Του
Μηνά Τσαμόπουλου

Τα ελληνικά λιμάνια αποτελούν τον κρυφό και φανερό πόθο πολλών επενδυτικών funds αλλά και ξένων κυβερνήσεων. Το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο θα πρέπει να εφαρμοστεί έως τον Απρίλιο του 2013 όταν θα έχει ξεκαθαρίσει και το θέμα των κρατικών ενισχύσεων.

Οι οριστικές αποφάσεις της κυβέρνησης για την αξιοποίηση του ΟΛΠ και του ΟΛΘ αναμένεται να   ληφθούν τον Φεβρουάριο με την έκθεση που θα καταθέσει το ΤΑΙΠΕΔ. Σύμφωνα με το Μνημόνιο ΙΙΙ, τα λιμάνια θα αξιοποιηθούν κυρίως μέσω παραχωρήσεων, όπως επανειλημμένα έχει επισημάνει ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης .

Το ενδιαφέρον της κυβέρνησης της Ινδίας, σύμφωνα με πληροφορίες του newmoney.gr εκδηλώθηκε από την αναπληρωτή Υπουργό Εξωτερικών της Ινδίας κα Preneet Kaur στη συνάντηση που είχε την περασμένη εβδομάδα με τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες το ενδιαφέρον της ινδικής κυβέρνησης αφορά τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και του Βόλου και ειδικά οι Σταθμοί Εμπορευματοκιβωτίων. Η πρώτη κρούση είχε διερευνητικό χαρακτήρα  αν και βάσει των στοιχείων  του ΤΑΙΠΕΔ, ενδιαφέρον για τα ελληνικά λιμάνια υπάρχει από τις ΗΠΑ, Ρωσία, Κίνα, Ινδία, Ελβετία, Ιταλία και την  Τουρκία.

Η Ινδία είναι μία από τις χώρες που έχουν μεγάλη ανάπτυξη και μαζί με την Κίνα πρωταγωνιστούν στην παγκόσμια οικονομία και αποτελούν τις κινητήριες δυνάμεις της ναυτιλίας όσο αφορά στα φορτία.
Στη συνάντηση των δύο πλευρών υπογραμμίστηκε η  βούληση για την σε ευρωπαϊκό επίπεδο ναυτιλιακή συνεργασία των δύο χωρών όπως και το έντονο ενδιαφέρον της Ινδίας για επενδύσεις στα ελληνικά λιμάνια.

Επίσης αποφασίσθηκε να καταβληθούν από κοινού προσπάθειες για την αντιμετώπιση του φαινομένου της πειρατείας.
Τέλος συμφωνήθηκε οι συνομιλίες μεταξύ των δύο χωρών σε ανώτατο υπηρεσιακό επίπεδο στον τομέα της Ναυτιλίας, να αρχίσουν  άμεσα.