Τσουχτερά πρόστιμα καλούνται να πληρώσουν από σήμερα οι ιδιοκτήτες ΙΧ και μηχανών που δεν έχουν τα νόμιμα στοιχεία οδήγησης που απαιτούνται. Παράλληλα, τίθεται σε ισχύ οι αλλαγές στον ΚΟΚ και στον τρόπο έκδοσης νέων αδειών ενώ στο “κυνήγι” ανασφάλιστων οχημάτων μπαίνει η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων.

Οι αλλαγές που έρχονται με τη διάταξη που έφερε στη Βουλή το υπ. Ανάπτυξης είναι:

Πρόστιμο 200 ευρώ, φυλάκιση έως 1 χρόνο και αφαίρεση της άδειας κυκλοφορία για έναν μήνα σε όποιον οδηγεί χωρίς δίπλωμα

Πρόστιμο 400 ευρώ και αφαίρεση άδειας για έναν μήνα στους επαγγελματίες που οδηγούν χωρίς Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας

Πρόστιμο 20 ευρώ για κάθε έγγραφο που απαιτείται να φέρει μαζί του ο οδηγός και δεν το διαθέτει. Σημειώνεται ότι ο οδηγός υποχρεούται να φέρει ανάλογα με την κατηγορία που ανήκει: τη νόμιμη άδεια οδήγησης, την άδεια κυκλοφορίας, το αποδεικτικό ασφάλισης, την απόδειξη τελών κυκλοφορίας.

Επίσης αυξημένο θα είναι στο εξής το κόστος για την εκπαίδευση των νέων οδηγών καθώς οι υποχρεωτικές ώρες παρακολούθησης αυξάνονται από 20 σε 25, την ώρα που το κόστος εξέτασης των υποψηφίων οδηγών ορίζεται ότι θα ανέρχεται στα 90 ευρώ και η χρέωση για την εκτύπωση οποιασδήποτε κατηγορίας  άδειας οδήγησης είναι 30 ευρώ, ενώ θεσπίζεται παράβολο 10 ευρώ, το οποίο θα πληρώνουν οι υποψήφιοι κάθε φορά που θα επανεξετάζονται σε περίπτωση αποτυχίας.

Μειώνονται τα ποσά για την αρχική χορήγηση – από 1100 ευρώ σε 90 ευρώ – ανανέωση – από 90 ευρώ σε 70 ευρώ – και έκδοση αντιγράφου άδειας οδήγησης, καθώς και για την χορήγηση Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας – από 70 ευρώ σε 40 ευρώ –

Την ίδια ώρα στενεύει ο κλοιός γύρω από τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα, αφού με την ψήφιση σχετικού νόμου γίνεται πλέον δυνατή η αξιοποίηση της διασταύρωσης των στοιχείων που διατηρεί το υπουργείο Οικονομικών με αυτά της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών.

Από σήμερα, οι κυρώσεις για τους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων που θα εντοπιστούν από την Αστυνομία να μην τα έχουν ασφαλίσει είναι σοβαρές, αφού θα αφαιρούνται η άδεια οδήγησης, η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες και θα επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο ενώ για την επιστροφή άδειας και πινακίδων, θα πρέπει να προσκομίζεται το ασφαλιστήριο συμβόλαιο.

Όσοι εντοπιστούν από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων που κάνει τις διασταυρώσεις, θα λάβουν “ραβασάκια” και θα υποχρεωθούν σε ασφάλιση του οχήματος και σε καταβολή 250 ευρώ υπέρ του δημοσίου ενώ αν δεν συμμορφωθούν εντός οκτώ ημερών αντιμετωπίζουν την ποινή της αφαίρεσης του διπλώματος και του προστίμου.

Με τον τρόπο αυτό, επιχειρείται να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο των ανασφάλιστων οχημάτων, που υπολογίζεται ότι φθάνουν ακόμη και το 1,5 εκατομμύριο.

Σε περίπτωση κυκλοφορίας οχήματος, χωρίς την ασφαλιστική κάλυψη, επιβάλλεται η αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού, της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων του οχήματος για δέκα ημέρες με πράξη της Αστυνομικής Αρχής.
Επί εμπλοκής οχήματος σε ατύχημα επιβάλλεται η επί τόπου αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια και επί υποτροπής για τρία χρόνια.

Για την επιστροφή των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας μετά την παρέλευση του χρόνου που επιβάλλει ο νόμος απαιτείται η προσκόμιση από τον ενδιαφερόμενο του σχετικού σήματος ασφάλισης. Η αστυνομική αρχή επιβάλλει επίσης χρηματικό 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα και διακόσια 250 ευρώ για τα δίκυκλα.

Ο εντοπισμός των τυχόν ανασφάλιστων αυτοκινήτων γίνεται με επιτόπιους ελέγχους της αστυνομίας, όπως επίσης και ηλεκτρονικά από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών, η οποία αναλαμβάνει τη διασταύρωση και επεξεργασία των στοιχείων.