Υποχώρησαν οι ασιατικές μετοχές, επεκτείνοντας την διαφυγή περίπου 400 δισ. δολαρίων από τις παγκόσμιες αγορές χθες, καθώς οι παραγγελίες μηχανημάτων της Ιαπωνίας σημείωσαν κάμψη μεγαλύτερη του αναμενόμενου και η ανησυχία για την απροθυμία των κεντρικών τραπεζών από το Τόκιο μέχρι την Ουάσιγκτον να αναλάβουν περισσότερες πρωτοβουλίες για την τόνωση της οικονομίας, εντείνεται.

Η Toyota Motor, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, υποχώρησε 2,4% στο Τόκιο έπειτα από την μεγαλύτερη ενίσχυση του γεν εδώ και τρία χρόνια. Η Hitachi Construction Machinery είχε απώλειες 0,4% στο Τόκιο. Η Hyundai Merchant Marine βυθίστηκε 15% στη Σεούλ έπειτα από την ματαίωση των συνομιλιών με την Βόρεια Κορέα για μια κοινή βιομηχανική ζώνη. Η Newcrest Mining, η μεγαλύτερη εταιρία παραγωγής χρυσού της Αυστραλίας, έχασε 1,3% έπειτα από την πτώση της τιμής του πολύτιμου μετάλλου στο χαμηλότερο επίπεδο μέσα σε δύο εβδομάδες.

Ο δείκτης MSCI Asia Pacific κατέγραψε απώλειες 0,4% στις 131,02 μονάδες στο Τόκιο, με περισσότερες από δύο μετοχές να σημειώνουν πτώση για κάθε μια που κατέγραφε άνοδο. Ο Nikkei έκλεισε με πτώση 0,21% στις 13.289,32 μονάδες. Οι αγορές σε Κίνα, Χόνγκ Κόνγκ, Ταϊβάν και Φιλιππίνες παρέμειναν κλειστές λόγω αργίας.

Ο ιαπωνικός Topix κατέγραψε απώλειες 1%. Ο S&P/ASX 200 στην Αυστραλία υποχώρησε 0,8% ενώ ο νοτιοκορεατικός Kospi κατέγραψε πτώση 0,4%.

Οι ιαπωνικές εξαγωγές σημείωσαν κάμψη έπειτα από την ενίσχυση του γεν κατά 2,8% έναντι του δολαρίου χθες, την μεγαλύτερη άνοδο από τον Μάιο του 2010. Το νόμισμα σκαρφάλωσε μετά την απόφαση της Τράπεζας της Ιαπωνίας χθες, να κρατήσει αποστάσεις από περαιτέρω μέτρα τόνωσης της οικονομίας ώστε να αντιμετωπίσει την μεταβλητότητα των αγορών.

Οι ιαπωνικές παραγγελίες μηχανημάτων, ένας δείκτης που σηματοδοτεί τις μελλοντικές δαπάνες κεφαλαίων, σημείωσε πτώση 8,8% τον Απρίλιο, πάνω από την εκτίμηση για πτώση 8,1%.