Του

Μηνά Τσαμόπουλου

Όπου φτωχός και η μοίρα του λέει ο θυμόσοφος λαός και το ρητό ταιριάζει απόλυτα στην κατάσταση της ελληνικής ακτοπλοΐας η οποία βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση.

Με συνολικά δάνεια ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, την κίνηση μειωμένη έως και 40%, τα καύσιμα στα ύψη, τις κρατήσεις υπέρ τρίτων να μειώνουν ακόμη περισσότερο τον τζίρο, υποβόσκει τώρα και η κόντρα μεταξύ των συνδικαλιστικών φορέων των ναυτικών και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.

Η ρήξη μεταξύ των δύο πλευρών φαντάζει αναπόφευκτη αφού η μείωση του εργατικού κόστους είναι κόκκινη γραμμή για τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις ενώ η Πανελληνία Ναυτική Ομοσπονδία στέλνει μήνυμα ό,τι δεν πρόκειται να κάνει πίσω και ζητάει αύξηση της απασχόλησης των ναυτικών και διατήρηση του σημερινού εργασιακού πλαισίου.

Οι τέσσερις εισηγμένες εταιρείες της ακτοπλοΐας, ΑΝΕΚ, Attica, Mινωικές, ΝΕΛ, είδαν τον τζίρο τους να μειώνεται συνολικά κατά 90 εκατομμύρια ευρώ το 9μηνο του 2012 στο οποίο περιλαμβάνεται και η υψηλή καλοκαιρινή περίοδος και η κατάσταση αναμένεται να επιδεινωθεί το 2013.

Η κυβέρνηση από την πλευρά της αναζητά λύσεις. Όμως όλα σκοντάφτουν πάνω στην σφιχτή οικονομική πολιτική που πρέπει να ακολουθηθεί προκειμένου η χώρα να βγει από το αδιέξοδο.

Οι πολυθρύλητες για χρόνια αλλαγές του νομοθετικού πλαισίου μέσα στο οποίο κινείται η ελληνική ακτοπλοΐα πάνε για τα τέλη Ιανουαρίου 2013 και έχει ο Θεός. Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς έχουν καταθέσει τις θέσεις και τα προτάσεις τους για το θέμα. Προτάσεις που θα μελετηθούν από τις υπηρεσίες των αρμόδιων υπουργείων.