Του Μηνά Τσαμόπουλου

«Με τα λόγια κτίζεις ανώγια και κατώγια» λέει ο θυμόσοφος λαός και στην κυβέρνηση προσπαθούν να βρουν τρόπους για να κάνουν τα λόγια πράξεις όσο αφορά την ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία.
Μπορεί η Ελλάδα να είναι παγκόσμια δύναμη στις επτά θάλασσες, μπορεί να έχει χιλιοειπωθεί και χιλιογραφτεί από επίσημα χείλη ότι η ναυτιλία αποτελεί έναν από τους δύο πυλώνες της ελληνικής οικονομίας, όμως η κυβερνητική πολιτική που ακολουθείται έως τώρα συνέβαλε στην αποδυνάμωσή της.

Τώρα γίνεται μία προσπάθεια να γίνει πιο ελκυστικό το ελληνικό νηολόγιο και απομένει να δούμε τις πράξεις.

Κάτω από το βάρος της κατάστασης αυτής, στα γραφεία των αρμόδιων υπουργείων βρίσκεται κείμενο με 14 σημεία για την ενίσχυση της ελληνικής ναυτιλίας, το οποίο είναι σε γνώση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και αποτελεί το απόσταγμα των προτάσεων που έχουν καταθέσει φορείς της ναυτιλίας, ναυτιλιακά στελέχη, σύμβουλοι του υπουργείου οικονομικών και  στελέχη της Δ.Ο.Υ Πλοίων.

  1.     Σύσταση διακομματικής επιτροπής επανεξέτασης  στο σύνολο του φορολογικού καθεστώτος της ναυτιλίας.
  2.     Ενθάρρυνση της εγγραφής ή επανεγγραφής στο ελληνικό νηολόγιο  πλοίων ελληνικών συμφερόντων και όχι μόνο. Απόφαση για επανασύσταση του πρώην υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας ως «one stop shop»..
  3.      Προσανατολισμός  ανάπτυξης της Ελλάδας ως σημείο εκκίνησης της κρουαζιέρας στην Μεσόγειο με ταυτόχρονη ανάπτυξη όλων των χερσαίων υποδομών.
  4.     Αυστηρός έλεγχος και συνέπειες στα «μαϊμού» δραστηριότητες στον τομέα εκμετάλλευσης των επαγγελματικών σκαφών αναψυχής με συνεργασία των υπουργείων Οικονομικών και  Ναυτιλίας.
  5.     Ανάπτυξη εσωτερικού θαλάσσιου τουρισμού με ενίσχυση  εταιρειών εκμετάλλευσης πλοίων μέχρι 100 επιβατών και σύνδεση διαφόρων   τουριστικών προορισμών με ημερήσιες αντιδράσεις.
  6.     Χρηματοδότηση νέων τεχνολογιών στις επισκευαστικές ζώνες.
  7.     Άνοιγμα των επαγγελμάτων της ναυπηγοεπισκευαστικής  ζώνης.
  8.     Περιφερειακές ενισχύσεις σε ναυτιλιακές εταιρείες που έχουν έδρα  σε υποβαθμισμένες περιοχές, που τα κέρδη θα εισρεύσουν  στην συγκεκριμένη περιφέρεια εντός εύλογου  χρονικού διαστήματος.
  9.     Ενίσχυση εταιρειών  για την κατασκευή και εκμετάλλευση περιφερειακών μαρίνων με επανεπένδυση   ποσοστού των κερδών στις περιφέρειες αυτές.
  10.     Ο  κλάδος των  πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων απαιτεί μεγάλες επενδύσεις κεφαλαίου σε ειδικά εξοπλισμένα  πλοία και σε εγκαταστάσεις και εξοπλισμό των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια και στην ενδοχώρα.
  11.     Κίνητρα για την ίδρυση ναυπηγοεπισκευαστικών μονάδων σε υποβαθμισμένες περιοχές με επανεπένδυση των κερδών στις περιοχές αυτές.
  12.     Με το καθεστώς της αυτοχρηματοδότησης, να γίνει διάθεση σε ιδιώτες της δυνατότητας να κατασκευάσουν και να εκμεταλλευτούν μαρίνες ιδιωτικών και επαγγελματικών σκαφών σε διάφορα μέρη  της Ελλάδος.
  13.     Δυνατότητα αντικατάστασης των υπερήλικων επαγγελματικών σκαφών με παροχή κινήτρων.
  14.     Ενίσχυση των θαλασσίων μεταφορών με σύνδεση με την ενδοχώρα.