Στο πρόγραμμα του ΑΔΜΗΕ, το οποίο περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 2,5 δισ. ευρώ, για την περίοδο 2014-2023 αναφέρθηκε ο διευθυντής στρατηγικής και ρυθμιστικών θεμάτων του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ), Γιώργος Γεωργάντζης, μιλώντας στο Επενδυτικό Φόρουμ «Η Ανάπτυξη που θέλουμε».

Ο κ. Γεωργάντζης παρουσίασε το 10ετές αναπτυξιακό πρόγραμμα του Φορέα, το οποίο περιλαμβάνει επενδύσεις 2,5 δισ. ευρώ για τα έτη 2014-2023 και κατά το σχεδιασμό του έχει λάβει υπόψη αφενός την ανάγκη για έργα που να ανταποκρίνονται στη διείσδυση και τη διασπορά στων ΑΠΕ και αφετέρου στη μείωση της ζήτησης λόγω κρίσης κατά 6% από το 2008 ως το 2012, γεγονός που επιτρέπει οι επενδύσεις να προχωρούν πιο αργά και να μειώνονται τα σχετικά κόστη.

Το 10ετές αναπτυξιακό πρόγραμμα του ΑΔΜΗΕ διαρθρώνεται σε δύο μέρη.

Η πρώτη τριετία (2014-2016) περιλαμβάνει πολύ ώριμα έργα, εκ των οποίων τα κυριότερα είναι η επέκταση του συστήματος 400 KV για πρώτη φορά στην Πελοπόννησο και η διασύνδεση της Εύβοιας. Το καλώδιο Νέας Μάκρης – Πολυποτάμου Ευβοίας έχει ποντιστεί και αναμένεται να ηλεκτριστεί ως τα τέλη του 2013. Ένα δεύτερο έργο της ίδιας περιόδου που έχει μάλιστα απασχολήσει τον Τύπο μετά την κήρυξη του πρώτου διαγωνισμού πέρσι ως άγονου είναι η διασύνδεση των Κυκλάδων.

Το έργο έχει επαναπροκηρυχθεί, συνέχισε ο κ. Γεωργάντζης, με την πρώτη του φάση να περιλαμβάνει τη διασύνδεση της Σύρου με το ηπειρωτικό σύστημα, και τη διασύνδεση της Πάρου και της Μυκόνου με τη Σύρο, ενώ τη δεύτερη και την τρίτη φάση του να προβλέπουν την ολοκλήρωση του βρόχου των Κυκλάδων και τη διασύνδεση Λαυρίου-Σύρου.

Το κορυφαίο έργο της δεύτερης επενδυτικής περιόδου είναι η διασύνδεση της Κρήτης, συνέχισε ο κ. Γεωργάντζης. Ο στόχος του ΑΔΜΗΕ σε ό,τι αφορά την Κρήτη είναι να ολοκληρωθεί το έργο μέσα στην τρέχουσα 10ετία και ήδη εκπονούνται μελέτες.

«Η έγκαιρη υλοποίηση των έργων μεταφοράς και το τελικό κόστος τους συναρτώνται πάντα από την αποδοχή του κοινού. Το κοινό συχνά αντιδρά στα έργα μεταφοράς ενέργειας κι αυτό δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο, παρατηρείται πολύ και στην Ευρώπη, οπότε έχουμε συχνά δικαστικούς αγώνες οι οποίες έχουν αντίκτυπο στο κόστος του έργου», κατέληξε ο διευθυντής του ΑΔΜΗΕ.
 

Πηγή: energypress.gr