Του Μηνά Τσαμόπουλου

Στα χέρια της Τρόϊκας βρίσκεται ο φάκελος  που περιλαμβάνει  το αναπτυξιακό σχέδιο της κυβέρνησης για τα λιμάνια το οποίο αναλύεται σε 100 σελίδες και συνέταξε το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.
 Πάγια θέση του υπουργού Κωστή Μουσουρούλη, η οποία καταγράφεται στη έκθεση που δόθηκε στους τροϊκανούς , είναι ότι «σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να πουληθεί ο χερσαίος χώρος των λιμανιών, που ανήκει στο ελληνικό κράτος».

Πρώτοι τον χορό των επενδύσεων στα ελληνικά λιμάνια σέρνουν οι Κινέζοι που διαχειρίζονται την προβλήτα ΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά, κατασκευάζουν την προβλήτα ΙΙI  και γλυκοκοιτάζουν τον ΟΛΠ.
 Η  επίτευξη της συμφωνίας   της Cosco με  την  HEWLETΤ PACKARD και TΡΑΙΝΟΣΕ   που  καθιερώνει τον Πειραιά ως το διαμετακομιστικό κέντρο για την συντομότερη προώθηση φορτίων προς και από την Άπω Ανατολή στις Βαλκανικές χώρες, την Βορειανατολική Ευρώπη και χώρες της Ανατολικής Μεσογείου, αποτελεί στην ουσία ένα μήνυμα των Κινέζων προς πάσα κατεύθυνση ότι εκείνοι είναι οι ικανοί να κάνουν τα μεγάλα deals με τα «Big Boys» του παγκόσμιου εμπορίου.  

Οι Κινέζοι εκτός από την εκμετάλλευση προβλητών δηλαδή των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων σε διάφορα λιμάνια , ενδιαφέρονται για τη ναυπηγοεπισκευή, η κρουαζιέρα και το real esate  υπό προϋποθέσεις. Η κρουαζιέρα  όμως βρίσκει   αντίθετες τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας  οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν επιθυμούν να εμπλακούν με ιδιωτικές εταιρείες στη διαχείριση  λιμενικών σταθμών  κρουαζιέρας.  

«Το λιμάνι του Πειραιά με την υλοποίηση της σύμβασης παραχώρησης του Σ.ΕΜΠΟ στην Cosco προέτρεξε των απαιτήσεων της Τρόϊκα. Με την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση-παραχώρηση  του λιμανιού και την ενδεχόμενη πώληση μετοχών που κατέχει το ελληνικό δημόσιο οι Κινέζοι προβάλουν ως φαβορί ώστε να ενισχύσουν τη θέση τους  στρατηγικά μέσω πλέον της συμμετοχής τους στον ΟΛΠ.  Bέβαια η πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών  του ΟΛΠ θεωρείται αυτή τη στιγμή δεύτερη επιλογή της κυβέρνησης  με πρώτη να είναι  αυτή των παραχωρήσεων.» επισημαίνουν στελέχη που γνωρίζουν τη  λιμενική βιομηχανία:

« Ο ΟΛΠ θα δοκιμαστεί εάν αντέχει στον σκληρό ανταγωνισμό. Η ΣΕΠ-Cosco έχει κόστος διαμορφωμένο κατά 40% λιγότερο από το κόστος που έχει ο  ΟΛΠ στην προβλήτα 1».