Η ανάπτυξη της Κίνα για το δεύτερο τρίμηνο του έτους κυμαίνεται στο 7.5% μειωμένη σε σχέση με το 7.7% της ανάπτυξης που είχε επιδείξει η Κίνα το πρώτο τρίμηνο.

Αυτή η επιβράδυνση της ανάπτυξης μπορεί να προκάλεσε μία ανάσα ανακούφισης για τις αγορές, όμως δεν όχι για όλους.

Υπάρχει μία αγορά που έχει τα μάτια στραμμένα στην Κίνα και σίγουρα εκεί δεν άρεσαν καθόλου τα νέα από την δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου. Αυτή η αγορά είναι η γερμανική. Με το 6% των εξαγωγών της Γερμανίας να έχουν προορισμό την κινεζική αγορά, τον πέμπτο μεγαλύτερο εμπορικό της εταίρο, λογικό είναι η επιβράδυνση της ανάπτυξης να φέρνει ανησυχία.

Αγαθά αξίας περίπου 67 δισ. ευρώ μεταφέρθηκαν από την Γερμανία στην Ασία μόνο τον περασμένο χρόνο ενώ προϊόντα 104 δισ. ευρώ κινήθηκαν από τη Γερμανία στη Γαλλία (άλλος ένας παράγοντας ανησυχίας μετά την υποβάθμιση της γαλλικής οικονομίας).

Η επιβράδυνσης της ανάπτυξης στην Κίνα θα μπορούσε πραγματικά να αποτελέσει έναν λόγο ανησυχίας για την γερμανική οικονομία, αναφέρει στο CNBC ο οικονομολόγος του ING, Carsten Brzesk, από τις Βρυξέλλες.

“Αν υπάρχει και άλλη λειψυδρία επενδύσεων στην Κίνα, αυτό θα σημαίνει κάτι παραπάνω από πτώση των πωλήσεων των γερμανικών αυτοκινήτων”, τόνισε.

Ενδεικτική περίπτωση της κατάσταση είναι η Bentley, ιδιοκτησίας της Volkswagen, η οποία ανακοίνωσε την προηγούμενη Τετάρτη ότι πούλησε μόνο 817 αυτοκίνητα στην Κίνα, μειωμένα 23% σε σχέση με πέρσι.

“Η γερμανική οικονομία δεν είναι τόσο ισχυρή όσο οι άνθρωποι πιστεύουν.” τόνισε στο CNBC ο Matthew Lynn, ιδρυτής του Strategy Economics.

“Οι εξαγωγές είναι σε επιβράδυνση, η εγχώρια ζήτηση είναι αδύναμη, οι τράπεζες είναι εκτεθειμένες σε δάνεια τραπεζών της ευρωπαϊκής περιφέρειας,  ο πληθυσμός μειώνεται, και η κυβέρνηση έχει να διαχειριστεί πάρα πολύ μεγάλο χρέος “, τόνισε.