Κατά 6 εκατομμύρια ευρώ κατάφερε να “ξεφουσκώσει” τα ετήσια έξοδα του Μεγάρου των Ηλυσίων Πεδίων ο Γάλλος πρόεδρος, Φρανσουά Ολάντ, κι αυτή είναι μια επιτυχία που μπορεί να αντιπαρατάξει στα βυθιζόμενα ποσοστά αποδοχής από πλευράς του λαού της Γαλλίας, 15 μήνες μετά την εκλογή του.

“Σε μια χώρα όπως η Γαλλία, με μακρά παράδοση σπάταλων ηγετών, η κίνηση αυτή φανερώνει εντιμότητα”, σημειώνουν χαρακτηριστικά οι Times του Λονδίνου.

Από νωρίς εξάλλου και συγκεκριμένα από την εποχή που προσπαθούσε να πάρει την προεδρία από τον σπάταλο Σαρκοζί, επιδίωκε να προβάλει το προφίλ του “απλού” και “καθημερινού” ανθρώπου, μετακινούμενος με το τραμ.
Μετά την εκλογή του, η προσπάθεια αυτή ξεχάστηκε, καθώς η χώρα μπήκε στη δίνη των υποβαθμίσεων, των σκανδάλων με τους υπουργούς και των υψηλών δεικτών ανεργίας.

Ωστόσο, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι οι προσπάθειες να “σφίξει το ζωνάρι” στις σπατάλες είχαν αποτέλεσμα. Πιο συγκεκριμένα, όπως γράφει σήμερα και το Έθνος,  από την άνοιξη του 2012, οπότε ανέλαβε την προεδρία, και μετά, ο Ολάντ μείωσε τον στόλο των αυτοκινήτων του προεδρικού μεγάρου από 115 σε 98 και αντικατέστησε όλες τις πετρελαιοκίνητες λιμουζίνες με μικρότερου κυβισμού αμάξια μάρκας Citroen.

Επιπλέον, μείωσε τον λογαριασμό για τα λουλούδια κατά 130.000 ευρώ (στις 100.000 το 2012 από 230.000 που ήταν το 2011 επί Σαρκοζί), ενώ προχώρησε και σε περικοπές στο προσωπικό. Συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι στο προεδρικό μέγαρο μειώθηκαν από 1.051 που ήταν το 2007 σε 858. Ακόμη και το παιδικό πάρτι που διοργανώνεται κάθε Χριστούγεννα στα Ηλύσια ήταν πέρυσι φθηνότερο κατά 140.000 ευρώ (ο Σαρκοζί το 2011 είχε ξοδέψει 310.000 ευρώ για την εν λόγω εκδήλωση, ενώ ο Ολάντ το 2012 ξόδεψε 170.000).

Σε ό,τι αφορά τις προσωπικές του μετακινήσεις, ο σοσιαλιστής πρόεδρος προτίμησε να αποφύγει τις πολλές πτήσεις και ταξίδεψε με μικρότερα (και λιγότερο κοστοβόρα) αεροσκάφη. Μάλιστα, σε μία περίπτωση μετέβη με το τρένο στις Βρυξέλλες προκειμένου να πάρει μέρος σε σύνοδο της ΕΕ. Σε πλήρη αντιδιαστολή έρχονται οι συνήθειες του προκατόχου του, Νικολά Σαρκοζί, ο οποίος πήγαινε παντού, πετώντας με ένα γιγαντιαίο και πολυδάπανο Airbus A330-200, ενώ συχνά “έπαιρνε” μαζί του και ένα δεύτερο αεροσκάφος (για την περίπτωση που χαλάσει το πρώτο). Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί πως επί Σαρκοζί οι φορολογούμενοι της Γαλλίας πλήρωναν τα έξοδα ακόμη και για τη συντήρηση της προσωπικής ιστοσελίδας της τότε πρώτης κυρίας Κάρλα Μπρούνι, έξοδα τα οποία ξεπερνούσαν μάλιστα τα 400.000 ευρώ.

Ο Ολάντ πάντως έχει μειώσει και τον μισθό του κατά 30% (με αποτέλεσμα να κερδίζει 6.000 ευρώ λιγότερα από τον Σαρκοζί μηνιαίως), ενώ έχει σταματήσει να πληρώνει χρήματα για δημοσκοπήσεις και εκλογικές μελέτες (συγκριτικά, ο Σαρκοζί είχε μόνο τους τέσσερις τελευταίους μήνες της προεδρικής θητείας του ξοδέψει σχεδόν 200.000 ευρώ σε τέτοιες μελέτες). Υπενθυμίζεται επίσης πως πριν από σχεδόν έναν μήνα ο Ολάντ έβγαλε σε δημοπρασία περίπου 1.200 μπουκάλια κρασί (από το κελάρι του προεδρικού μεγάρου) βάζοντας στα κρατικά ταμεία σχεδόν 1 εκατ. ευρώ.

Παρ’ όλ’ αυτά όμως οι δημοσκοπήσεις “πληγώνουν” τον Γάλλο πρόεδρο, καθώς, σύμφωνα με πρόσφατη σφυγμομέτρηση, το ποσοστό των Γάλλων που έχει “καλή άποψη” για τον πρόεδρο δεν ξεπερνά το 31%.