Του
Μηνά Τσαμόπουλου

Στα χνάρια της ποντοπόρου ναυτιλίας θέλουν να βαδίσουν τόσο η κρουαζιέρα όσο και η ακτοπλοία προκειμένου να γίνει ανταγωνιστική η ελληνική σημαία. Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης περνάει στο πολυνομοσχέδιο διάταξη με την οποία θα ισχύσουν οι επιχειρησιακές συμβάσεις για τα κατώτερα πληρώματα οι οποίες δεν θα μπορεί να είναι χαμηλότερες από αυτές που προβλέπει η ΙΤF. Είναι ένα θέμα για το οποίο η κυβέρνηση δεν κάνει πίσω. Το ίδιο αίτημα έχουν και οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις.

Την επέκταση της ισχύς του νόμου και στα κατώτερα πληρώματα κρουαζιερόπλοιων ζητάει και  η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας αφού θεωρεί ότι μόνο έτσι θα επιστρέψουν στην ελληνική σημαία  τα κρουαζιερόπλοια. Διότι σήμερα ελληνική κρουαζιέρα δεν υπάρχει.

«Για να αυξηθούν ο αριθμός των επιβατών και οι προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων στον Πειραιά και στα Ελληνικά νησιά θα πρέπει να εκμεταλλευτούμε την διεθνή αύξηση της κρουαζιέρας σε ετήσια βάση και την αύξηση ταυτόχρονα του home porting. Εάν πράγματι συμβούν αυτά, τότε ελπίζομε ότι το έτος 2015 θα έχομε πιθανώς περίπου δύο εκατομμύρια home porting επιβάτες και σύνολο μαζί με τους τράνζιτ πάνω από πέντε εκατομμύρια με έσοδα που θα ξεπερνούν τα δύο δισ. ευρώ.

Σίγουρα καταλήγει κανείς στο συμπέρασμα ότι τα οφέλη για την Ελληνική οικονομία από την αύξηση της κρουαζιέρας σε συνδιασμό με την αύξηση του home porting θα είναι σημαντικά αρκεί να προετοιμαστούμε κατάλληλα» επισημαίνει ο αντιπροέδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Μιχάλης Λάμπρος:

«Τα Ελληνικά νησιά είναι ο ωραιότερος και καλύτερος προορισμός κρουαζιέρας στον κόσμο διότι συνδιάζουν φυσικές ομορφιές με ιδεώδεις καιρικές συνθήκες και το καθένα διαφέρει από το άλλο κάτι που κινεί το ενδιαφέρον των τουριστών. Από εμάς εξαρτάται να εκμεταλλευτούμε σωστά αυτές τις φυσικές ομορφιές.

– Ο θαλάσσιος τουρισμός και ιδιαίτερα ο τομέας της Κρουαζιέρας έχει τεράστιες δυνατότητες που αντανακλούν και αποδίδουν στην στήριξη των τοπικών οικονομιών αρκεί να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές και να παρέχονται στους τουρίστες ποιοτικές υπηρεσίες» και καταλήγει:

«Για να επιτύχομε τους στόχους μας πρέπει να δουλέψομε σκληρά ούτως ώστε να βελτιώσομε εκτός από τις λιμενικές υποδομές όλες τις άλλες δραστηριότητες που έχουν σχέση με το home porting , π.χ στους τομείς επισκευών των πλοίων, φυσικά με ανταγωνιστικές τιμές σε σχέση με τις γειτονικές μας χώρες Τουρκία και Κροατία, στην τροφοδοσία εφοδίων και καυσίμων και στους άλλους παραναυτιλιακούς τομείς. Να γίνομε πραγματικά ανταγωνιστικοί».