Του Μηνά Τσαμόπουλου

Το ενδιαφέρον των μεγάλων ασιατικών κρατών, που πρωτοστατούν στον ναυπηγοκατασκευαστικό τομέα παγκοσμίως, έχει προσελκύσει η έντονη δραστηριότητα των Ελλήνων εφοπλιστών για νεότευκτα πλοία.

Αυτός είναι και ο λόγος που σημειώθηκε ρεκόρ συμμετοχών σε αυτά τα Ποσειδώνια από γιάρδες της Άπω Ανατολής.  «Περισσότερα από 330 ναυπηγεία συμμετέχουν στα φετινά Ποσειδώνια με την παρουσία της Ασίας να καταλαμβάνει σχεδόν τη μισή έκταση που διατίθεται συνολικά στην παγκόσμια παρουσία εταιριών του χώρου που εκθέτουν στη φετινή διοργάνωση» επεσήμανε ο Θεόδωρος Βώκος, Εκτελεστικός Διευθυντής των Ποσειδωνίων.

Ένα από αυτά   είναι η Ιαπωνία, η οποία προβάλλει στη φετινή έκθεση τις δυνατότητες των ναυπηγείων της στον τομέα κατασκευής πλοίων περιβαλλοντικού σχεδιασμού -eco design, καθώς επίσης και εταιρείες που ειδικεύονται σε εξαρτήματα και εξοπλισμό εξοικονόμησης ενέργειας. Η  Κίνα παραμένει ο αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος παγκοσμίως στον τομέα της ναυπηγικής, και για αυτό Ιαπωνία και Νότια Κορέα χρησιμοποιούν την καινοτομία ως εργαλείο αύξησης του δικού τους μεριδίου αγοράς ελπίζοντας στο αυξανόμενο επενδυτικό ενδιαφέρον των πλοιοκτητών, καθώς οι τελευταίοι επιδιώκουν να μειώσουν το ενεργειακό κόστος του στόλου τους.

Σε ειδικό σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο πλαίσιο του συνεδριακού προγράμματος των Ποσειδωνίων, η Ιαπωνία έδειξε τις προθέσεις που έχει για να επανακτήσει κάποιο από το χαμένο έδαφος στον αγώνα που δίνει με την Κίνα και την Νότια Κορέα για την πρωτοκαθεδρία στον χώρο.

«Το 2013 η Ιαπωνία ήταν παραλήπτης του 14.8% των παγκόσμιων παραγγελιών για νεότευκτα πλοία, σε αρκετή απόσταση από τις Νότια Κορέα και Κίνα, οι οποίες έλαβαν αντίστοιχα το 33.1% και το 40.8%. Σε αντίθεση με αυτά τα εντυπωσιακά νούμερα, η Ευρώπη συνολικά ήταν αποδέκτης μόλις 4.1% νέων παραγγελιών» επεσήμανε  κ. Θεόδωρος Βώκος, Εκτελεστικός Διευθυντής των Ποσειδωνίων.

Ένας από τους λόγους για τους οποίους η Ιαπωνία έχει χάσει σημαντικό έδαφος έναντι των κύριων ανταγωνιστών της είναι η ισοτιμία μεταξύ του Γιεν και του αμερικανικού δολαρίου , σύμφωνα με τον κ.Shinichiro Otsubo, Director of Shipbuilding and Ship MachineryDivision, Maritime Bureau of Japan’s Ministry of Land,Infrastructure, Transport & Tourism (MLIT).

«Ευτυχώς το γιεν ξεκίνησε μια καθοδική πορεία σε σχέση με το δολάριο από τα τέλη του 2013 με αποτέλεσμα σήμερα η ιαπωνική ναυτιλιακή βιομηχανία να καθίσταται ιδιαιτέρως ανταγωνιστική, ειδικά στους τομείς του eco-design εξοικονόμησης ενέργειας», πρόσθεσε ο κ. Otsubo και προσέθεσε:

 «Η Ιαπωνία είναι σε θέση να προσφέρει παγκοσμίως τα πιο ανταγωνιστικά χρηματοδοτικά προγράμματα με το πιο χαμηλό επιτόκιο της διεθνούς ναυτιλιακής αγοράς: «Από το 2011, το ιδιαίτερα ελκυστικό χρηματοδοτικό μας πρόγραμμα είναι διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά καθώς και σε όλες τις αναπτυσσόμενες οικονομίες».

Ο κ. Otsubo συμπλήρωσε ότι η χρησιμοποίηση γιαπωνέζικων eco πλοίων και εξοπλισμού μπορεί να αποφέρει σημαντικά οφέλη στους πλοιοκτήτες, ειδικότερα υπό την πίεση νέων ρυθμιστικών περιβαλλοντικών κανόνων σε συνδυασμό με την αύξηση στην τιμή του πετρελαίου.

Ο τομέας των φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων και πλοίων είναι στο επίκεντρο και της Κορεάτικης συμμετοχής στα φετινά Ποσειδώνια, καθώς πέρυσι, η Νοτιοκορεατική κυβέρνηση ανακοίνωσε την πρόθεσή της να αναθεωρήσει το πλαίσιο του υπάρχοντος κανονισμού θαλάσσιου περιβαλλοντικού σχεδιασμού και διαχείρισης, επεκτείνοντας το στον ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι και τα έξι νοτιοκορεατικά μεγαθήρια-μέλη της KOSHIPA (Korean Offshore & Shipbuilding Association), προβάλλουν τις δυνατότητες που έχουν στον τομέα της «πράσινης» θάλασσας, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουν οι κινητήρες νέας γενιάς που προσφέρουν υψηλή περιβαλλοντική προστασία σε συνδυασμό με οικονομία καυσίμων.

 

«Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την ανταπόκριση που έχει λάβει η αντιπροσωπεία μας μέχρι στιγμής στα φετινά Ποσειδώνια καθώς ήδη αναπτύσσουμε συζητήσεις μεταξύ μελών μας και ελλήνων ή ξένων εφοπλιστών, το οποίο αναμένουμε να οδηγήσει σε νέες εμπορικές συμφωνίες για τα Κορεατικά ναυπηγεία,» δήλωσε ο Sungun Kim, General Affairs & Public Relations Team AssistantManager.