Του Μηνά Τσαμόπουλου

Το «Χρυσόμαλλο Δέρας» για την ελληνική κυβέρνηση αποτελεί η ναυτιλία την οποία το επικοινωνιακό επιτελείο προσπαθεί να φέρει στην πρώτη γραμμή αφού είναι μαζί με τον τουρισμό, οι δύο πηγές εσόδων ύψους 30  δισεκατομμυρίων ευρώ συνολικά σε ετήσια βάση για τον εθνικό κορβανά.

Η τελευταία κίνηση ήταν τα μέτρα για την απλούστευση των διαδικασιών προκειμένου ένα πλοίο να εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο. Εννέα υπογραφές αντί για 34 και μέσα σε 10 ημέρες αντί για μήνες που χρειαζόταν μέχρι τώρα.

Όμως ο  ελληνικός εφοπλισμός δείχνει διστακτικός αφού θεωρεί ότι η ελληνική σημαία είναι ακριβή παρά το γεγονός ότι στην ποντοπόρο ναυτιλία θα ισχύσουν οι ατομικές συμβάσεις εργασίας.  
Στο κάλεσμα της κυβέρνησης να φέρουν πλοία τους στην ελληνική σημαία έχουν απαντήσει θετικά τόσο η Ένωση Ελλήνων εφοπλιστών όσο και η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Cooperation Committee).

Το ρόδι έσπασε ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος ο οποίος κάλεσε τον υπουργό Κωστή Μουσουρούλη στην Κορέα στην  τελετή παραλαβής, ονομασίας και υψώσεως της Ελληνικής σημαίας στα δυο πρώτα δεξαμενόπλοια τύπου D.P ShuttleTanker (Dynamic Positioning ShuttleTanker) που εντάσσονται στο ελληνικό νηολόγιο.

Ο Όμιλος Τσάκου από τα 71 πλοία που έχει στο στόλο του τα 23 είναι υπό ελληνική σημαία.

«Με την απλοποίηση των διαδικασιών για την προσέλκυση πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο που παρουσιάσαμε πριν λίγες μέρες, στέλνουμε ένα ισχυρό μήνυμα ενίσχυσης του ελληνικού εμπορικού στόλου και της ελληνικής σημαίας. Η  εκδήλωση αυτή δείχνει πως το μήνυμα έχει αποδέκτες και μας δίνει αισιοδοξία. Προς αυτήν την κατεύθυνση θα συνεχίσουμε τις προσπάθειές μας, με σκοπό την τόνωση της εθνικής οικονομίας και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας» ήταν η δήλωση του Κ.Μουσουρούλη.

Όμως όπως λέει και το ρητό  «η αρχή είναι το ήμισυ του παντός αλλά μόνο το ήμισυ»! Και αυτό γιατί δεν υπάρχει η ζέση από Έλληνες εφοπλιστές που έχουν πλοία ξένα νηολόγια να τα φέρουν στο ελληνικό. Τουλάχιστον προς το παρόν.