Toυ Μηνά Τσαμόπουλου

Η ελληνο-ιταλική αντεπίθεση στην ακτοπλοΐα με πρωταγωνιστές τον  Εμάνουελ  Γκριμάλντι και του δύο Ομίλους την ΑΝΕΚ και την Attica αναμένεται να κορυφωθεί μέσα στο 2013.

Οι Ιταλοί έχουν εξαπολύσει γενική αντεπίθεση με στόχο να κυριαρχήσουν απόλυτα  στην Αδριατική, που μέχρι πριν από λίγα χρόνια ήταν «ελληνική θάλασσα» όσο αφορά την επιβατηγό ναυτιλία.

Ο Όμιλος Grimaldi έχει έδρα στη Νάπολη. Ελέγχει ένα στόλο με περισσότερα από 100 πλοία και απασχολεί περίπου 8.000 εργαζόμενους. Το 2011, έχει μεταφέρει πάνω από 2,8 εκατομμύρια επιβάτες, πάνω από 3 εκατομμύρια Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα και 1,52 εκατομμύρια ρυμουλκούμενα, φορτηγά αυτοκίνητα και εμπορευματοκιβώτια.
Στον επιβατικό τομέα, εκτός από τη Grimaldi Lines, ο Όμιλος ελέγχει τη Finnlines, που κατέχει ηγετική θέση στη Βαλτική Θάλασσα και τη Minoan Lines στην Ελλάδα.

Ο Όμιλος Γκριμάλντι παράλληλα έχει σε εξέλιξη μία επικοινωνιακή και επιχειρηματική  αντεπίθεση  προς την Ελλάδα με κινήσεις που δείχνουν τις Μινωϊκές Γραμμές.

Λίγο πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων η   Minoan Lines ανακοίνωσε  τη συνεργασία  της με τα ναυπηγεία Νεώριον Σύρου όπου θα μεταφέρει την ετήσια συντήρηση και την επισκευή των πλοίων του στόλου της, H/S/F KNOSSOS PALACE & H/S/F FESTOS PALACE.

Στην γνωστοποίηση της απόφασης αυτής επισημαίνει ο Όμιλος Γκριμάλντι:   «Η σημαντική αυτή κίνηση της MINOANLINES θα συμβάλει στη βιώσιμη ανάπτυξη των ελληνικών εν γένει ναυπηγείων, τη διατήρηση θέσεων εργασίας στο ιστορικό και παλαιότερο ναυπηγείο της Ελλάδας, αυτό της Σύρου, στο οποίο απασχολούνται σήμερα περίπου 500 εργαζόμενοι και την ανταγωνιστική τους θέση στην ευρωπαϊκή αγορά».

Επίσης τονίζεται στο κείμενο ότι  «με την κίνηση αυτή θα αναζωογονηθεί η τοπική αγορά, οι μικρές εμπορικές επιχειρήσεις και τα συνεργαζόμενα με τη μονάδα των ναυπηγείων εξωτερικά συνεργεία της Σύρου».

Οκτώ ημέρες νωρίτερα, στις 12 Δεκεμβρίου,  η Minoan Lines  έκανε τα εγκαίνια της νέας γραμμής , Πάτρα – Ηγουμενίτσα-Ανκόνα-Τεργέστη μία σημαντική σύνδεση μεταξύ της Ελλάδας, της Βόρειας Ιταλίας και της Ευρώπης.

Ο  Guido Grimaldi φρόντισε να στείλει το μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση για τα σχέδια του ιταλικού Ομίλου σε Μεσόγειο και Βαλκάνια:

«Η έναρξη της νέας δρομολογιακής σύνδεσης επιβεβαιώνει το όραμα του Ομίλου μας για την ενίσχυση των θαλάσσιων δρόμων και την ανάπτυξη των εμπορικών μεταφορών στο χώρο των Βαλκανίων και της Μεσογείου, μειώνοντας σημαντικά το μεταφορικό κόστος και προσφέροντας ένα συγκριτικό πλεονέκτημα στο χώρο των εμπορικών μεταφορών» και προσέθεσε;

« Η νέα αυτή σύνδεση που συμβάλλει σημαντικά στην ενίσχυση της τουριστικής βιομηχανίας, εξαιτίας της προνομιακής θέσης της Τεργέστης, ως πύλης εισόδου μεταξύ των χωρών της βόρειας, κεντρικής και νότιας Ευρώπης, προσφέρει τη δυνατότητα στο ευρωπαϊκό επιβατικό κοινό να ανακαλύψει τις ομορφιές της Ελλάδας, απολαμβάνοντας ταυτόχρονα μία μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία με τα πλοία μας, που είναι άρτια εξοπλισμένα με όλες τις ανέσεις ενός κρουαζιερόπλοιου.»

Ο  Εμάνουελ Γκριμάλντι επικεφαλής του Ομίλου Grimaldi που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα μέσω των Μινωϊκών Γραμμών στη γραμμή Ηράκλειο-Πειραιάς και της Hellenic Sea Ways όπου είναι μεγαλομέτοχος με 33,35%, πρόσφατα δήλωσε με νόημα:

«Η Ελλάδα είναι δύσκολη αγορά. Είναι ξεκάθαρο ότι οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις έχουν χάσει πολλά λεφτά. Είμαι χαρούμενος γιατί χάσαμε λιγότερα από τις άλλες εταιρείες στην Ελλάδα. Όμως μπορούμε να αντέξουμε να κάνουμε δουλειές στην Ελλάδα γιατί έχουμε…δυνατούς ώμους. Η κρίση είναι μεγάλη στην Ευρώπη. Όμως εμείς καταφέραμε να έχουμε μείωση σε ποσοστό 10%. Το 2009 ήταν η χειρότερη χρονιά όμως είχαμε κέρδη. Φέτος είχαμε μία καλή χρονιά και η επόμενη θα είναι καλύτερη».

Εταιρείες και δρομολόγια

Πάτρα-Μπρίντεζι: έχει δρομολογημένα δύο πλοία η Grimaldi  Lines.
Πάτρα-Μπάρι: Δύο πλοία η Superfast
Πάτρα- Ανκόνα:  Τρία πλοία η Minoan lines τα οποία θα προσεγγίζουν μετά από έναν μήνα,   τρεις φορές την εβδομάδα και την Τεργέστη.
Επίσης τρία πλοία έχει δρομολογημένα η κοινοπραξία ΑΝΕΚ-Attica
Πάτρα- Βενετία: Δύο πλοία η ΑΝΕΚ.