Τα πάνω κάτω έρχονται και στο καθεστώς φορολόγησης της κατοχής και χρήσης Ι.Χ. αυτοκινήτων με τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών, ώστε οι υπολογισμοί των πάσης φύσεως επιβαρύνσεων να γίνονται με βάση την εργοστασιακή αξία των οχημάτων και όχι με βάση τον κυβισμό, όπως ισχύει σήμερα.

Όπως έγραφε ήδη από τις 15 Ιουλίου το newmoney.gr  το “χτύπημα” θα είναι τριπλό, γιατί έτσι περισσότεροι ιδιοκτήτες  θα κληθούν να πληρώσουν και έκτακτη εισφορά (ή φόρο πολυτελείας, όπως το ονομάζει η κυβέρνηση), αλλά και μεγαλύτερο φόρο εισοδήματος λόγω των τεκμηρίων.

Έτσι το σχέδιο που προωθεί το υπουργείο ενδέχεται να οδηγήσει, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, στην αύξηση των φορολογικών επιβαρύνσεων για τα αυτοκίνητα χαμηλού και μεσαίου κυβισμού και στη φορολογική ελάφρυνση των Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού και κυρίως αυτών με παλαιότητα άνω των 10 ετών.

(Δείτε εδώ πόσος είναι ο φόρος πολυτελείας ανάλογα με τον κυβισμό και το έτος κυκλοφορίας)

Η επιτροπή

Οι ανατροπές στη φορολογία των Ι.Χ. αυτοκινήτων έχουν ήδη δρομολογηθεί από τον υφ. Οικονομικών Γ. Μαυραγάνη, ο οποίος προχώρησε στη σύσταση μιας άτυπης επιτροπής εμπειρογνωμόνων, που έχει δεσμευτεί να παραδώσει το πόρισμά της στα μέσα Σεπτεμβρίου, ώστε οι αλλαγές να ενσωματωθούν στο επόμενο μεγάλο φορολογικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί το φθινόπωρο.

Για τον προσδιορισμό της εργοστασιακής αξίας των αυτοκινήτων μπορούν να ληφθούν υπόψη οι τιμοκατάλογοι που χρησιμοποιούν οι ασφαλιστικές εταιρείες για να υπολογίζουν τις αποζημιώσεις, ή οι εργοστασιακές τιμές με βάση τις οποίες υπολογίζεται το τέλος ταξινόμησης κατά των εκτελωνισμό των αυτοκινήτων ή συνδυασμός και των δύο πηγών.

Επί των αγοραίων τιμών που θα προσδιορίζονται με βάση τα παραπάνω στοιχεία θα εφαρμόζονται συντελεστές απομείωσης ανάλογα με τα έτη κυκλοφορίας.