτή. Οι εκπτωτικές εφαρμογές ή κάποια websites που έχουμε δει μέχρι σήμερα στην Ελλάδα αφορούν πιο “περιφερειακά” έξοδα του νοικοκυριού, μικρότερης συχνότητας χρήσης και σημασίας. Αυτή θεωρούμε ότι είναι και η ειδοποιός διαφορά του Pockee, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν υποχρεώνει τον καταναλωτή να κάνει κάτι πέρα από τη χρήση της εφαρμογής (π.χ. να εκτυπώσει κάποιο κουπόνι) ώστε να πάρει την έκπτωση. Βασικό μας πλεονέκτημα είναι ότι έχουμε καταφέρει να έχουμε στην πλατφόρμα μας σημαντικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ώστε να μπορεί ο κάθε καταναλωτής να βρει ένα κατάστημα κοντά του και να εξαργυρώσει ένα από τα 80 κουπόνια, συνολικής αξίας 44,50 ευρώ, που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο Pockee. Φυσικά τόσο οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ όσο και τα προϊόντα που διαθέτουν κουπόνια μέσω του Pockee θα αυξάνονται συνεχώς το επόμενο διάστημα, οπότε μείνετε συντονισμένοι». Η δεύτερη ερώτηση που τους απευθύναμε αφορούσε στις δυσκολίες του εγχειρήματος.
Η απάντησή τους είναι πληθωρική: «Ο χώρος της τεχνολογίας έχει πολλά καλά αλλά και αρκετές δυσκολίες. Από τη μία τα “εμπόδια” εισόδου σε πολλούς τομείς είναι σχετικά χαμηλά, όπως και η αρχική επένδυση που χρειάζεται, από την άλλη όμως ο ανταγωνισμός για την προσοχή του καταναλωτή είναι πολύ μεγάλος. Ο καταναλωτής δέχεται καθημερινά πολλαπλά μηνύματα, ανάμεσα στα οποία είναι πολύ πιθανό το δικό σου μήνυμα να χαθεί, ακόμη και αν καλύπτει πολύ σημαντικές ανάγκες του. Επίσης, η κάθε καινοτομία πάντα χρειάζεται τον χρόνο της ώστε να εδραιωθεί και να πείσει μια κρίσιμη μάζα καταναλωτών να τη χρησιμοποιήσει».
Το who is who
Ο Ζήσης Τσαϊρέλης, 33 ετών, κατάγεται από τη Θεσσαλονίκη και έχει σπουδάσει Μάρκετινγκ στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών – εκεί έκανε και το μεταπτυχιακό του στις Επιστήμες των Αποφάσεων. Ο Ζήσης έχει σημαντική πείρα στον χώρο των προϊόντων ευρείας κατανάλωσης και ύστερα από αρκετά χρόνια στην Procter & Gamble αποφάσισε να δημιουργήσει το Pockee.
Ο Ζήσης Τσαϊρέλης
Ο Αντώνης Μυλωνάς, με καταγωγή από την Αθήνα, σπούδασε ηλεκτρολόγος μηχανολόγος στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Είναι ο μεγαλύτερος της ομάδας. Σαράντα τριών ετών σήμερα, ηγείται στο τεχνικό τμήμα του Pockee. Με τη φροντίδα του οι χρήστες της εφαρμογής μπορούν να απολαμβάνουν μια εύκολη, γρήγορη και ασφαλή εμπειρία εξαργύρωσης κουπονιών μέσα από το κινητό τους. Στο παρελθόν έχει εργαστεί ως επικεφαλής πληροφορικής σε εταιρείες του κλάδου.
Ο Αντώνης Μυλωνάς
Ο Κώστας Ντούβρας, 30 ετών, προερχόμενος και αυτός από την Procter & Gamble, ηγείται στην προσπάθεια ανάπτυξης του δικτύου των συνεργατών του Pockee. Ο Κώστας διαθέτει σημαντική πείρα τόσο σχετικά με τα brands ευρείας κατανάλωσης όσο και γύρω από το σύγχρονο λιανεμπόριο, αφού έχει συνεργαστεί με τους μεγαλύτερους ομίλους σούπερ μάρκετ της χώρας. Με καταγωγή από τον Αλμυρό Βόλου, έχει σπουδάσει Χρηματοοικομική & Λογιστική στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με MBA πάλι στο ίδιο πανεπιστήμιο.
Ο Κώστας Ντούβρας
Η 33χρονη Μαρία Δρίνια από τη Θεσσαλονίκη έχει σπουδάσει Χρηματοοικονομική και Λογιστική στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και είναι κάτοχος μεταπτυχιακού σχετικά με τα πληροφοριακά συστήματα. Η Μαρία, με πλούσια πείρα στη συμβουλευτική πληροφορικής και την ανάλυση δεδομένων, είναι η υπεύθυνη της επικοινωνίας ανάμεσα στα brands, τα σούπερ μάρκετ και την πλατφόρμα του Pockee.
Τέλος, ο 32χρονος Σπύρος Γεροκώστας, με καταγωγή από την Αρτα και σπουδές στην Επιστήμη των Υπολογιστών, διαθέτει πλούσια πείρα στην ανάπτυξη λογισμικού τόσο σε web όσο και σε mobile περιβάλλοντα. Εχοντας προϋπηρεσία στα μεγαλύτερα digital agencies της χώρας, όπως OgilvyOne, TribalDDB και Onyro EVS, προσθέτει την απαραίτητη εμπειρία στην ομάδα του Pockee, αναλαμβάνοντας την ανάπτυξη της front end εφαρμογής για iPhone και Android.
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.